Αναβάθμιση με νέο μοτέρ, πιο οικονομικό και με σύστημα υγραερίου.
Το Forester αποτελεί σταθερή αξία στα SUV από το 1997 που πρωτοεμφανίστηκε στην αγορά. Έχοντας σύστημα συμμετρικής τετρακίνησης, πάντα με επίπεδο κινητήρα boxer, συνέχισε τόσο το 2002 με τη δεύτερη γενιά όσο και το 2008 με την τρίτη γενιά, να δημιουργεί γενιά…πιστών οπαδών.
Αυτοκίνητο κυρίως για τα δύσκολα, εξακολουθεί να χαρίζει τη διαφορετικότητα στον οδηγό που κινείται εντός και εκτός πόλης, που θέλει να μεταφέρει το τρέιλερ με εξοπλισμό για χειμερινές ή καλοκαιρινές δραστηριότητες ή ακόμα κι ένα σκάφος. Βέβαια, τώρα με τα φορολογικά, οι περισσότεροι έχουν τα σκάφη στις μαρίνες και δεν τα κυκλοφορούν με το ΙΧ μήπως και προκαλέσουν.
Κι όμως, αυτή η άποψη επικρατεί…
Παράστημα
Το Forester για το 2011 δεν άλλαξε όσον αφορά τις διαστάσεις. Παραμένει στα 4,56 μ. μήκος με 2,615 μ. μήκους μεταξονίου, κάτι που συνεπάγεται αυξημένους χώρους για 5 ενήλικες με αρκετό πορτμπαγκάζ (450 λίτρα).
Ωστόσο, ένα φρεσκάρισμα ήταν απαραίτητο στο αμάξωμα, ενώ περιορισμένες αλλαγές έχουμε και στη καμπίνα, με νέο φινίρισμα του πίνακα οργάνων, νέες επενδύσεις στο ταμπλό, νέο ηχοσύστημα με οθόνη 4,3 ιντσών (και κάμερα οπισθοπορείας) και διζωνικό κλιματισμό.
Νέος κινητήρας
Στο Forester η Subaru εγκαινιάζει τη βελτιωμένη έκδοση της τρίτης γενιάς του 2.0 lt κινητήρα boxer. Αξίζει να αναφέρουμε ότι η πρώτη γενιά είχε τοποθετηθεί στο μοντέλο 1000 του 1966 (4,1 εκατ. μονάδες με αυτό το μοτέρ), η δεύτερη στο Legacy του 1989 (7,6 εκατ. μονάδες), και η τρίτη στο Forester του 1997.
Τώρα αναφερόμαστε σε μια ριζική ανανέωση που επιτυγχάνει 10% μείωση καυσίμου (7,5 λίτρα ανά 100 χλμ. από 8,4 λίτρα), καλύτερη επιτάχυνση (10,7 δευτ. αντί 11), περισσότερη ροπή (198 Nm από 196) και 12,6% χαμηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (173 γρ./χλμ. από 198 με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και 174 γρ./χλμ. από 199 με το αυτόματο), με την ισχύ να παραμένει στους 150 hp.
Η μείωση των ρύπων έχει και στην ιδιαιτερότητα στη χώρα μας να σημαίνει φθηνότερα τέλη κυκλοφορίας, διότι από πέρυσι το Νοέμβριο όλα τα καινούργια ΙΧ πληρώνουν τέλη βάση τους ρύπους. Έτσι, η έκδοση με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έχει τέλη κυκλοφορίας 346 ευρώ αντί 446 και με το αυτόματο κιβώτιο 348 ευρώ αντί 448!
Εν συντομία…
Μικρές βελτιώσεις στην ανάρτηση για καλύτερη απόκριση στο τιμόνι. Το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων περιλαμβάνει κεντρικό διαφορικό και διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης ενώ με το αυτόματο κιβώτιο υπάρχει σύστημα ενεργούς κατανομής της ροπής.
Στάνταρ το ABS με σύστημα υποβοήθησης φρεναρίσματος, το σύστημα ελέγχου ευστάθειας και πρόσφυσης, όπως και το σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση. Σε επίπεδο ασφάλειας υπάρχουν μπροστά ενεργά προσκέφαλα και αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί και τύπου κουρτίνας.
Οι τιμές στην έκδοση X ξεκινούν από 28.600 ευρώ (25.900 με απόσυρση) και στην έκδοση XS από 32.900 (29.900 με απόσυρση). Διατίθενται και εκδόσεις με κινητήρα πετρελαίου 2.0 lt σε τιμές XS.
Όσοι θέλουν μπορούν να επιλέξουν το Forester και με σύστημα υγραεριοκίνησης με επιβάρυνση μόνο 500 ευρώ. Για όσους έχουν παλιό Forester η τοποθέτηση κοστίζει 2.000 ευρώ.
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.