Νέα μοντέλα

Altea XL electric ecomotive

Καλώς την κι ας άργησε κάπως. Η Seat, μπήκε κι αυτή στο χορό των ηλεκτρικών οχημάτων, και ήδη εργάζεται πάνω στο πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε στην Ισπανία.

Ηλεκτρικό και plug-in υβριδικό ήδη σε δοκιμές για μαζική παραγωγή.

Καλώς την κι ας άργησε κάπως. Η Seat, μπήκε κι αυτή στο χορό των ηλεκτρικών οχημάτων, και ήδη εργάζεται πάνω στο πρώτο της πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο που σχεδιάστηκε, αναπτύχθηκε και κατασκευάστηκε στην Ισπανία.

Το πρωτότυπο Altea XL Electric Ecomotive, αποκαλύφθηκε παράλληλα με το πρωτότυπο plug-in υβριδικό Leon TwinDrive Ecomotive. Μάλιστα, στους επόμενους μήνες, η ισπανική μάρκα θα δώσει προς χρήση τέτοια αυτοκίνητα σε κυβερνητικά όργανα στην Καταλονία και τη Μαδρίτη, προκειμένου να συλλέξει πολύτιμες πληροφορίες και δεδομένα με σκοπό τη μαζική παραγωγή ηλεκτρικών οχημάτων, σύντομα.

Πάντως, στόχος για το λανσάρισμα του πρώτου plug-in υβριδικού αυτοκινήτου Seat, είναι το 2015, και ένα χρόνο αργότερα θα ακολουθήσει το ηλεκτρικό. Μέχρι τότε, η μάρκα ετοιμάζεται να ρίξει στην αγορά νέα μοντέλα, όπως το μικρό πόλης Seat Mii (ένα από τα τρία πανομοιότυπα, μαζί με το VW Up και το Skoda Citigo, όλα του ομίλου VW), την άνοιξη του 2012.

Ηλεκτροκίνηση στην Ισπανία

Η Seat, είναι ο πρώτος βιομηχανικός επενδυτής έρευνας και εξέλιξης στην Ισπανία και επικεφαλής του εγχειρήματος CENIT VERDE, μιάς δημόσιας - ιδιωτικής συνεργασίας μεταξύ κατασκευαστών, πανεπιστημίων, ερευνητικών κέντρων και του Ισπανικού Υπουργείου Επιστήμης και Καινοτομίας, που υιοθετεί μια ολιστική προσέγγιση της έρευνας ώστε να καταστήσει σύντομα την ηλεκτροκίνηση μια πραγματικότητα στην Ισπανία.

Altea XL electric ecomotive

Χαράζει τον δρόμο για την ηλεκτροκίνηση στην Ισπανία. Έχει αυτονομία 135 χιλιόμετρα, με μοτέρ που παράγει 115 hp και 270 Nm ροπής. Διαθέτει ευρύχωρη καμπίνα επιβατών και μεγάλο χώρο αποσκευών, ενώ είναι κατάλληλο για οικογένεια και επαγγελματίες.

Οι μπαταρίες είναι τοποθετημένες κάτω από τα πίσω καθίσματα και τον χώρο αποσκευών, ενώ τα φωτοβολταϊκά κύτταρα στην οροφή αντλούν ενέργεια για τη χρήση του κλιματιστικού, ώστε να μην χαραμίζεται η ενέργεια του μοτέρ που είναι για την κίνηση.

Leon twindrive

Να λοιπόν και ένα ισπανικό plug-in υβριδικό. Στην ηλεκτρική λειτουργία το TwinDrive έχει αυτονομία για 52 χιλιόμετρα, με τελική ταχύτητα 120 χλμ./ώρα. Σε συνδυαστική λειτουργία, ηλεκτρικού μοτέρ και κινητήρα βενζίνης, θα έχει μέση κατανάλωση μόλις 1,7 λίτρα καυσίμου ή 18,5 kWh ανά 100 χλμ., και εκπομπές μόλις 39 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Αναπτύσσει δε τελική ταχύτητα 170 χλμ./ώρα.

Εν συντομία…

Πάνω από το 60% των Seat που διατίθενται στην Ισπανία (λόγω κυκλοφορίας πολλών πετρελαιοκίνητων, που τώρα θα επιτρέπονται και σε Αθήνα – Θεσσαλονίκη) έχουν επίπεδα εκπομπών κάτω από 130 γρ./χλμ. «Αστέρι» είναι το Ibiza Ecomotive ισχύος 75 hp, με μέση κατανάλωση 3,4 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές 89 γρ./χλμ. H γκάμα των Ecomotive, περιλαμβάνει εκδόσεις των: Leon, Altea, Altea XL, Alhambra και του νέου Mii.

Στο εργοστάσιο του Μαρτορέλ, έξω από τη Βαρκελώνη, η Seat έχει δημιουργήσει υποδομές εξοικονόμησης ενέργειας. Με το εγχείρημα EuroEnergest, παρακολουθείται η διαχείριση της ενέργειας, εξοικονομώντας πάνω από 3.900 τόνους διοξειδίου του άνθρακα ετησίως.

Επίσης, εγκατέστησε φωτοβολταϊκά στις οροφές των κτιρίων και των στεγάστρων (πρόγραμμα «SEAT in the Sun»), ανεβάζοντας την απόδοση από 4 σε 8 MW σε λιγότερο από έναν χρόνο. Σύντομα θα φτάνει τα 10.6 ΜW, εξοικονομώντας 6.200 τόνους εκπομπών CO2 τον χρόνο.

Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x