Astra από άλλο πλανητικό σύστημα, ένα GTC, για σπορτίφ γούστα.
Αποστολή στη Μαγιόρκα Δημήτρης Μπαλής
Βλέποντας κατ’ αρχή και οδηγώντας στη συνέχεια το νέο Opel Astra GTC στη Μαγιόρκα, προσπάθησα να βρω ομοιότητες με το 5θυρο Astra, όμως χρειάστηκε ιδιαίτερη προσπάθεια.
Τόση, όση χρειάστηκαν οι μηχανικοί της γερμανικής φίρμας μέλους του ομίλου της General Motors, για να διαφοροποιήσουν πλήρως το 3θυρο μοντέλο, το οποίο χαρακτηρίζουν με τα αρχικά GTC. Κι είναι αλήθεια ότι πέτυχαν το σκοπό τους, δημιουργώντας ένα εξαιρετικά στημένο αυτοκίνητο στο δρόμο, με γρήγορα μοτέρ βενζίνης και πετρελαίου και με απίθανη σιλουέτα που ελκύει τα βλέμματα.
Παράστημα
Ουσιαστικά τρεις γραμμές διατρέχουν στο πλάι το αμάξωμα του GTC, με τη μία να παραπέμπει στο Insignia. Μπροστά κυριαρχούν οι λεπτοί προβολείς με φώτα ημέρας, που θυμίζουν μάτια αετού.
Το χρωμιωμένο σήμα και η τραπεζοειδής μάσκα βρίσκονται χαμηλότερα κάνοντας το ρύγχος του αυτοκινήτου ακόμα πιο σπορτίφ. Οι τονισμένοι πίσω ώμοι, η κυρτή οροφή και η πίσω αεροτομή, συμβάλλουν στο μυώδες στυλ, ενώ στα πίσω φώτα προαιρετικά υπάρχουν φωτοδίοδοι LED.
Στα ενδότερα
Μαλακά πλαστικά, διχρωμίες, ανάγλυφα σχήματα, πολύ καλό τιμόνι με χειριστήρια, ηλεκτρικό χειρόφρενο, 50% περισσότεροι αποθηκευτικοί χώροι από το προηγούμενο GTC και ευέλικτος χώρος αποσκευών που διαμορφώνεται από 370 μέχρι 1.235 λίτρα, συνθέτουν μια καμπίνα που ικανοποιεί σε αισθητική αλλά και ανέσεις για 5 ενήλικες επιβάτες, παρά το coupe αμάξωμα.
Ιδιαίτερα, οδηγός και συνοδηγός έχουν αρκετές ρυθμίσεις για τα καθίσματα, βρίσκοντας την κατάλληλη θέση. Ξεχωριστό χαρακτηριστικό αποτελεί το μεγάλο πανοραμικό παρμπρίζ που εκτείνεται μέχρι τη μεσαία κολόνα και προσφέρει σε φωτεινότητα.
Μοτέρ
Θα διατίθεται από τις αρχές του 2012 με τρεις βενζινοκινητήρες και έναν turbo-diesel. Τα δύο turbo μοτέρ βενζίνης 1.4 lt, ισχύος 120 hp και 140 hp, έχουν Star/Stop και μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα ανά 100 χλμ. με 139 γρ./χλμ. εκπομπές ρύπων.
Υπάρχει και ο turbo 1.6 lt – 180 hp. Μου άρεσε οδηγικά και ο 2.0 CDTI common-rail turbo diesel με ισχύ 165 hp. Εχει φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων, έχει Start/Stop, παράγει μέχρι 380 Nm ροπής, επιταχύνει σε 8,9 δεύτερα, καταναλώνει 4,8 λίτρα και εκπέμπει 127 γρ./χλμ.
Όλοι οι κινητήρες συνδυάζονται στάνταρ με εξατάχυτα μηχανικά κιβώτια. Με πλούσιο εξοπλισμό, πληθώρα ηλεκτρονικών συστημάτων ασφάλειας και άνεσης, θα κοστίζει από 18.400 ευρώ (1.4 lt – 120 hp).
Εν συντομία…
Για καλύτερο στήσιμο στο δρόμο, οι μηχανικοί σε σχέση με το πεντάθυρο Astra, μείωσαν την απόσταση από το έδαφος κατά 1,5 εκ., μάκρυναν το μεταξόνιο κατά 1 εκ. (2,695 μ.) και φάρδυναν α δύο μετατρόχια κατά 4 εκ. μπροστά (1,584 μ.) και κατά 3 εκ. πίσω (1,588 μ.).
Αυτά και μόνο…άπλωσαν το GTC στην άσφαλτο, θυμίζοντας αιλουροειδές έτοιμο να επιτεθεί στο θύμα.
Η νέα γεωμετρία στην εμπρός ανάρτηση, βασισμένη στο σύστημα του Insignia OPC, ο ανασχεδιασμένος ημιάκαμπτος πίσω άξονας με σύνδεσμο Watt, το σύστημα ελέγχου πλαισίου με τρεις ρυθμίσεις ανάλογα τις συνθήκες οδήγησης (Standard, Tour, Sport) που αλλάζει τη χαρτογράφηση του κινητήρα και το ηλεκτρικό τιμόνι, πραγματικά μας πρόσφεραν ωραίες οδηγικές εμπειρίες στους φιδίσιους δρόμους της κοσμοπολίτικης Μαγιόρκα, έστω και εκτός εποχής.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.