Νέο Ford C-MAX, σε νέα πλατφόρμα, με νέους turbo κινητήρες.
Δύο νέα μοντέλα προσθέτει η Ford στο χαρτοφυλάκιο των προϊόντων της. Τα νέα C-MAX (5θέσιο) και Grand C-MAX (7θέσιο), αναμένονται στην ελληνική αγορά στα τέλη του 2010 και βασίζονται στο πάτωμα του εντελώς καινούργιου Focus, το οποίο παρουσιάστηκε στη Διεθνή Εκθεση του Παρισιού προ ημερών.
Σήμερα αναφέρομαι στο 5θέσιο, το οποίο είναι πιο ελκυστικό σε εμφάνιση και πιο ανθεκτικό από το τωρινό, με το 53% του αμαξώματος από ατσάλι υψηλής αντοχής (έναντι 45%).
Παράστημα
Έχοντας μήκος 4,38 μ., είναι ευέλικτο, αλλά και άνετο (2,65 μ. μεταξόνιο). Το μεγάλο παρμπρίζ, ο τραπεζοειδής αεραγωγός, οι τονισμένοι τροχοί, η ανασηκωμένη γραμμή των παραθύρων και η καμπύλη γραμμή οροφής, αναδεικνύουν ένα τολμηρό αμάξωμα.
Στα ενδότερα
Σε ένα πολυμορφικό η άνεση είναι το σημείο αναφοράς. Σε αυτό το τομέα το C-MAX πλησιάζει το άριστα, με πίσω τρία, ατομικά 40/20/40 αναδιπλούμενα καθίσματα. Το ευφυές Comfort System (προαιρετικό) επιτρέπει την αναδίπλωση του μεσαίου και τη διαγώνια μετατόπιση των εξωτερικών καθισμάτων προς τα πίσω και προς τα μέσα (διάταξη 2+2).
Το ταμπλό έχει βάθος και στην κάτω πλευρά χρωμιωμένο τμήμα που μοιάζει με του Impreza και παραπέμπει σε άνοιγμα φτερών πουλιού. Ψηλά η κονσόλα –παρόμοια με του νέου Focus, ψηλά και ο λεβιές ταχυτήτων, ενώ το τιμόνι με τα χειριστήρια είναι αυτούσιο από το Focus. Μαλακά πλαστικά, δίχρωμες ταπετσαρίες και φωτισμός LED για ξεκούραση στο μάτι κατά τις βραδινές ώρες, δημιουργούν καλύτερη αίσθηση στην καμπίνα.
Για δε την εξυπηρέτηση, διατίθεται ολοκληρωμένο πακέτο συνδεσιμότητας με φωνητικό έλεγχο, hands-free λειτουργία τηλεφώνου μέσω Bluetooth και θύρες σύνδεσης εξωτερικών συσκευών.
Τεχνολογία
Νέο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, νέα πίσω ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων και φαρδύτερα μετατρόχια. Στάνταρ σύστημα που βελτιώνει το κράτημα στο στρίψιμο και αναβαθμισμένο σύστημα ευστάθειας για καλύτερο «πάτημα» στο δρόμο.
Διαθέτει, σύστημα αυτόματου παρκαρίσματος (μόνο γκάζι – φρένο ο οδηγός), σύστημα που προειδοποιεί για όχημα από τις τυφλές γωνίες του καθρέπτη, ρυθμιστή ταχύτητας (30 - 180 χλμ./ώρα), ηλεκτρικές κλειδαριές ασφαλείας παιδιών, ηλεκτρική πίσω πόρτα (προαιρετική), κάμερα οπισθοπορείας, σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα (στάνταρ με κιβώτιο Ford PowerShift), πανοραμική κρυστάλλινη ηλιοροφή (προαιρετικά) και σύστημα ανεφοδιασμού χωρίς τάπα (στάνταρ).
Εν συντομία…
Νέοι κινητήρες για καλύτερες επιδόσεις, χαμηλότερη κατανάλωση και μειωμένους ρύπους. Ο 1.6 lt EcoBoost με turbo, αποδίδει 150 hp (9,4 δευτ. επιτάχυνση – 204 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα) και 180 hp (8,5 δευτ. – 217 τελική). Και στις δύο εκδόσεις η μέση κατανάλωση είναι 6,6 λίτρα/100χλμ και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 154 γρ./χλμ. Ιδια μέγιστη ροπή 240 Nm από τις 1.600 σ.α.λ., με στιγμιαία υπερπλήρωση στα 270 Nm (για 15 δευτ.), αναγκαία σε προσπέραση.
Και δύο μοτέρ βενζίνης 1.6 lt με 105 και 125 hp, όπως και turbo πετρελαιοκινητήρες 1.6 lt με 95 hp / 115 hp (4,6 λίτρα κατανάλωση, 119 γρ./χλμ. εκπομπές ρύπων) και 2.0 lt με 140 hp / 163 hp. Νέο 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο και 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη. Για περαιτέρω μείωση κατανάλωσης, εφοδιάζεται με ένδειξη αλλαγής σχέσης και με σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.