WRC

Νταμπλ…

Η τσεχική μάρκα, μέλος του ομίλου της VW από το 1995, γνώρισε τη μεγαλύτερη διάκριση στη σύγχρονη ιστορία της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Χθες, στη Λισαβόνα, παρέλαβε τα βαρύτιμα τρόπαια κατασκευαστών στο θεσμό Intercontinental Rally Challenge (IRC) και οδηγών με τον Φινλανδό Γιούχο Χάνινεν, για το 2010.

Η Skoda σημείωσε τη μεγαλύτερη διάκριση στην ιστορία της.

Η τσεχική μάρκα, μέλος του ομίλου της VW από το 1995, γνώρισε τη μεγαλύτερη διάκριση στη σύγχρονη ιστορία της στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Χθες, στη Λισαβόνα, παρέλαβε τα βαρύτιμα τρόπαια κατασκευαστών στο θεσμό Intercontinental Rally Challenge (IRC) και οδηγών με τον Φινλανδό Γιούχο Χάνινεν, για το 2010.

Με τον τρόπο αυτό η Skoda έσπασε την παράδοση της Peugeot, η οποία κατακτούσε το πρωτάθλημα τα τελευταία τρία χρόνια. Πέραν αυτού, η Skoda είχε και τη δεύτερη θέση στο θεσμό με τον Τσέχο Γιαν Κοπέτσκι, ενώ ο Κρις Μίκε της Peugeot (του χρόνου θα τρέχει για τη Mini στο WRC), περσινός πρωταθλητής, τερμάτισε το πρωτάθλημα τρίτος. Όσον αφορά το τρόπαιο κατασκευαστών, το παρέλαβε περιχαρής ο επικεφαλής του αγωνιστικού τμήματος της Skosa Motorsport, Μίχαελ Χράμπανεκ.

Διακρίσεις

Η Skoda, μετά την αποχώρησή της από το δαπανηρό Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), επικεντρώθηκε στο φθηνότερο αλλά με σκληρό ανταγωνισμό IRC. Εργοστασιακά πήρε μέρος σε 11 από τους 12 αγώνες φέτος, κερδίζοντας τους 7 με Χάνινεν σε Αργεντινή, Σαρδηνία και Σκοτία, με τον Λόιξ σε Βέλγιο, Μαδέιρα και Τσεχία και με τον Κοπέτσκι στις Κανάριες Νήσους.

Εκτός των νικών, η Skoda ανέβηκε ακόμα 17 φορές στο βάθρο. Ωστόσο, οι αγωνιστικές διακρίσεις του αυτοκινήτου Fabia Super 2000, φέτος, δεν περιορίστηκαν στο IRC.

Κατέκτησε επίσης τίτλους στα εθνικά πρωταθλήματα της Γερμανίας με τον Ματίας Κάλε, στην Αυστρία με τον Ράιμουντ Μπαουμσχλάγκερ, στην Τσεχία με τον Πάβελ Βάλουσεκ, στην Ισπανία με τον Αλμπέρτο Χέβια, στον Λίβανο με τον Ρότζερ Φεγκάλι και στη Σλοβακία με τον Γιόζεφ Μπέρες.

Οι πρωταγωνιστές

«Η ποιότητα του φετινού πρωταθλήματος IRC, ήταν πραγματική υψηλή. Ήταν ο πρώτος μεγάλος διεθνής τίτλος και είμαι πολύ υπερήφανος γι’ αυτό. Όλη η ομάδα απέδωσε θαυμάσια, χωρίς να αντιμετωπίσουμε τεχνικά προβλήματα στη διάρκεια της χρονιάς, κάτι που ήταν αναγκαίο για την επιτυχία. Φέτος βελτιώθηκα περαιτέρω στην άσφαλτο. Τώρα κοιτάζω τη συνέχιση της συνεργασίας μου με τη Skoda Motorsport», ανέφερε ο Χάνινεν.

Οσον αφορά τον Κοπέτσκι, επισήμανε: «Ευχαριστώ τη Skoda για την ευκαιρία που μου έδωσε να ασχοληθώ με το εγχείρημα Fabia Super 2000. Ορισμένα λάθη μάς στέρησαν την πρώτη θέση στο πρωτάθλημα. Γενικά η χρονιά έκλεισε θετικά και προβλέπω στην επόμενη».

Εν συντομία…

Η τετρακίνητη με δύο μηχανικά διαφορικά, Skoda Fabia Super 2000 εφοδιάζεται με κινητήρα ατμοσφαιρικό 1996 κ.εκ., τετρακύλινδρο. Αποδίδει 265 ίππους στις 8.250 σ.α.λ. με τη μέγιστη ροπή των 245 Nm να επιτυγχάνεται στις 7.250 σ.α.λ.

Το μοτέρ συνεργάζεται με 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων. Τα ηλεκτρονικά είναι της Magneti Marelli και τα δισκόφρενα της Brembo 355 χιλιοστών μπροστά (300 για το χώμα) και 300 χιλιοστών πίσω.

Οι ζάντες είναι της BFG με τροχούς 15 ιντσών για το χώμα και 18 ιντσών για την άσφαλτο. Το 2011 το μοντέλο θα υποστεί μερικό φρεσκάρισμα στην εμφάνιση και τις διαστάσεις, σε μήκος και πλάτος, χωρίς να επηρεαστεί το βάρος.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x