Γενικά

Άρση απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης

Κι ενώ χθες όλη η χώρα ασχολούταν με το πρόσωπο που θα ηγηθεί της νέας κυβέρνησης και η Βουλή ήταν ανάστατη, αίφνης πέρασε ρύθμιση στο νομοσχέδιο για την έκδοση νέων αδειών (!) που αφορούσε την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης για ΙΧ και ελαφρά επαγγελματικά, που ισχύει από το 1991 (!) σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη.

Κι ενώ χθες όλη η χώρα ασχολούταν με το πρόσωπο που θα ηγηθεί της νέας κυβέρνησης και η Βουλή ήταν ανάστατη, αίφνης πέρασε ρύθμιση στο νομοσχέδιο για την έκδοση νέων αδειών (!) που αφορούσε την άρση της απαγόρευσης της πετρελαιοκίνησης για ΙΧ και ελαφρά επαγγελματικά, που ισχύει από το 1991 (!) σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη.

Μάλιστα ψηφίστηκε, χθες, Τετάρτη 9 Νοεμβρίου, και πλέον αλλάζουν τα δεδομένα στις πωλήσεις των οχημάτων αλλά και
στην κυκλοφορία τους.

Πέρασαν πολλά χρόνια συζητήσεων, διαβουλεύσεων, προτάσεων και μελετών, έως ότου πειστεί το Υπουργείο Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής τώρα, και παλιότερα ΥΠΕΧΩΔΕ, ώστε να επανέλθει η κυκλοφορία των ντίζελ οχημάτων.

Όχι όμως όποιων και όποιων, αλλά νέας τεχνολογίας αναφορικά με τους ρύπους, Euro 5 και 6.
Η απόφαση του ΥΠΕΚΑ βασίστηκε σε τεκμηριωμένες μελέτες και ελήφθη με γνώμονα το δημόσιο συμφέρον και την ουσιαστική προστασία του περιβάλλοντος, μετά και από διαβούλευση στην αρμόδια Επιτροπής της Βουλής.

Το ΥΠΕΚΑ δεσμεύτηκε για την παράλληλη θέσπιση συμπληρωματικών μέτρων και κινήτρων για την μείωση της εκπομπής ρύπων και μικροσωματιδίων, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί το περιβάλλον, αλλά και να βελτιωθεί η ποιότητα της ατμόσφαιρας.

Τα μέτρα που εξετάζονται σε συνεργασία με τα συναρμόδια Υπουργεία περιλαμβάνουν:

• την εντατικοποίηση των ελέγχων της ποιότητας των καυσίμων από τα ειδικά κινητά συνεργεία του ΥΠΕΚΑ,

• την εισαγωγή ηλεκτρονικών συστημάτων παρακολούθησης της διακίνησης των καυσίμων για να αντιμετωπιστεί η λαθρεμπορία και η νοθεία των καυσίμων,

• τον περιορισμό της κυκλοφορίας των πλέον ρυπογόνων οχημάτων.

Στο πλαίσιο αυτό ετοιμάζεται σχέδιο Κοινής Υπουργικής Απόφασης, που αφορά στην μετεξέλιξη του ισχύοντος δακτυλίου σε «Πράσινο Δακτύλιο», με τα εξής βασικά χαρακτηριστικά:

• Για τα οχήματα κάτω των 2,2 τόνων (όλα αφορούν στο μικρό δακτύλιο):

Α. κυκλοφορία όλων των οχημάτων, ανεξαρτήτως τεχνολογίας, εντός του μικρού δακτυλίου ελεύθερα, εφόσον είναι τεχνολογίας Euro 5 ή μεταγενέστερης, εφόσον εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα λιγότερο από 140 γρ./χλμ. Το ίδιο ισχύει και για τα ηλεκτρικά και υβριδικά οχήματα,

Β. κυκλοφορία εντός του δακτυλίου των οχημάτων με ημερομηνία πρώτης άδειας κυκλοφορίας προ του 1990 μόνο τις μέρες και ώρες που δεν ισχύει ο μικρός δακτύλιος,

Γ. κίνηση των οχημάτων που δεν εμπίπτουν σε καμία από τις παραπάνω κατηγορίες εντός του μικρού δακτυλίου με το σημερινό εκ περιτροπής σύστημα «μονών – ζυγών».

• Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 2,2 τόνων έως 12 τόνους, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στο μεγάλο δακτύλιο.

• Απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών άνω των 12 τόνων, ημερομηνίας πρώτης άδειας κυκλοφορίας πριν από την 1/1/1992, στην Αττική, πλην των Εθνικών Οδών Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Κορίνθου, της Αττικής Οδού και των κύριων οδών πρόσβασης στα λιμάνια του Πειραιά, Λαυρίου, Ραφήνας και Ελευσίνας.
Τα οχήματα που θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν ελεύθερα θα λαμβάνουν ειδικό πράσινο σήμα.
Προτεινόμενη ημερομηνία ισχύος της ρύθμισης είναι η 1 Μαΐου 2012.

Τέλος, επισημαίνεται ότι η νομοθετική ρύθμιση προβλέπει ότι διατηρείται η απαγόρευση κυκλοφορίας για όσα πετρελαιοκίνητα φορτηγά οχήματα μεικτού βάρους κάτω των τεσσάρων τόνων και τα πετρελαιοκίνητα επιβατικά οχήματα ιδιωτικής χρήσης δεν πληρούν τις προδιαγραφές EURO 5.

Πάντως, εκείνο που γίνεται αντιληπτό είναι ότι μόνο με ελέγχους θα μπορεί να λειτουργήσει το σύστημα. Διότι εδώ δεν γίνονται έλεγχοι για τα μονά – ζυγά αλλά και για το ποια κινούνται με βενζίνη και ποια με πετρέλαιο, θα γίνει διαχωρισμός για το ποια πληρούν τις νέες προδιαγραφές Euro 5 και 6 και ποια όχι;

Επίσης, μέχρι το Μάιο, η αγορά ντίζελ σε Αθήνα, Πειραιά και Θεσσαλονίκη παγώνει, έως ότου ισχύει το μέτρο. Κι ακόμη, αξίζει να δούμε τι θα κάνει επ’ αυτού του μέτρου η νέα κυβέρνηση. Θα το προχωρήσει ή θα περιμένει την επόμενη που θα προκύψει μετά τις εκλογές. Θα επανέλθουμε με περισσότερα στοιχεία

Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x