Νέα μοντέλα

Αστράφτουν… (Μέρος Ι)

Όπως πάντα η Έκθεση της Γενεύης αποτελεί ένα πρώτης τάξεως κολλύριο για τα μάτια. Εκθαμβωτική σε εκθέματα, φέτος είναι υπέρ του δέοντος πλημμυρισμένη από πρωτότυπα μοντέλα, στην πλειονότητά τους οικολογικά, μια και εφοδιάζονται με συστήματα ηλεκτροκίνησης. Άλλωστε, αυτό είναι το μέλλον της βιομηχανίας αυτοκινήτου.

Όπως πάντα η Έκθεση της Γενεύης αποτελεί ένα πρώτης τάξεως κολλύριο για τα μάτια. Εκθαμβωτική σε εκθέματα, φέτος είναι υπέρ του δέοντος πλημμυρισμένη από πρωτότυπα μοντέλα, στην πλειονότητά τους οικολογικά, μια και εφοδιάζονται με συστήματα ηλεκτροκίνησης. Άλλωστε, αυτό είναι το μέλλον της βιομηχανίας αυτοκινήτου.

Η στροφή προς εναλλακτικές πηγές ενέργειας, αφήνοντας τα συμβατικά ορυκτά καύσιμα στην άκρη, είναι αναγκαιότητα. Ίσως μέχρι το τέλος της δεκαετίας που διανύουμε, ένα μεγάλο ποσοστό κυρίως των αυτοκινήτων πόλης, να είναι ηλεκτρικά, που δεν ρυπαίνουν καθόλου το περιβάλλον.

Όμως, μέχρι να φθάσουμε σε ολοκληρωτικό καθεστώς ηλεκτροκίνησης, οι εταιρείες επιδίδονται σε έναν άτυπο διαγωνισμό, κατασκευάζοντας ολοένα και πιο πολλούς μικρότερου κυβισμού κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου με turbo, αυξάνοντας μεν τις επιδόσεις μειώνοντας δε δραστικά την κατανάλωση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.

Στην 81η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης παρουσιάζονται σε πρώτη παγκόσμια και ευρωπαϊκή εμφάνιση ούτε λίγο ούτε πολύ 170 μοντέλα, με πάνω από 40 να είναι υβριδικά και ηλεκτρικά. Σήμερα σας προσφέρουμε ένα πρώτο πιάτο από το πλούσιο μενού της Έκθεσης, μέχρι να φθάσουμε στο κυρίως πιάτο που είναι τα αυτοκίνητα παραγωγής, για τους κοινούς θνητούς.

1.Alfa Romeo 4C Concept

Εξακολουθεί να γοητεύει η ιταλική φίρμα στις Εκθέσεις. Στη Γενεύη παρουσίασε μια πρωτότυπη μελέτη ενός καθαρόαιμου σπορ μοντέλου. Διθέσιο, πισωκίνητο, με κινητήρα στο κέντρο του αμαξώματος, μήκος περίπου 4 μ. και μεταξόνιο λιγότερο από 2,4 μ.

Με καταβολές από την 8C Competizione, ανθρακονημάτινα στο αμάξωμα, αλουμίνιο σε πλαίσιο και σε κινούμενα τμήματα, εφοδιάζεται με μοτέρ βενζίνης 1750 TΒi με άμεσο ψεκασμό καυσίμου, ισχύος άνω των 200 ίππων. Συνδυάζεται με το αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη, ενώ διαθέτει και το σύστημα DNA, με τρία προγράμματα λειτουργίας.

Τελική ταχύτητα πάνω από 250 χλμ./ώρα και λιγότερο από 5 δευτ. επιτάχυνση. Το 4C Concept ζυγίζει μόλις 850 κιλά. Στην παραγωγή το 2012.

2. BΜW Vision Connected Drive

H σχεδιαστική μελέτη ενός διθέσιου roadster με τεχνολογικές καινοτομίες. Αποτελεί ένα παράδειγμα για το πώς αντιλαμβάνεται η γερμανική μάρκα το μέλλον. Διαθέτει τρία επίπεδα λειτουργιών: άνεση, ψυχαγωγία και ασφάλεια, το καθένα από τα οποίο προσδιορίζεται με το δικό του φωτισμό.

Όλες οι πληροφορίες απεικονίζονται τρισδιάστατα στο παρμπρίζ (Head-Up Display), ενώ υπάρχει και μια ακόμη οθόνη που αντικαθιστά τον πίνακα οργάνων ο οποίος είναι πλέον…μπανάλ. Φορτωμένο με κάμερες περιμετρικά, δεν χρειάζεται καθρέπτες ώστε να βλέπει ο οδηγός τι γίνεται γύρω του.

3. Audi A3 Concept

Στροφή στα 4θυρα αμαξώματα για το Α3. Το συνηθίσαμε 5θυρο, αλλά από το νέο πρωτότυπο πολύ θα σκεφτούν το 4θυρο που παραπέμπει σε coupe. Μήκος περίπου 4,45 μ., φαρδύ με 1,84 μ. αλλά και χαμηλό με 1,39 μ., σε κερδίζει με το στυλ, την ποιότητα και την άνεση για 4 ενήλικες.

Θα το δούμε του χρόνου στην παραγωγή, εφοδιασμένο με τα γνωστά turbo μοτέρ μικρού κυβισμού του ομίλου VW. Στην έκδοση φορούσε το 5κύλινδρο turbo σύνολο 2.5 lt του RS3 με ισχύ 408 ίππους. Η τετρακίνητη, αυτή, έκδοση, συνδυάζεται με το 7άρι αυτοματοποιημένο κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη.

4. Mercedes SLK

Η τρίτη γενιά ενός εξαιρετικού roadster. Θα το οδηγήσω σε δύο εβδομάδες στην Τενερίφη, σε δημοσιογραφική παρουσίαση και τότε θα πούμε περισσότερα. Προς το παρόν μένουμε σε μια τολμηρή αλλά εκλεπτυσμένη σχεδίαση που χαρίζει καλύτερη αεροδυναμική από την προηγούμενη έκδοση.

Θα εφοδιάζεται με εκδόσεις που φέρουν την κωδική ονομασία BlueEFFICIENCY. Ουσιαστικά, τα μοτέρ βενζίνης έχουν σύστημα Start/Stop για περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης και των ρύπων.

Η SLK200 και η SLK250, έχουν ίδιο κινητήρα 1.8 lt turbo με ισχύ 184 και 204 ίππους αντίστοιχα. Συνδυάζονται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο. Η SLK350 έχει V6 κινητήρα ατμοσφαιρικό 306 ίππων με κατανάλωση μόλις 7 λίτρα στα 100 χλμ.

Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x