Μπορεί στη χώρα μας η κυκλοφορία των αυτοκινήτων με κινητήρες πετρελαίου να επιτρέπεται, προς το παρόν (διότι εξετάζεται σοβαρά άρση της απαγόρευσης), μόνο εκτός των δύο μεγάλων πόλεων, Αθήνας και Θεσσαλονίκης, η αγορά των diesel της Alfa Romeo παρουσιάζει μια αυξητική τάση.
Η τρέχουσα οικονομική κρίση σε συνδυασμό με τα αναμφισβήτητα πλεονεκτήματα της πετρελαιοκίνησης (μεγάλη ροπή από χαμηλές στροφές, μειωμένη κατανάλωση και ρύποι), έχουν δημιουργήσει σημαντικές ευκαιρίες για ανάπτυξη της χρήσης πετρελαιοκινητήρων σε όλη την Ευρώπη (σε ορισμένες χώρες η πετρελαιοκίνηση καλύπτει πάνω από το 50% της αγοράς).
Στον όμιλο Fiat, η κορυφαία τεχνολογία κινητήρων diesel καθώς και η εξέλιξή τους σε κινητήρες δεύτερης γενιάς, θεωρείται γεγονός, κάτι που έχει οδηγήσει στον ιδανικό συνδυασμό δύναμης και επιδόσεων με εξοικονόμηση καυσίμου και χαμηλότερες εκπομπές ρύπων.
Επίσης, οι κινητήρες diesel JTDM-2 έχουν μεγαλύτερη διάρκεια ζωής και χαμηλότερο κόστος συντήρησης (ειδικά λόγω του φίλτρου παρακράτησης μικροσωματιδίων DPF, το οποίο μάλιστα εξαλείφει το μειονέκτημα αυξημένων εκπομπών σωματιδίων των παλαιότερων πετρελαιοκινητήρων).
Η ηγετική θέση του γκρουπ Fiat στον τομέα της πετρελαιοκίνησης δεν είναι τυχαία.
Ο ιταλικός όμιλος έχει επενδύσει πολύ στην εξέλιξη της τεχνολογίας των πετρελαιοκινητήρων, με τρόπο ώστε να συνδυάζει την απαραίτητη σήμερα «περιβαλλοντική συμβατότητα» με την απόλαυση της οδήγησης που αποτελεί βασικό συστατικό της ιταλικής σχολής στην αυτοκίνηση.
Και οι τεχνολογικές καινοτομίες που προέρχονται από αυτή την προσπάθεια είναι σημαντικές.
Το 1987 το Fiat Group παρουσίασε τον πρώτο πετρελαιοκινητήρα άμεσου ψεκασμού για χρήση σε επιβατικό αυτοκίνητο, ενώ το 1997 εφαρμόστηκε μετά από χρόνια ερευνών της Fiat και της Bosch η επαναστατική τεχνολογία Common Rail για πρώτη φορά στην Alfa Romeo 156 κι έγινε σταδιακά βασικό στοιχείο όλων των σύγχρονων πετρελαιοκινητήρων.
Το 2003 η δεύτερη γενιά Common Rail εμφανίστηκε με τη μορφή της τεχνολογίας JTDM, με σημαντικότερα οφέλη τη μείωση θορύβου και κραδασμών καθώς και τη σημαντική μείωση εκπομπής μικροσωματιδίων. Το 2009 η τεχνολογία αναβαθμίστηκε ακόμη περισσότερο και το σύστημα JTDM-2 περιλαμβάνει περισσότερους και ταχύτερους ψεκασμούς καυσίμου ανά πλήρη κύκλο λειτουργίας του κινητήρα.
Με αυτό τον τρόπο επιτεύχθηκε καλύτερη διαχείριση της καύσης και το αποτέλεσμα ήταν μείωση του θορύβου, αύξηση της ισχύος, μείωση της κατανάλωσης και μείωση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα (CO2) κατά 3% και των εκπομπών οξειδίων του αζώτου (NOx) κατά 20%.
Μόλις τον περασμένο Μάιο το 23% των πωλήσεων της MiTo, αλλά και το 10% των πωλήσεων της Giulietta ήταν με κινητήρες diesel. Μια εξαιρετική επιτυχία για τα δύο μοντέλα της Alfa Romeo, αν αναλογιστούμε ότι αυτές οι εκδόσεις diesel δεν κυκλοφορούν στις δύο πόλεις που καλύπτουν πάνω από το 50% της ελληνικής αγοράς:
Οι πετρελαιοκίνητες εκδόσεις της MiTo που διαθέτει στην ελληνική αγορά η Alfa Romeo είναι: η 1.3 JTDM-2 με 85 ίππους και μηδενικά τέλη κυκλοφορίας (εκπέμπει μόλις 95 γρ./χλμ. CO2), η 1.3 JTDM-2 με 95 ίππους (112 γρ./χλμ.) και η 1.6 JTDM-2 με 120 ίππους (122 γρ./χλμ.).
Για την Giulietta προσφέρονται οι 1.6 JTDM-2 με 105 ίππους (114 γρ./χλμ.), 2.0 JTDM-2 με 170 ίππους (124 γρ./χλμ.) και 2.0 JTDM-2 TCT με 170 ίππους (119 γρ./χλμ.)
Η γκάμα των κινητήρων αυτών, πληροί τις προδιαγραφές Euro 5 και διαθέτει στο βασικό εξοπλισμό σύστημα Start&Stop με ένδειξη αλλαγής ταχύτητας (GSI), για περισσότερη εξοικονόμηση καυσίμου
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.