Πιό δυναμική αλλά και ελκυστική, η νέα BMW Σειρά 3 έρχεται από τον Απρίλιο με δίλιτρο και τρίλιτρο μοτέρ βενζίνης και με δίλιτρο κινητήρα πετρελαίου. Απαντες συνδυάζονται με αυτόματα κιβώτια ταχυτήτων ακι με σύστημα Start/Stop για μείωσης της κατανάλωσης.
Λοιπόν. Μόλις επέστρεψα από τον πίστα της Βαρκελώνης, στο ΜονΜελό, όπου οδήγησα τη νέα Σειρά 3, πολύ πιό γρήγορα από τους δρόμους της καταλανικής πόλης, με τα όρια ταχύτητας να είναι απειλητικά. Οι Γερμανοί έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στο στήσιμο του αυτοκινήτου, μεγαλώνοντας τα μετατρόχια κατά 3,7 εκ. μπροστά και κατά 4 εκ. πίσω, ενώ αύξησαν και το μεταξόνιο κατά 5 εκ. Αυτό απέφερε καλύτερο πάτημα στο δρόμο και φάνηκε στην πίστα με τις απότομες αλλαγές κατεύθυνσης από τις απανωτές στροφές. Ακόμα και η ίση κατανομή του βάρους, κατά 50-50 έπαιξε το ρόλο της στην ισορροπί του αυτοκινήτου.
Μεγαλύτερο και το αμάξωμα κατά 9,3 εκ., όλα αυτά σε σχέση με την προηγούμενη έκδοση της Σειράς 3, αλλά ταυτόχρονα ελαφρύτερο κατά 40 κιλά με τη χρήση νέων υλικών. Παράγεται σε τρεις εκδόσεις εξπλισμού, Sport, Luxury, Modern, καθεμιά με ιδιαιτερότητες αναφορικά με την εξωτερική εμφάνιση και τον εσωτερικό διάκοσμο. Μπορεί πολλοί να προτιμήσουν την Sport, ωστόσο μου άρεσε πολύ η Luxury με τον μπεζ χρωματισμό σε ταπετσαρίες και ταμπλό.
Σημαντικό στη νέα BMW Σειρά 3 είναι οι κινητήρες, πιό αποδοτικοί και συνάμα πιό οικονομικοί σε κατανάλωση και με λιγότερους ρύπους. Στην κορυφή της γκάμας είναι ο εξακύλινδρος βενζίνης, αλλά ασφαλώς για τη χώρα μας πιό προσιτοί είναι οι νέοι τετρακύλινδροι turbo. Για πρώτη φορά εισάγεται στη μεσαία κατηγορία ένα 8άρι αυτόματο κιβώτιο, ενώ στάνταρ κιβώτιο είναι το 6άρι χειροκίνητο.
Μου άρεσε πολύ και ο δίλιτρος κινητήρας πετρελαίου, ο οποίος τώρα με την απελευθέρωση της πετρελαιοκίνησης σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη μπορεί να βρει έδαφος στην αγορά. Αρκετοί σκέφτονται τα 2 λίτρα αναφορικά με τους φόρους, όμως αν κάποιος μπορεί να καλύψει τα έξοδα, αυτό το μοτέρ αξίζει προτίμησης.
Για τη μείωση της κατανάλωσης και τη διαφορετικότητα στην οδήγηση, υπάρχουν τέσσερις επιλογές: Comfort, Sport, Sport + και ECO PRO. Στην τελευταία, η χαρτογράφηση προσφέρει οικολογική οδήγηση, χωρίς μεγάλο ρεπρίζ και εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Στις Sport επιλογές είναι προφανές ότι όλα γίνονται πιό γρήγορα...
Στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης συνεισφέρουν οι εκδόσεις EfficientDynamics Edition, σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας μεταξύ των άλλων. Ενδεικτικά, η πετρελαιοκίνητη 320d με 163 hp, έχει μέση κατανάλωση 4,1 λίτρα ανά 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μόλις 109 γρ./χλμ.
Εκδόσεις: BMW 328i με 2.0 lt μοτέρ βενζίνης TwinPower Turbo ισχύος 245 hp, BMW 335i iμε TwinPower Turbo εξακύλινδρο μοτέρ βενζίνης 3.0 lt ισχύος 306 hp, BMW 320d με μοτέρ δίλιτρο πετρελαίου ισχύος 184 hp το οποίο στην έκδοση BMW 320d EfficientDynamics Edition αποδίδει 163 hp.
Λανσάρισμα τον Απρίλιο με αυτά τα μοτέρ, αλλά τον Οκτώβριο θα προστεθεί μοτέρ βενζίνης 1.6 lt turbo, που ασφαλώς αφορά πολύ την Ελλάδα, σε εκδόσεις 316 και 318.
Περισσότερα προσεχώς.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.