H Audi λανσάρει το Q3, ένα πολυτελές συμπαγές SUV με αρετές και πολυτέλεια.
Η μόδα στην αυτοκίνηση επιτάσσει μικρότερου όγκου οχήματα, σε συνδυασμό με μικρότερου κυβισμού μοτέρ αλλά οικονομικότερα σε καύσιμο και με περισσότερη ισχύ.
Όλα γίνονται πλέον στη μηχανολογία. Η Audi, ακολουθώντας κι αυτή την τάση της εποχής, θα λανσάρει στην αγορά ένα νέο συμπαγές SUV, μικρότερο των Q5 και Q7.
Το νέο Q3 κάνει παγκόσμιο ντεμπούτο στην έκθεση της Σαγκάης σηματοδοτώντας με αυτό τον τρόπο την επιθυμία της γερμανικής μάρκας να «επιτεθεί» στην τεράστια και διαρκώς αναπτυσσόμενη αγορά αυτοκινήτου της Κίνας, όσο ανεβαίνει το βιοτικό επίπεδο των Κινέζων.
Παράστημα
Εύκολα αναγνωρίσιμο ως μέλος της οικογένειας Audi, με τη μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα, τα μακρόστενα φωτιστικά με προβολείς ημέρας LED. Το ελαφρώς τονισμένο καπό συνδράμει στη σπορτίφ εικόνα μπροστά.
Αρκετά μακρύ με 4,39 μ., φαρδύ με 1,83 μ. και ψηλό με 1,60 μ., δείχνει στιβαρό έχοντας βάρος 1.500 κιλά στη βασική έκδοση, το οποίο περιορίστηκε εξαιτίας της χρήσης αλουμινίου (κινητήρας, καπό, πίσω μέρος), ώστε να βοηθήσει στη μείωση της κατανάλωσης.
Μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως ένα πολυτελές SUV, μολονότι θα αντιπαρατεθεί με άλλα, Ευρωπαίων, Ιαπώνων και Κορεατών κατασκευαστών. Οδηγοκεντρικό χαρακτήρα έχει η καμπίνα με την κονσόλα στραμμένη στον οδηγό, ενώ μια μεγάλη οθόνη ενδείξεων προβάλλει στο πάνω μέρος του ταμπλό.
Καλόγουστο εσωτερικό και με τα πίσω καθίσματα να χωρίζονται ασύμμετρα (60:40) και να αναδιπλώνονται, μετατρέποντας τον στάνταρ χώρο του πορτμπαγκάζ από 460 σε 1.365 λίτρα.
Τεχνολογία
Τέσσερις σύνδεσμοι στην πίσω ανάρτηση, ηλεκτρομηχανικό σύστημα διεύθυνσης, σύστημα διαχείρισης κινητήρα, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, φουλ σε συστήματα πέδησης και ασφάλειας (σύστημα ευστάθειας με ηλεκτρονικό διαφορικό και έλεγχο τρέιλερ). Διαθέτει και συστήματα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, με πλοήγηση ανάλογα την έκδοση και Bluetooth για κινητό τηλέφωνο.
Παραγωγή
Στο εργοστάσιο της Seat (του ομίλου VW όπως και η Audi) που είναι κοντά στη Βαρκελώνη θα κατασκευάζεται το Q3. Το γεγονός αυτό ενδυναμώνει την απασχόληση στη περιοχή.
Ήδη η Seat υπέγραψε με την καταλανική Κυβέρνηση συμφωνία εκπαίδευσης 1.200 ανέργων αυτή τη στιγμή, προκειμένου σταδιακά να προσληφθούν τουλάχιστον 700 εξ’ αυτών.
Ανάλογα τις ανάγκες θα προσληφθούν περισσότεροι. Στο εμπόριο θα διατίθεται από τον Ιούνιο. Τιμές Γερμανίας 29.900 ευρώ. Στην Ελλάδα με την υψηλή φορολογία γίνονται προσπάθειες για ανταγωνιστική τιμή.
Εν συντομία…
Εφοδιάζεται με κινητήρες βενζίνης 2.0 TFSI ισχύος 170 και 211 ίππους. Οι εκδόσεις αυτές είναι αποκλειστικά τετρακίνητες, με πολύδισκο συμπλέκτη που μεταφέρει τη ροπή μπροστά και ανάλογα τις συνθήκες και στον πίσω άξονα.
Τα μοτέρ βενζίνης συνδυάζονται με 7άρι, αυτοματοποιημένο κιβώτιο S tronic που έχει διακόπτες αλλαγής σχέσεων και στο τιμόνι. Παραγωγή και με κινητήρες πετρελαίου 2.0 TDI με 177 και 140 ίππους.
Η δεύτερη έκδοση θα προσφέρεται και με κίνηση μόνο στον μπροστινό άξονα, ενώ μαζί με την έκδοση βενζίνης των 170 hp θα συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Όλα τα μοτέρ είναι υπερτροφοδοτούμενα, άμεσου ψεκασμού, με σύστημα Start/Stop (σβήνει αυτόματα ο κινητήρας σε στάση και ανάβει με το πάτημα του συμπλέκτη) και με σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας στο φρενάρισμα. Προαιρετικά υπάρχει και πρόγραμμα τριών λειτουργιών οδήγησης: comfort, auto, dynamic, ανάλογα τα κέφια του οδηγού.
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.