Νέα μοντέλα

Λύση οικονομίας...

Η ανάγκη για εναλλακτικές μορφές καυσίμου, μείωσης της εξάρτησης από τα συμβατικά καύσιμα και η επιβεβλημένη προσπάθεια για περιορισμού της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, έχουν ως αποτέλεσμα η βιομηχανία αυτοκινήτου να βρίσκει διάφορες τεχνολογικές λύσεις. Ο όμιλος Fiat, παρουσιάζει μιά νέα σειρά κινητήρων βενζίνης που μπορούν να λειτουργούν και με υγραέριο, για τα μοντέλα Panda, Grande Punto και Bravo.

Η Fiat παρουσιάζει νέα γενιά κινητήρων βενζίνης που λειτουργούν και με υγραέριο.


Η ανάγκη για εναλλακτικές μορφές καυσίμου, μείωσης της εξάρτησης από τα συμβατικά καύσιμα και η επιβεβλημένη προσπάθεια για περιορισμού της ατμοσφαιρικής ρύπανσης, έχουν ως αποτέλεσμα η βιομηχανία αυτοκινήτου να βρίσκει διάφορες τεχνολογικές λύσεις.

Ο όμιλος Fiat, παρουσιάζει μιά νέα σειρά κινητήρων βενζίνης που μπορούν να λειτουργούν και με υγραέριο, για τα μοντέλα Panda, Grande Punto και Bravo. Με τους κινητήρες αυτούς η Fiat επιβεβαιώνει τη συνεχή έρευνά της σε περιβαλλοντικά θέματα και την ανάπτυξη πρακτικών λύσεων που είναι πάνω από όλα οικονομικά προσιτές για όλους τους οδηγούς.

Εργοστασιακή κατασκευή

Τα περισσότερα αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν κινητήρες βενζίνης – υγραερίου, έχουν μετατροπές οι οποίες έγιναν από ανεξάρτητες εταιρείες, πιστοποιημένες ωστόσο για τη δουλειά αυτή. Η Fiat, από την άλλη, επέλεξε η ίδια σχεδιάσει και να κατασκευάσει αυτό το σύστημα μετατροπής, έχοντας ήδη την εμπειρία από τους κινητήρες φυσικού αερίου. Το αποτέλεσμα, εξασφαλίζει την ποιότητα, την αποτελεσματικότητα και την ασφάλεια των αυτοκινήτων της που κινούνται με βενζίνη, πετρέλαιο ή φυσικό αέριο. Οι νέοι κινητήρες είναι προϊόν συνεργασίας της Fiat Powertrain Technologies και της εταιρείας Landi Renzo και τοποθετούνται απευθείας στο εργοστάσιο παραγωγής. Κάθε ένας έχει κατασκευαστεί, ανάλογα με το μοντέλο, και έχει τροποποιηθεί ειδικά για να μπορεί να φιλοξενήσει τη χρήση υγραερίου.

Αξιοπιστία- λειτουργία

Η δε αξιοπιστία αυτών των κινητήρων, εξασφαλίζεται από ένα πρόγραμμα δοκιμών με πάνω από 400.000 χιλιόμετρα συνεχούς λειτουργίας. Η φιάλη υγραερίου (31 λίτρα για το Panda, 38 για το Grande Punto και 41 για το Bravo) είναι κλασικά τοποθετημένη στο χώρο της ρεζέρβας, γι’ αυτό και διατίθεται κιτ επιδιόρθωσης ελαστικού, προκειμένου να μην επηρεαστεί η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ.

Όσον αφορά τη χρήση, είναι πανεύκολη. Η αλλαγή του καυσίμου από βενζίνη σε υγραέριο και αντίστροφα, γίνεται μέσω ενός διακόπτη που τοποθετείται κοντά στη θέση του οδηγού, ώστε να είναι εύκολη η πρόσβαση ακόμα και εν κινήσει. Ιδιαίτερα σημαντικό πλεονέκτημα για τον καταναλωτή αποτελεί και η αύξηση της συνολικής αυτονομίας του οχήματος, διότι σε αυτήν της βενζίνης, προστίθεται και η αυτονομία που προέρχεται από το υγραέριο ως εναλλακτικό καύσιμο.

Εν συντομία…

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν διαθέσιμοι κινητήρες βενζίνης – υγραερίου προδιαγραφών Euro4. Το Panda GPL εφοδιάζεται με τέτοιο μοτέρ 1.2 lt - 60 hp, το Grande Punto GPL με 1.4 lt – 77 hp και το Bravo GPL με 1.4 lt - 90 hp. Και οι τρεις κινητήρες προσφέρουν πολύ χαμηλές εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα: 116 γρ./χλμ. το Panda, 119 γρ./χλμ. το Grande Punto και 134 γρ./χλμ. το Bravo.

Πάντως, πολύ σύντομα, θα διατίθενται οι νέοι κινητήρες προδιαγραφών Euro 5 (ακόμα λιγότεροι ρύποι), βενζίνης - υγραερίου: To Panda GPL θα έχει 1.2 lt - 69 hp (Δεκέμβριος 2010), τα Grande Punto & Punto Evo GPL θα διαθέτουν μοτέρ 1.4 lt - 77 hp (Δεκέμβριος 2010) και το Bravo GPL θα φορά 1.4 lt – 90 hp (Ιανουάριος 2011). Εξάλλου, από τον Ιανουάριο του 2011 θα διατίθεται και το Fiat 500 με κινητήρα βενζίνης - υγραερίου 1.2 lt - 69hp.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x