Κάθε χρόνο η Konami υπόσχεται μεγάλο αριθμό βελτιώσεων για την εκάστοτε νέα έκδοση του Pro Evolution Soccer. Οι βελτιώσεις αυτές συμβαίνουν, όμως το Pro απλώς πλησιάζει τον ανταγωνισμό, χωρίς να φτάνει ποτέ τα επίπεδα ποιότητας που προσέγγιζε η σειρά κατά την εποχή του PS2. Φέτος, τα πράγματα είναι διαφορετικά.
Η μεγαλύτερη διαφορά βρίσκεται εντός γηπέδου, σε επίπεδο gameplay. Εκεί, το νέο Pro έχει κάνει πραγματικά βήματα προόδου, τα οποία το καθιστούν με διαφορά το καλύτερο της σειράς για την παρούσα γενιά hardware. Το στοιχείο που έλειπε μέχρι τώρα, η ομαλότητα, κάνει επιτέλους την εμφάνισή του. Ομαλότητα στην ανάπτυξη παιχνιδιού, στην κίνηση των παικτών και στη γενικότερη αίσθηση του gameplay.
ΚΥΚΛΟΦΟΡΕΙ ΣΗΜΕΡΑ 29/09 ΤΟ PRO EVOLUTION SOCCER 2012
Οι παίκτες κινούνται πιο ελεύθερα στο χώρο, «στρίβουν» γρηγορότερα και ντριμπλάρουν πιο αποτελεσματικά, ενώ χαρακτηρίζονται απο ικανοποιητική αίσθηση βάρους. Το animation, αν και εξακολουθεί να υπολείπεται του ανταγωνισμού, κινείται πλέον σε ικανοποιητικά επίπεδα και δεν χαρακτηρίζεται από την ακαμψία του κοντινού παρελθόντος. Οι πάσες είναι γρήγορες και αποτελεσματικές και -σε συνδυασμό με την πιο έξυπνη κίνηση των παικτών στο χώρο- επιτρέπουν τη γρήγορη ανάπτυξη του παιχνιδιού. Πλέον υπάρχει η δυνατότητα ταυτόχρονου ελέγχου ενός παίκτη που δεν έχει τη μπάλα στην κατοχή του, με τη χρήση του δεξιού αναλογικού μοχλού. Σε single player η χρήση της δυνατότητας αυτής είναι εφικτή, αφού η CPU πιέζει σε φυσιολογικά επίπεδα, δίνοντας χρόνο για την τοποθέτηση ενός συμπαίκτη στον κατάλληλο χώρο.
Ωστόσο, σε multiplayer, όπου η πίεση είναι συνεχής και αφόρητη, οι off-the-ball κινήσεις είναι πολύ δύσκολο να εκτελεστούν αποτελεσματικά. Η άμυνα κινείται σε πιο παραδοσιακά μονοπάτια σε σχέση με πέρυσι, ακολουθώντας το καθιερωμένο σύστημα της επιθετικής πίεσης έως και δύο παικτών στη μπάλα, ενώ με το πάτημα ενός άλλου πλήκτρου έχουμε κάλυψη του χώρου μπροστά από τον επιτιθέμενο, όπως συμβαίνει πλέον «by default» στο FIFA. Η διαφορά εδώ είναι ότι η επέμβαση του αμυντικού γίνεται με την απελευθέρωση του πλήκτρου και όχι με το πάτημα δεύτερου πλήκτρου, ενώ τα δύο συστήματα άμυνας συνυπάρχουν και δεν εναλλάσσονται μέσω των μενού. Μπορεί η επιθετική πίεση να είναι πιο αποτελεσματική, όμως η διεύρυνση των επιλογών του παίκτη σίγουρα δεν είναι κατακριτέα. Σε ό,τι αφορά τη συνολική λειτουργία της οπισθοφυλακής, οι αποστάσεις μεταξύ των γραμμών είναι κοντινές και οι αλληλοκαλύψεις λειτουργούν ικανοποιητικά, με αποτέλεσμα να εξισορροπούνται οι βελτιώσεις στον επιθετικό τομέα.
Η συνολική αίσθηση που προκύπτει θα μπορούσε να χαρακτηριστεί περισσότερο arcade, παρά simulation, τουλάχιστον όταν έχει ενεργοποιηθεί η βοήθεια στις πάσες σε επίπεδο μεγαλύτερο του μεσαίου. Σε αυτή την περίπτωση, το φαινόμενο του ping-pong passing, σε συνδυασμό με τις εύκολες ντρίπλες και τον σχετικά γρήγορο ρυθμό του παιχνιδιού, ακόμη και στην default ρύθμιση της ταχύτητας, έχουν ως αποτέλεσμα μία ευχάριστη, «pick up and play» εμπειρία που δεν στερείται βάθους και θυμίζει παλαιότερες, ένδοξες εποχές της σειράς. Το στοιχείο που μπορεί να χαρακτηριστεί αμφιλεγόμενο στο PES 2012, παρά τις βελτιώσεις που έχουν πραγματοποιηθεί και εδώ, είναι η υλοποίηση των σουτ. Η ποικιλία στους τρόπους εκτέλεσης και στους τύπους των σουτ παραμένει και η φυσική της μπάλας είναι πιο ρεαλιστική σε σχέση με πέρυσι, όμως δεν λείπουν τα φαινόμενα αιώρησής της, ακόμη και σε σουτ που έχουν γίνει υπό καλές προϋποθέσεις.
Η γενικότερη λογική είναι ότι οι παράγοντες που παίζουν ρόλο στα σουτ είναι πολυάριθμοι, γεγονός που θα ικανοποιήσει τους λάτρεις του ρεαλισμού. Πράγματι, τα στατιστικά των παικτών, η στάση του σώματός τους, η γωνία τους σε σχέση με το τέρμα, η απόσταση της μπάλας από το πόδι τους και η πίεση που δέχονται παίζουν τεράστιο ρόλο στην έκβαση ενός σουτ. Πολλές φορές όμως, ακόμη και ένας καλός σουτέρ θα στείλει την μπάλα αρκετά πιο άουτ από όσο δικαιολογούν τα στατιστικά του και οι γενικότερες προϋποθέσεις του σουτ, γεγονός που υποδεικνύει ότι το στοιχείο της τύχης παίζει αρκετά σημαντικό ρόλο. Το ίδιο, θα μπορούσε να πει κανείς, ισχύει και στην πραγματικότητα, όμως όταν οι παίκτες στο PES 2012 σκοράρουν με ψαλίδια από τα 30 μέτρα, στέλνοντας με δύναμη τη μπάλα στο παραθυράκι της εστίας ή όταν η μπάλα κινείται σαν σφαίρα σε αρκετές κεφαλιές, παρατηρείται μια έλλειψη συνοχής στη λογική του παιχνιδιού. Την κατάσταση δεν βοηθάνε οι τερματοφύλακες, οι οποίοι είναι εμφανώς βελτιωμένοι σε σχέση με το demo, όμως εξακολουθούν να χαρακτηρίζονται από σχετική αστάθεια.
Διαβάστε τη συνέχεια της παρουσίασης εδώ
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.