F1

3, 2, 1… F1!

Οι μηχανές ζεσταίνονται, οι πιλότοι φορούν κράνη και «εξαρτήσεις», το κοινό παίρνει θέση σε εξέδρες και καναπέδες. Το πρωτάθλημα της Formula 1 αρχίζει και το sport-fm.gr σάς βάζει στο κλίμα.

Ιστορική, από πολλές απόψεις, θα είναι η φετινή, 67η, σεζόν στη Formula 1, που αρχίζει αυτό το weekend στη Μελβούρνη. Θα είναι η μεγαλύτερη σε διάρκεια, με τους περισσότερους συμμετέχοντες πιλότους, θα έχει new entries αλλά και όλους τους μεγάλους πρωταγωνιστές των τελευταίων ετών. Αυτό που μένει να φανεί είναι αν θα υπάρχει περισσότερο ενδιαφέρον από πέρσι, όπου η Mercedes ήταν ένα επίπεδο πάνω από όλους και ο Λιούις Χάμιλτον κατέκτησε δίχως ιδιαίτερες δυσκολίες ένα ακόμη πρωτάθλημα.

Περισσότερη δράση από ποτέ

Για πρώτη φορά στα χρονικά το καλεντάρι περιλαμβάνει 21 αγώνες, με τη δράση να αρχίζει στις 20 Μαρτίου και να ολοκληρώνεται στις 27 Νοεμβρίου. Για πρώτη φορά θα διεξαχθεί Grand Prix στο Μπακού του Αζερμπαϊτζάν, ενώ στο μενού επιστρέφει ο αγώνας της Γερμανίας που θα γίνει στο Χόκενχαϊμρινγκ. Αντίθετα, για μία ακόμη χρονιά δεν κατάφεραν να βρουν θέση στο πρόγραμμα το Νιου Τζέρσεϊ, η Ινδία και η Κορέα. Οι πιλότοι δεν θα προλαβαίνουν να παίρνουν ανάσα, καθώς πριν τη μηνιαία διακοπή του Αυγούστου θα κληθούν να τρέξουν σε έξι Grand Prix μέσα σε διάστημα οκτώ εβδομάδων.

Μία νέα είσοδος, λίγες αλλαγές στα line ups
inner

Νέα παρουσία στο πρωτάθλημα θα είναι η Haas, η πρώτη αμερικανική ομάδα που εμφανίζεται στο πρωτάθλημα μετά από 30 χρόνια. Η Marussia μετονομάστηκε σε Manor, η Red Bull θα χρησιμοποιεί κινητήρες Renault αλλά με επωνυμία του σπόνσορά της, TAG Heuer, ενώ η Renault έχοντας εξαγοράσει την Lotus θα επιστρέψει στο πρωτάθλημα με δικό της κινητήρα.

Σε επίπεδο πιλότων δεν υπήρξαν σημαντικές αλλαγές. Μεγαλύτερη είδηση ήταν η ένταξη του Ρομάν Γκροζάν στη Haas, ενώ οι πιο ανταγωνιστικές ομάδες δεν προχώρησαν σε αλλαγές στα line up τους.

Έρχονται στα ultrasoft, επιστρέφει ο… θόρυβος

Η βασικότερη αλλαγή στους κανονισμούς έχει να κάνει με την καθιέρωση ενός πέμπτου είδους ελαστικών, καθώς πέραν της σκληρής, της μέσης, της μαλακής και της σούπερ μαλακής γόμας, θα υπάρχει πλέον η αποκαλούμενη ultrasoft.



Παράλληλα, με κάποιες τροποποιήσεις στις εξατμίσεις των μονοθεσίων παράγεται πλέον από αυτά περισσότερος θόρυβος, για να ικανοποιηθεί το αίτημα των φίλων της Formula 1 που δεν έμειναν καθόλου ικανοποιημένοι από την προηγούμενη μετατροπή που έκανε τα μονοθέσια πολύ «ήσυχα».

Χάμιλτον και Mercedes ή… άλλος;

Ο Λιούις Χάμιλτον των δύο διαδοχικών τίτλων δεν μπορεί παρά να λογίζεται και πάλι φαβορί για τον τίτλο. Ο Βρετανός πιλότος, που το Μάιο υπέγραψε μέχρι το 2018, θα έχει και πάλι βασικό αντίπαλο τον ομόσταβλό του, Νίκο Ρόσμπεργκ. Η σχέση των δύο παραμένει ένα μείζον θέμα για τη Mercedes, καθώς είναι σαφές πως η μεταξύ τους συνεργασία κάθε άλλο παρά αγαστή είναι. Ο Γερμανός έχοντας δει την πλάτη του Χάμιλτον στα δύο τελευταία πρωταθλήματα έχει και την έξτρα πίεση του συμβολαίου του, που λήγει στο τέλος της τρέχουσας περιόδου.

inner

Φέτος, πάντως, η Mercedes ίσως να μην… τρέχει μόνη. Η Ferrari παρουσιάζεται βελτιωμένη και στα οκτώ σκέλη των ανεπίσημων δοκιμών που έγιναν στην πίστα της Καταλονίας ήταν η ταχύτερη στις πέντε περιπτώσεις. Πάντως η Mercedes δείχνει από τώρα να διατηρεί το πλεονέκτημα της «αντοχής», καθώς κατέγραψε με μεγάλη διαφορά από τον δεύτερο τους περισσότερους γύρους και μοιάζει να έχει ξανά το πιο αξιόπιστο μονοθέσιο. Ένα στοίχημα για τη «σκουντερία» είναι η απόδοση του Κίμι Ραϊκόνεν, ο οποίος βρίσκεται σε χρονιά συμβολαίου και καλείται να έχει μεγαλύτερη συνέπεια σε σχέση με πέρσι, όταν και υπέπεσε σε πολλά… ολισθήματα και «έχασε» στη σύγκριση με τον πρωτάρη στην ομάδα Σεμπάστιαν Φέτελ.

Η Williams-Mercedes μοιάζει να είναι η τρίτη δύναμη με τη Red Bull να ακολουθεί από κοντά και τη Force India αρκετά ανταγωνιστική. Από εκεί και πέρα, οι άλλες ομάδες μάλλον θα βράζουν στο ίδιο «καζάνι», με μικρές διαφορές.

Μεγάλο ερωτηματικό παραμένει η Honda, που μετά την περσινή απογοητευτική σεζόν διατήρησε μεν τους Φερνάντο Αλόνσο και Τζένσον Μπάτον, με τον δεύτερο να μπαίνει στην-κατά τα φαινόμενα-τελευταία του σεζόν στη Formula 1 και τον πρώτο να φημολογείται πως αν ΚΑΙ φέτος δεν έχει ανταγωνιστικό μονοθέσιο θα επιδιώξει να σπάσει το συμβόλαιό του (λήγει το 2017) για να διεκδικήσει τον τίτλο με κάποια άλλη ομάδα.

Οι πιλότοι για το 2016

Mercedes: Λιούις Χάμιλτον, Νίκο Ρόσμπεργκ
Ferrari: Σεμπάστιαν Φέτελ, Κίμι Ραϊκόνεν
Williams-Mercedes: Βαλτέρι Μπότας, Φελίπε Μάσα
Red Bull-TAG (Renault): Ντάνιελ Κβίατ, Ντάνιελ Ρικιάρντο
Force India-Mercedes: Σέργιο Πέρες, Νίκο Χούλκενμπεργκ
Renault: Κέβιν Μάγκνουσεν, Τζόλιον Πάλμερ
Toro Rosso-Ferrari: Μαξ Φερστάπεν, Κάρλος Σάινθ
Sauber-Ferrari: Φελίπε Νασρ, Μάρκους Έρικσον
McLaren-Honda: Φερνάντο Αλόνσο, Τζένσον Μπάτον
Manor-Mercedes: Πασκάλ Βέρλαϊν, Ρίο Χαριάντο
Haas-Ferrari: Ρομάν Γκροσάν, Εστέμπαν Γκουτιέρες

Το καλεντάρι της F1

1) GP Αυστραλίας / 20 Μαρτίου
2) GP Μπαχρέιν / 3 Απριλίου
3) GP Κίνας / 17 Απριλίου
4) GP Ρωσίας / 1 Μαΐου
5) GP Ισπανίας / 15 Μαΐου
6) GP Μονακό / 29 Μαΐου
7) GP Καναδά / 12 Ιουνίου
8) GP Αζερμπαϊτζάν / 19 Ιουνίου
9) GP Αυστρίας / 3 Ιουλίου
10) GP Μ. Βρετανίας / 10 Ιουλίου
11) GP Ουγγαρίας / 24 Ιουλίου
12) GP Γερμανίας / 31 Ιουλίου
13) GP Βελγίου / 28 Αυγούστου
14) GP Ιταλίας / 4 Σεπτεμβρίου
15) GP Σιγκαπούρης / 18 Σεπτεμβρίου
16) GP Μαλαισίας / 2 Οκτωβρίου
17) GP Ιαπωνίας / 9 Οκτωβρίου
18) GP ΗΠΑ / 23 Οκτωβρίου
19) GP Μεξικό / 6 Νοεμβρίου
20) GP Βραζιλίας / 13 Νοεμβρίου
21) GP Άμπου Ντάμπι / 27 Νοεμβρίου

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x