Νέα μοντέλα

Smart!

Η εποχή όπου το μεγάλο μέγεθος (σε…οτιδήποτε) μετρούσε περισσότερο, τουλάχιστον στη χώρα μας έχει περάσει. Ολοένα και για μικρότερα μεγέθη μιλάμε, από οικονομικά μέχρι και κυκλοφοριακά. Σε αυτό το περιβάλλον λοιπόν, ένα μικρό αυτοκίνητο που κινείται σβέλτα, έχει χαμηλότερη κατανάλωση και γενικά κοστίζει λιγότερα χρήματα στον ιδιοκτήτη του (από τέλη κυκλοφορίας έως και ασφάλιστρα), ταιριάζει ιδανικά το smart.

Φρεσκαρισμένο, πιο οικονομικό και φιλικότερο προς το περιβάλλον smart.

Η εποχή όπου το μεγάλο μέγεθος (σε…οτιδήποτε) μετρούσε περισσότερο, τουλάχιστον στη χώρα μας έχει περάσει. Ολοένα και για μικρότερα μεγέθη μιλάμε, από οικονομικά μέχρι και κυκλοφοριακά.

Σε αυτό το περιβάλλον λοιπόν, ένα μικρό αυτοκίνητο που κινείται σβέλτα, έχει χαμηλότερη κατανάλωση και γενικά κοστίζει λιγότερα χρήματα στον ιδιοκτήτη του (από τέλη κυκλοφορίας έως και ασφάλιστρα), ταιριάζει ιδανικά το smart. Αυτό το έξυπνο αυτοκίνητο έχει πουλήσει πάνω από 1,2 εκατ. μοντέλα σε 43 χώρες στις 5 ηπείρους, από το 1998 που λανσαρίστηκε στην αγορά.

Παράστημα

Για πρώτη φορά το smart είναι διαθέσιμο με πιο εκκεντρικά χρώματα αμαξώματος, 7 τον αριθμό. Ένα από αυτά να είναι το ματ ανοικτό πράσινο, δείχνοντας τον προσανατολισμό προς τη φύση, ένα ανοικτό μπλε μεταλλικό που αντικαθιστά το προηγούμενο.

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην cabrio έκδοση. Πλέον, η μαλακή οροφή είναι διαθέσιμη σε κόκκινο και μπλε χρώμα και σε γυαλιστερό λευκό ο κλωβός ασφαλείας. Προαιρετικά, προσφέρονται και φώτα ημέρας LED, ενώ οι νέες 15άρες ζάντες αλουμινίου χαρίζουν περισσότερο δυναμισμό και στυλ.

Εξάλλου, με το πακέτο «bodypanel plus», το οποίο περιλαμβάνεται στο στάνταρ εξοπλισμό από την έκδοση pulse και πάνω, τα πλαστικά μέρη, όπως το εμπρός σπόιλερ, οι ποδιές και το κάλυμμα του ρεζερβουάρ, είναι βαμμένα στο χρώμα του αμαξώματος. Όσον αφορά τις εκδόσεις Brabus, ξεχωρίζουν από τις νέες ζάντες και τις εξατμίσεις.

Στα ενδότερα

Νέα χρώματα και ταπετσαρίες προσδίδουν φρεσκάδα, με τον πίνακα οργάνων από ανθρακονήματα να έχει νέα σχεδίαση για μεγαλύτερη ευκρίνεια. Λίγες αλλαγές σε ταμπλό και κονσόλα ώστε να δημιουργηθούν θέσεις μικροαντικειμένων. Το τριάχτινο τιμόνι διαθέτει χειριστήρια για τον ρυθμιστή ταχύτητας, με τον υπολογιστή ταξιδιού να προσφέρεται προαιρετικά.

Επίσης, ο ελαφρύς φωτισμός LED, πάλι σε προαιρετικό επίπεδο εξοπλισμού, χαρίζει άλλη αίσθηση το βράδυ. Καινούργιο είναι και το ηχοσύνολο με σύστημα πλοήγησης που συνδυάζεται με 16,5 ιντσών οθόνη και περιλαμβάνει Bluetooth για κινητό τηλέφωνο, θύρες USB και AUX για εξωτερικές συσκευές ήχου.

Πάντως, ειδικά για το smart εξελίχθηκε ένα iPhone με όσα χρήσιμα χρειάζεται ο οδηγός: κλήσεις μέσω του hands-free, προσωπική συλλογή τραγουδιών, ραδιόφωνο μέσω internet και σύστημα πλοήγησης με αφή.

Εν συντομία…

Η πιο σημαντική δουλειά έγινε στους κινητήρες. Είναι περισσότερο φιλικοί προς το περιβάλλον. Μολονότι σε Αθήνα, Πειραιά, Θεσσαλονίκη, δηλαδή στα μεγάλα αστικά κέντρα απαγορεύεται ακόμα (κακώς) η πετρελαιοκίνηση των ΙΧ και ελαφρών επαγγελματικών, αξίζει να σημειώσω ότι ο κινητήρας turbodiesel των 52 ίππων του smart, εκπέμπει μόνο 86 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα και πλέον με τα νέα τέλη κυκλοφορίας δεν πληρώνει τίποτα ο ιδιοκτήτης του.

Το ίδιο ισχύει και για τους αντίστοιχους βενζίνης των 61 και 71 ίππων. Τώρα καταναλώνουν αμφότεροι 4,2 λίτρα στα 100 χλμ., ενώ εκπέμπουν 97 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.

Στην περίπτωση του πιο ισχυρού μοτέρ των 84 ίππων, έχει μέση κατανάλωση 4,9 λίτρα και εκπομπές 114 γρ./χλμ. (πληρώνει τέλη). Στο δε Brabus η ισχύς αυξήθηκε στους 102 ίππους με εκπομπές 119 γρ./χλμ. Οι τιμές ξεκινούν από τα 10.750 ευρώ (61 hp) και φθάνουν στα 21.100 ευρώ (102 hp).

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x