Με το νέο Focus, η Ford γίνεται η πρώτη, μη-premium κατασκευάστρια εταιρία αυτοκινήτων που κερδίζει δύο διακρίσεις στις δοκιμές του Euro NCAP Advanced.
Ένα από τα ατού ασφαλείας του Focus είναι το Active City Stop, ένα σύστημα που πρώτη εφάρμοσε η Volvo (ως City Sfety) για το XC60 και εν συνεχεία το προσφέρει με το S60. Το σύστημα αυτό, το οποίο έχω δοκιμάσει οδηγώντας το νέο Focus στην Ισπανία, παρακολουθεί την κυκλοφορία μπροστά και φρενάρει αυτόματα σε περίπτωση επικείμενης σύγκρουσης. Ένα δεύτερο σύστημα, που διαθέτει το νέο Focus, είναι το Lane Keeping Aid.
Παράλληλα, το νέο Focus κέρδισε 5 αστέρια στην αξιολόγηση ασφάλειας του Euro NCAP, λαμβάνοντας και το υψηλότερο σκορ στην προστασία παιδιών σε μετωπικές και πλευρικές συγκρούσεις, ενώ αρίστευσε και στις κατηγορίες ενήλικων επιβατών και πεζών.
Οσον αφορά στο Active City Stop, με ταχύτητες μέχρι 30 χλμ./ώρα, ένας αισθητήρας τοποθετημένος στο πάνω μέρος του παρμπρίζ «σκανάρει» την περιοχή μέχρι 7,6 μ. μπροστά από το αυτοκίνητο, για ενδεχόμενα εμπόδια. Εάν το αυτοκίνητο πλησιάσει ένα άλλο όχημα που φρενάρει, κινείται πιο αργά ή είναι σταματημένο και διαπιστωθεί κίνδυνος σύγκρουσης, τα φρένα προ-φορτίζονται.
Εάν ο οδηγός παραμένει απαθής (δεν στρίβει το τιμόνι, ούτε φρενάρει), το αυτοκίνητο φρενάρει αυτόματα και μειώνει τη ροπή του κινητήρα. Το δε Lane Keeping Aid χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη στο παρμπρίζ που παρακολουθεί το δρόμο μπροστά από το αυτοκίνητο.
Οι εικόνες από την κάμερα αναλύονται συνεχώς για την ανίχνευση σημάνσεων λωρίδων κυκλοφορίας - συνήθως μονοκόμματες ή διακεκομμένες λευκές γραμμές που οριοθετούν τα άκρα μιας λωρίδας ή της οδού. Στη συνέχεια, χρησιμοποιούνται πληροφορίες για τη θέση του αυτοκινήτου σε σχέση με τις γραμμές, βοηθώντας έτσι τον οδηγό να παραμείνει στην πορεία του.
Αν ανιχνευτεί ακούσια παρέκκλιση από τη λωρίδα κυκλοφορίας, το σύστημα χρησιμοποιεί ροπή διεύθυνσης για την προειδοποίηση του οδηγού. Ωστόσο είναι προγραμματισμένο να αναγνωρίζει ελιγμούς όπως μία προσπέραση. Οι δύο λειτουργίες, Active City Stop και Lane Keeping Aid είναι πλήρως αυτόματες, αλλά μπορούν να απενεργοποιηθούν μέσω διακόπτη στο μοχλό των φλας.
Το νέο Ford Focus είναι σχεδιασμένο για να πληροί ή να υπερκαλύπτει πρότυπα ασφαλείας σε όλο τον κόσμο και έχει δοκιμαστεί πάνω από 12.000 φορές σε πραγματικά ή εικονικά crash tests με στόχο τη βέλτιστη προστασία επιβατών διαφόρων ηλικιών και σωματότυπων.
Το 55% της δομής του αμαξώματος κατασκευάζεται από ατσάλι υψηλής αντοχής, το 31% του οποίου είναι ανθεκτικό ατσάλι βορίου - ποσοστό υψηλότερο από οποιουδήποτε άλλου Ford μέχρι σήμερα. Βόριο χρησιμοποιείται στις κολόνες Α, Β, στα μαρσπιέ, και στις δοκούς ενίσχυσης θυρών για τη δημιουργία ενός εξαιρετικά άκαμπτου και ανθεκτικού κλωβού επιβατών. Ατσάλι υψηλής αντοχής χρησιμοποιείται επίσης στα ενσωματωμένα πλαίσια ανοίγματος των θυρών για προστασία στις πλευρικές συγκρούσεις.
Επίσης, το νέο Focus διαθέτει ένα πατενταρισμένο εμπρός υποπλαίσιο, που αποσπάται σε ισχυρές μετωπικές συγκρούσεις, εμποδίζοντας την παραμόρφωση την καμπίνας στην περιοχή των ποδιών. Η προστασία των πεζών έχει αυξηθεί με την προσθήκη στοιχείου παραμόρφωσης στην εμπρός δομή του αμαξώματος, ενώ η Ford άλλαξε θέση στο σύστημα καθαριστήρων παρμπρίζ για να μειώσει περαιτέρω τον κίνδυνο τραυματισμών.
Όσον αφορά την περαιτέρω ασφάλεια, εφοδιάζεται με εμπρός αερόσακους επόμενης γενιάς για οδηγό και συνοδηγό καθώς και με ξεχωριστούς πλευρικούς αερόσακους για όλους, με ανοίγματα στην περιοχή των ώμων, που παραμένουν ανοιχτά και περιορίζουν την πίεση στους μικρότερους επιβάτες.
Η κολόνα του τιμονιού υποχωρεί οριζόντια και μειώνει τα φορτία που δέχονται το κεφάλι και ο θώρακας του οδηγού σε μία ισχυρή μετωπική σύγκρουση. Τα δύο εμπρός καθίσματα φέρουν πιο αποτελεσματικούς προ-εντατήρες, με αυξημένη διαδρομή αναδίπλωσης ζωνών ασφαλείας, ενώ συνδυάζονται με περιοριστές φορτίου.
Οι πίσω επιβάτες προστατεύονται με ζώνες ασφαλείας τριών σημείων και όλα τα μοντέλα φέρουν βάσεις ISOFIX στάνταρ, για πρόσδεση παιδικών καθισμάτων. Ένα ακόμα πλεονέκτημα του νέου Focus, είναι η λειτουργία Child Lock, που επιτρέπει στον οδηγό να ενεργοποιεί / απενεργοποιεί ηλεκτρονικά τις ασφάλειες παιδιών των πίσω θυρών μέσω ενός απλού διακόπτη.
Οι κλειδαριές απασφαλίζουν αυτόματα σε περίπτωση ατυχήματος.
Εκτός από το νέο Focus, 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP έχουν πάρει και τα νέα πολυμορφικά Ford C-MAX (5θέσιο) και Grand C-MAX (7θέσιο) τα οποία μοιράζονται την ίδια αρχιτεκτονική με το νέο Focus.
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.