Στη «Μάχη» του αυτοκινήτου, ο λοχίας της Citroen είναι το νέο C4.
Δύο λοχίες είναι διάσημοι: το σήμα της Citroen και ο Σόντερς, ο αείμνηστος Βικ Μόροου της «Μάχης» (Compat), των πολεμικών αυτοτελών επεισοδίων που βλέπαμε πιτσιρικάδες. Όμως, στην ακατάπαυστη μάχη της αγοράς του αυτοκινήτου, η Citroen έχει τον δικό της Σόντερς, το νέο C4. Ένα μοντέλο δυναμικό, ανώτερης ποιότητας, υψηλού εξοπλισμού και με ελκυστικές τιμές που ετοιμάζεται να επιτεθεί με αξιώσεις στον ανταγωνισμό.
Παράστημα
Το πρώτο Citroen C4, είχε κάνει αίσθηση στα τέλη του 2004, όταν μπήκε στην παραγωγή. Όχι μόνο επειδή πήγαμε να το οδηγήσουμε στο Μπίαριτς, όπου είχαμε μείνει στο θερινό παλάτι του Μέγα Ναπολέοντα (από τα πιο κλασικά ξενοδοχεία, τώρα το Du Palais, της διάσημης περιοχής στα σύνορα Γαλλίας – Ισπανίας), αλλά κυρίως για τα τρία στοιχεία που λανσάριζε: τα δύο αμαξώματα, τρίθυρο Coupe και πεντάθυρο Hatchback, το τιμόνι με σταθερό ομφαλό και περιστρεφόμενη στεφάνη, αλλά και για την οθόνη ενδείξεων στο ταμπλό, που συσσώρευε ενέργεια από το φως της ημέρας.
Το νέο C4, σχεδόν 6 χρόνια μετά, αλλάζει ταυτότητα. Αποκλειστικά πεντάθυρο που συγκινεί τους αγοραστές αυτοκινήτων μικρομεσαίας κατηγορίας. Οσοι θέλουν πιο σπορτίφ υπάρχει η άκρως ελκυστική πρόταση του DS3. Με 4,33 μ. μήκος, 1,79 μ. πλάτος και 1,49 μ. ύψος, διαθέτει μεγαλύτερες αναλογίες από το προηγούμενο.
Έτσι, εξυπηρετεί στην πόλη και χαρίζει (σε συνδυασμό με τα 2,61 μ. του μεταξονίου), άνετους χώρους για πέντε ενήλικες επιβάτες με αρκετούς χώρους για μικροαντικείμενα.
Στα ενδότερα
Αισθητικά και ποιοτικά, βαδίζει στα χνάρια του μεγαλύτερου C5. Μαλακά πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, πίνακας με αναλογικές και ψηφιακές ενδείξεις στα τρία όργανα, τιμόνι με χειριστήρια (για το ηχοσύστημα, το τηλέφωνο, το ρυθμιστή - περιοριστή ταχύτητας, το σύστημα ευστάθειας που απενεργοποιείται), καθίσματα που αγκαλιάζουν το σώμα, οθόνη στη μέση της κονσόλας και περιστροφικά χειριστήρια για τα συστήματα κλιματισμού και ήχου, συνθέτουν ένα, κατά τη γνώμη μου, εξαιρετικά καλόγουστο κοκπιτ.
Εξοπλισμός
Στάνταρ από τη βασική έκδοση: 6 αερόσακοι, ABS με κατανομή πέδησης και υποβοήθηση φρεναρίσματος πανικού, ESP για την ευστάθεια, σύστημα πρόσφυσης, όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες (παράθυρα, κλειδαριές), ρυθμιστής - περιοριστής ταχύτητας, κλιματισμός κ.α. σε τιμή 17.200 ευρώ.
Για ηχοσύστημα, προβολείς ομίχλης και 16άρες ζάντες προσθέστε ακόμα 600 ευρώ. Σε άλλες εκδόσεις υπάρχει πλουσιότερος εξοπλισμός σε ακριβότερες τιμές.
Εν συντομία…
Ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα διεύθυνσης. Κινητήρες προδιαγραφών Euro 5 σε ρύπους. Μοτέρ βενζίνης: ατμοσφαιρικά 1.4 lt – 75 hp και 1.6 lt – 120 hp και turbo 1.6 lt – 155 hp.
Πετρελαιοκινητήρες (για την υπόλοιπη χώρα πλήν Αθηνών και Θεσσαλονίκης λόγω της απαγόρευσης): 1.6 lt HDi – 90 hp και 110 hp, 1.6 lt e-HDi - 110 hp (έχει σύστημα Stop/Start) και 2.0 lt HDi - 150 hp. Ολοι οι ντίζελ έχουν φίλτρο παρακράτησης μικροσωματιδίων.
Πάντως, προσφέρονται με διαφορετικά κιβώτια ταχυτήτων: ο 155 hp και ο e-HDi 110 hp με χειροκίνητο - αυτοματοποιημένο 6άρι κιβώτιο, ο HDi 110 hp και ο HDi 150 hp με χειροκίνητο 6άρι, ενώ ο 120 hp διατίθεται είτε με χειροκίνητο 5άρι, είτε με αυτόματο 4άρι.
Μέση κατανάλωση στους κινητήρες βενζίνης 6,1 - 7 λίτρα ανά 100 χλμ. και αντίστοιχες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 140 - 162 γρ./χλμ. Μέση κατανάλωση πετρελαιοκινητήρων 4,2 - 5 λίτρα και εκπομπές CO2 μεταξύ 110 - 130 γρ./χλμ.
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.