Στην εποχή της οικονομίας σε κάθε επίπεδο, δίνεται μεγαλύτερη έμφαση στην εξοικονόμηση καυσίμου. Πλέον οι εταιρείες μειώνουν τους κυβισμούς των κινητήρων, ενώ πολλές προσθέτουν διάφορα συστήματα που βοηθούν στη μείωση της κατανάλωσης και συνεπώς των ρύπων.
Για αυτό το σκοπό, η Mitsubishi εφοδίασε πέραν του συμπαγούς SUV μοντέλου ASX, και το Lancer με το μοτέρ βενζίνης των 1.6 λίτρων, που είναι αποδοτικό και οικονομικό, όπως φάνηκε και από τα πολλά χιλιόμετρα που κάναμε από την Αθήνα με ενδιάμεση στάση στη Πύλο και προορισμό την Καλαμάτα.
Οδήγησα κατ’ αρχήν το ASX με τον κινητήρα 1.6 lt που αποδίδει 117 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. με εκπομπές 135 γρ/χλμ. Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 σχέσεων και προσφέρεται μόνο στη δικίνητη έκδοση του ASX. Το μοτέρ είναι ελαφρύ, καινούργιο και με συστήματα που μειώνουν τη μέση κατανάλωση στα 5,9 λίτρα ανά 100 χλμ.
Έλα όμως που εγώ, καταλαμβάνοντας την 4η θέση στο διαγωνισμό, κατανάλωσα 5,1 λίτρα, χωρίς να χρησιμοποιήσω πατέντες, όπως άλλοι συνάδελφοι που πέτυχαν το εντυπωσιακό νούμερο των 3,6 λίτρων ανά 100 χλμ.!
Στην εξοικονόμηση καυσίμου συνεισφέρει το σύστημα Stop&Go που σβήνει και ανάβει αυτόματα τον κινητήρα σε στάση, το σύστημα ανάκτηση κινητική ενέργειας στην πέδηση, συνεισφέρει το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνση, ενώ βοηθούν και τα ελαστικά χαμηλής αντίσταση κύλισης.
Με πολύ πλούσιο εξοπλισμό, το ASX 1.6 ξεκινά από τα 20.790 ευρώ. Παρόλο που θα περίμενε κάποιος το βαρύτερο ASX σε σχέση με το Lancer να καίει περισσότερο, εντούτοις στις δοκιμές αποδείχθηκε πιο οικονομικό μια και με το Lancer επιτεύχθηκε ρεκόρ οικονομίας με 3,8 λίτρα στα 100 χλμ., έναντι 3,6 του ASX με ακριβώς ίδιο μοτέρ και ίδιο εξοπλισμό.
Οι τιμές του Lancer 1.6 ξεκινούν από 16.860 ευρώ. Πάντως, ο διαγωνισμός οικονομίας Αθήνα – Πύλος – Καλαμάτα μας έδωσε περιθώρια οδηγώντας οικονομικά να θαυμάσουμε το υπέροχο τοπίο. Ας σκεφθούμε τι χάνουμε οδηγώντας πιο γρήγορα…
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.