Το Υπουργείο Περιβάλλοντος Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής ανακοίνωσε ότι σε συνεργασία με τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Μεταφορών, Υποδομών & Δικτύων, εξετάζει να παρατείνει μέχρι το τέλος του 2012 την απόσυρση παλαιών ΙΧ και ελαφρών επαγγελματικών που έληξε στις 20 Δεκεμβρίου 2011.
Αναφέρομαι στην επιδοτούμενη απόσυρση (διότι όποιος θέλει μπορεί να αποσύρει ελεύθερα το παλιό του όχημα) που ξεκίνησε φέτος 21 Φεβρουαρίου, μολονότι είχε ανακοινωθεί από το Νοέμβριο του 2010, εξαιτίας των γνωστών γραφειοκρατικών διαδικασιών που ταλανίζουν το Ελληνικό Δημόσιο. Η επιδοτούμενη απόσυρση, ήταν με μείωση του τέλους ταξινόμησης για αγορά καινούργιου ΙΧ έως 2.000 κ.εκ., με όφελος ανάλογα τον κυβισμό του οχήματος από 300 ευρώ (900 κ.εκ.) έως περίπου 3.000 ευρώ (2.000 κ.εκ.). Με λίγη καθυστέρηση (δεν είχε προβλεφθεί αρχικά!), επιδοτήθηκε και η απόσυρση ελαφρών επαγγελματικών (μείωση 40% - 60% του τέλους) για αγορά καινούργιων μικτού βάρους μέχρι 3,5 τόνους και ως 3.500 κ. εκ. (όφελος έως περίπου 1.600 ευρώ).
Παρά το γεγονός ότι η επιδότηση απόσυρσης ήταν αναγκαία συνθήκη για αγορά καινούργιου οχήματος, αποσύρθηκαν όλο το 2011 περίπου 117.000 οχήματα (110.000 από ιδιώτες, τα υπόλοιπα από τους δήμους). Ωστόσο, από τα οχήματα των ιδιωτών, τα 80.000 πήραν πιστοποιητικό για επιδότηση. Τα υπόλοιπα δεν πληρούσαν τις προϋποθέσεις (κατεστραμμένα κ.α.). Από τα 80.000 πιστοποιητικά, 30.000 χρησιμοποιήθηκαν το 2011 για αγορά νέου οχήματος. Τα υπόλοιπα θα χρησιμοποιηθούν το 2012, αυξάνοντας κατά συνέπεια και τις πωλήσεις νέων οχημάτων που το 2011 κατακρημνίστηκαν στις κάτω από 100.000 μονάδες (από 267.242 το 2008!).
Η απόσυρση, που είναι βέβαιο ότι θα ισχύει και το 2012, μάλλον θα έχει επιδότηση και για αγορά εισαγόμενου μεταχειρισμένου, αρκεί να έχει κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου προδιαγραφών ρύπων Euro 5. Ετσι, ίσως και τα μεταχειρισμένα που αλλάζουν χέρι στην Ελλάδα απαλλαγούν από τα τέλη ταξινόμησης, μια και έχουν πληρωθεί οι φόροι. Κίνητρα θα δοθούν το 2012, το ζήτημα είναι να υπάρχει ηθικό στους αγοραστές και κυρίως χρήμα. Καλή η επιδότηση, ωστόσο είναι μικρή μπροστά στο κόστος αγοράς του οχήματος.
Το φόρο πολυτελείας που έχει διαλύσει την αγορά την αγορά των πολυτελών και σπορ ακριβών μοντέλων, η κυβέρνηση οφείλει να τον καταργήσει. Ενώ σκόπευε να πάρει χρήματα από τους φόρους μέσω των πωλήσεων, σε ανύπαρκτες πωλήσεις δεν μπαίνει τίποτα στα ταμεία του δημοσίου!
Τα νούμερα της απόσυρσης από το Δεκέμβριο του 2004 που άρχισε, είναι ενδεικτικά: το 2004 – 1.080 οχήματα από ιδιώτες, 2005 – 6.510 οχήματα (5.950 από ιδιώτες, 560 από τους δήμους), 2006 – 29.169 (25.079 ιδιώτες, 4.090 δήμοι), 2007 – 49.798 (43.676 ιδιώτες, 6.122 δήμοι), 2008 – 62.696 (54.781 ιδιώτες, 7.915 δήμοι), 2009 (με διπλή επιδότηση απόσυρσης) – 146.733 (140.389 ιδιώτες, 6.344 δήμοι) και 2010 – 68.554 (56.087 ιδιώτες, 12.467 δήμοι). Τα στοιχεία του 2011 τα αναφέρω στην αρχή του άρθρου.
Επιμέλεια ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΠΑΛΗΣ
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.