WRC

Νικητής στο Ακρόπολις ο Γκρόνχολμ

Ο Μάρκους Γκρόνχολμ ήταν για πρώτη φορά στην καριέρα του νικητής στο Ράλι Ακρόπολις. Ο Φινλανδός από την δεύτερη ειδική του αγώνα βρέθηκε στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης του 53ου αγώνα του ιστορικού Ράλι την οποία και δεν έχασε σε κανένα σημείο του αγώνα. Ο Γκρόνχολμ με «όπλο» του το Ford Focus κέρδισε 11 από τις 18 ειδικές του ράλι και δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης. Άλλωστε τις διαθέσεις του για τον εθνικό μας αγώνα τις είχε κάνει γνωστές από την Παρασκευή όταν και κέρδισε όλες τις ειδικές της ημέρας. Πίσω από τον Γκρόνχολμ τερμάτισε ο Σεμπάστιαν Λεμπ με Citroen ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Μίκο Χίρβονεν με Peugeot.

Ο Μάρκους Γκρόνχολμ ήταν για πρώτη φορά στην καριέρα του νικητής στο Ράλι Ακρόπολις. Ο Φινλανδός από την δεύτερη ειδική του αγώνα βρέθηκε στην πρώτη θέση της γενικής κατάταξης του 53ου αγώνα του ιστορικού Ράλι την οποία και δεν έχασε σε κανένα σημείο του αγώνα. Ο Γκρόνχολμ με «όπλο» του το Ford Focus κέρδισε 11 από τις 18 ειδικές του ράλι και δεν άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης. Άλλωστε τις διαθέσεις του για τον εθνικό μας αγώνα τις είχε κάνει γνωστές από την Παρασκευή όταν και κέρδισε όλες τις ειδικές της ημέρας. Πίσω από τον Γκρόνχολμ τερμάτισε ο Σεμπάστιαν Λεμπ με Citroen ενώ στην τρίτη θέση βρέθηκε ο Μίκο Χίρβονεν με Peugeot.

Τέταρτος με Citroen Xsara WRC της Astra Racing ήταν ο Τόνι Γκάρντεμαϊστερ, ενώ στην πέμπτη θέση τερμάτισε ο Χένινγκ Σόλμπεργκ με Peugeot 307WRC. Ο Ντάνιελ Σόρντο βρέθηκε στην έκτη θέση με Citroen Xsara WRC, ενώ ο Πέτερ Σόλμπεργκ με Subaru Impreza WRC06 ήταν έβδομος. Ο Νορβηγός οδηγός έκλεψε την παράσταση στην αυλαία προσφέροντας το δικό του show. Την βαθμολογούμενη 8άδα συμπλήρωσε ο Χαβιέ Πονς (Citroen Xsara WRC).

Ο Μάνφρεντ Στολ με το δεύτερο Peugeot 307WRC της OMV-Peugeot Norway, εγκατέλειψε μετά από έξοδο κατά τη διάρκεια της 14ης ειδικής, ενώ άτυχοι ήταν οι Αρης Βωβός - EL EM που αν και είχαν φτάσει ως τη 14η θέση της γενικής κατάταξης, εγκατέλειψαν μια ειδική πριν το τέλος από πρόβλημα στον κινητήρα του Subaru Impreza S11 WRC.

«Μελανό» σημείο ήταν η μικρή προσέλευση του κόσμου στο ΟΑΚΑ, αφού οι φίλοι του Ράλι δεν ξεπέρασαν τους 15.000, κάτι που οφείλεται σε μεγάλο ποσοστό στις υψηλές θερμοκρασίες.

Η γενική κατάταξη του Ράλι Ακρόπολις:

1)Μάρκους Γκρόνχολμ (Ford): 3: 56:26.8
2)Σεμπάστιαν Λεμπ (Citroen): 3:58:53.6
3)Μίκο Χίρβονεν (Ford): 4:00:10.6
4)Τόνι Γκαρντεμάιστερ (Citroen): 4:00:47.6
5)Χένινγκ Σόλμπεργκ (Peugeot): 4:01:22.4
6)Ντάνιελ Σόρντο (Citroen): 4:01:23.2
7)Πέτερ Σόλμπεργκ (Subaru): 4:02:01.2
8)Χαβιέ Πονς (Citroen): 4:04:45.8

Πρώτος Έλληνας ο Άρης Βωβός που τερμάτισε στην 15η θέση με συνολικό χρόνο 4:23:17.1.

Η βαθμολογία των οδηγών μετά το Ράλι Ακρόπολις:

1)Σεμπάστιαν Λεμπ: 74 βαθμοί
2)Μάρκους Γκρόνχολμ: 45
3)Ντάνιελ Σόρντο: 33
4)Μίκο Χίρβονεν: 21
5)Πέτερ Σόλμπεργκ: 20
6)Μάνφρεντ Στολ: 20
7)Χαβιέ Πονς: 11
8)Χένινγκ Σόλμπεργκ: 11
9)Τόνι Γκαρντεμάιστερ: 11
10)Τζίτζι Γκάλι: 11

Η βαθμολογία των κατασκευαστών μετά το Ράλι Ακρόπολις:

1) Citroen: 96 βαθμοί
2) Ford: 81
3) Subaru: 63
4) OMV-Peugeot Norway: 41
5) Stobart-VK M-Sport Ford Pallye Team: 17
6) Red Bull Skoda: 14

Αναδρομή στους νικητές του ράλι:

1952 Ράλι ΕΛΠΑ

Ι. Πεσματζόγλου - Ν. Παπαμιχαήλ Chevrolet

1953 1ο Ράλι Ακρόπολις

Ν. Παπαμιχαήλ - Σ. Δημητράκος Jaquar XK 120

1954 2ο

Π. Παπαδόπουλος - Σ. Δημητράκος Opel Record

1955 3ο

Ι. Πεσματζόγλου - Μ. Παπανδρέου Opel Kadett

1956 4ο

Σοκ - Μολ Mercedes 300 SL

1957 5ο

Κος και Κα Εσταζέ Ferrari 250 G.T.

1958 6ο

Βιλορέσι - Μπασαντόνα Lancia Aurelia G.T.

1959 7ο

Λεβί - Βάνσερ Auto Union 1000


1960 8ο

Σοκ - Μολ Mercedes 220 SE

1961 9ο

Κάρλσον - Κάρλσον Saab 96

1962 10ο

Μπόριγκερ - Λανγκ Mercedes 200 SEd

1963 11ο

Μπόριγκερ - Κνολ Mercedes 300 Se

1964 12ο

Τράνα - Τερμένιους Volvo PV 544

1965 13ο

Σκογ - Ταντλκάρε Volvo Amazon

1966 14ο

Σόντερστρομ - Παλμ Ford Lotus Cortina

1967 15ο

Χόπκερκ - Γκρέλιν BMC Cooper 1275S

1968 16ο

Κλαρκ - Πόρτερ Ford Escort Twin Cam

1969 17ο

Τοϊβόνεν - Κολάρι Porsche 911S

1970 18ο

Τεριέ - Κάλεβερτ Alpine Renault

1971 19ο

Αντερσεν - Χερτζ Alpine Renault


1972 20ο

Λίντμπεργκ - Ελσεντλ Fiat 124 Sport Spider

1973 21ο

Τεριέ - Ντελφεριέ Alpine Renault

1975 22ο

Ρερλ - Μπέργκερ Opel Ascona RS
(2οι οι Σιρόκο-Ανδριόπουλος Renault Alpine

1976 23ο

Κάλστρομ - Αντερσον Datsun 160 J
(2οι οι Σιρόκο-Ανδριόπουλος Renault Alpine)

1977 24ο

Βάλντεγκαρντ - Τορζέλιους Ford Escord RS

1978 25ο

Ρερλ - Γκάιστντορφερ Fiat 131 Abarth Rally

1979 26ο

Βάλντεγκαρτ - Τορζέλιους Ford Escord RS

1980 27ο

Βατάνεν - Ρίτσαρντς Ford Escord RS

1981 28ο

Βατάνεν - Ρίτσαρντς Ford Escord RS

1982 29ο

Μισέλ Μουτόν - Κα Πονς Audi Quattro

1983 30ο

Ρερλ - Γκάιστντορφερ Lancia Rally

1984 31ο

Μπλόμκβιστ - Σέντερμπεργκ Audi Quattro

1985 32ο

Σαλόνεν - Χαργιάνε Peugeot 205 T16

1986 33ο

Κάνκουνεν - Πιρόνεν Peugeot 205 T16

1987 34ο

Αλεν - Κιβιμάκι Lancia Delta 4WD

1988 35ο

Μπιαζιόν - Σιβιέρο Lancia Delta HF Integrale

1989 36ο

Μπιαζιόν - Σιβιέρο Lancia Delta HF Integrale

1990 37ο

Σάινθ - Μόγια Toyota Celica Turbo

1991 38ο

Κάνκουνεν - Πιρόνεν Lancia Delta Integrale 16V

1992 39ο

Οριόλ - Οτσέλι Lancia Delta HF Integrale

1993 40ο

Μπιαζιόν - Σιβιέρο Ford Cossworth

1994 41ο

Σάινθ - Μόγια Subaru Impreza

1995 42ο

Αρης Βωβός-Κώστας Στεφανής Lancia Integrale
(το 42ο ράλι δεν μετρούσε για το Παγκόσμιο πρωτάθλημα)

1996 43ο

ΜακΡέι - Ρίνγκερ Subaru Impreza


1997 44ο

Σάινθ - Μόγια Ford Escort

1998 45ο

ΜακΡέι - Γκριστ Subaru Impreza

1999 46ο

Μπερνς - Ριντ Subaru Impreza

2000 47ο

ΜακΡέι - Γκριστ Ford Focus

2001 48ο

ΜακΡέι - Γκριστ Ford Focus RS WRC 01

2002 49ο

ΜακΡέι - Γκριστ Ford Focus RS WRC 02

2003 50ο

Μάρτιν - Παρκ Ford Focus RS WRC 3

2004 51ο

Σόλμπεργκ - Μιλς Subaru Impreza WRC 2004

2005 52ο

Λεμπ - Ελενά Citroen Xsara WRC

2006 53o

Μάρκους Γκρόνχολμ Ford Focus RS WRC06

Επιμέλεια: Κώστας Ιωάννου

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x