Γενικά

Όλα στην πρίζα…

Εδώ και λίγες ημέρες η Honda προχώρησε σε ένα σημαντικό δοκιμαστικό πρόγραμμα κυκλοφορίας ενός ηλεκτρικού σκούτερ. Σε συνεργασία με το Δήμο της Βαρκελώνης και τη Λέσχη Αυτοκινήτου της Ισπανίας, η Honda με 18 σκούτερ EV-neo θα προσπαθήσει να εξαγάγει τα συμπεράσματα που χρειάζεται ώστε το ηλεκτρικό σκούτερ να μπει σύντομα στην παραγωγή για μαζικές πωλήσεις.

Η Honda δοκιμάζει στη Βαρκελώνη ένα ηλεκτρικό σκούτερ.

Εδώ και λίγες ημέρες η Honda προχώρησε σε ένα σημαντικό δοκιμαστικό πρόγραμμα κυκλοφορίας ενός ηλεκτρικού σκούτερ.

Σε συνεργασία με το Δήμο της Βαρκελώνης και τη Λέσχη Αυτοκινήτου της Ισπανίας, η Honda με 18 σκούτερ EV-neo θα προσπαθήσει να εξαγάγει τα συμπεράσματα που χρειάζεται ώστε το ηλεκτρικό σκούτερ να μπει σύντομα στην παραγωγή για μαζικές πωλήσεις.

Η Βαρκελώνη δεν επιλέχθηκε τυχαία, αλλά ακριβώς επειδή εκεί το 30% των οχημάτων είναι μοτοσικλέτες. Αξίζει να επισημάνουμε ότι και η Piaggio αλλά και η Mini, μέσω της BMW έχουν ήδη εμφανίσει τέτοιες ηλεκτρικές μελέτες και είναι βέβαιο ότι το 2012 θα δούμε ηλεκτρικά σκούτερ στους δρόμους της Ευρώπης, σε μία προσπάθεια περαιτέρω μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα.

Πάντως η Honda ήδη έχει ξεκινήσει πωλήσεις του EV-neo σε εταιρείες ενοικιάσεων στην Ιαπωνία, από φέτος τον Απρίλιο. Σκοπεύει να πουλήσει περίπου 1.000 μονάδες στην πρώτη χρονιά, με την τιμή του σκούτερ να ανέρχεται στα περίπου 4.000 ευρώ.

Στην πρίζα

Το EV-neo είναι ένα ηλεκτρικό σκούτερ με μπαταρία ηλεκτρικά ιόντων λιθίου, που λειτουργεί χρησιμοποιώντας ένα μοτέρ 2,8 kw κινητήρα. Η πλήρης φόρτιση από απλή οικιακή πρίζα διαρκεί 3,5 ώρες και χαρίζει αυτονομία κίνησης 34 χιλιομέτρων με ταχύτητα 30 χλμ./ώρα.

Σημειώνουμε ότι υπάρχει διαθέσιμος και φορτιστής ως φορητή συσκευή που χωράει άνετα κάτω από τη σέλα, ενώ με άλλο ταχυφορτιστή για πλήρη φόρτιση χρειάζονται περίπου 30 λεπτά.

Τεχνολογία

Το EV-neo δεν διαθέτει κιβώτιο ταχυτήτων. Αυτό προσφέρει ευελιξία όσον αφορά την τοποθέτηση του κινητήρα και την αποτελεσματικότητα σε όλη την κλίμακα στροφών. Το μοτέρ βρίσκεται στα αριστερά του πίσω τροχού, και χρησιμοποιεί μόνο μια ταχύτητα επιβράδυνσης ανάλογα με τις ανάγκες.

Όταν ο οδηγός απελευθερώνει το γκάζι, το EV-neo πραγματοποιεί αναγεννητική επιβράδυνση για τη φόρτιση της μπαταρίας, κάτι όπως το σύστημα KERS στη Φόρμουλα 1.

Παράλληλα, η ροπή που παράγεται κατά τη διάρκεια της αναγεννητικής επαναφόρτισης, χαρίζει επίπεδα πέδησης όμοια με μια μοτοσικλέτα με κινητήρα βενζίνης. Καταλήγοντας, αν ο οδηγός ξεχαστεί και δεν επαναφορτίσει το σκούτερ, τότε αυτόματα απενεργοποιείται η μπαταρία ώστε να μην σπαταληθεί η υπόλοιπη ενέργεια.

Εν συντομία…

Σχεδιαστικά, έρχεται σε αντίθετα με τα γνωστά σκούτερ βενζίνης που έχουν τη σέλα πάνω από τον κινητήρα. Στο EV-neo με το μοτέρ αριστερά, υπάρχει μεγάλος ελεύτερος χώρος μεταξύ της σέλας και του πατώματος που συνεισφέρει στην άνεση του αναβάτη.

Αυτό και μόνο δημιουργεί μια απλή και εντυπωσιακή συνάμα σιλουέτα, με το κέντρο βάρους ακριβώς στη μέση. Η φόρτιση γίνεται επίσης από την αριστερά πλευρά του σκούτερ ανοίγοντας ένα πράσινο καπάκι, χρώμα που υπογραμμίζει την οικολογική διάσταση του σκούτερ και τους μηδενικούς ρύπους. Στο λιτό ψηφιακό ταχύμετρο βρίσκεται σε μορφή μπαταρίας και ένας δείκτης με γραμμές για τον υπολογισμό της αυτονομίας ηλεκτρικής ενέργειας, ενώ ψηφιακό είναι και το οδόμετρο.

Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x