Νέα μοντέλα

Hyundai ix20!

Πυρ κατά βούληση έχει εξαπολύσει η Hyundai στη βιομηχανία αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα σε Αμερική και Ευρώπη, διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των μοντέλων της, προκειμένου να αυξήσει το πελατολόγιό της εκτός Κορέας.

Το νέο Hyundai ix20 προσφέρει χώρους και δεν αφαιρεί πορτοφόλι.

Αποστολή στο Ντουμπρόβνικ Δημήτρης Μπαλής

Πυρ κατά βούληση έχει εξαπολύσει η Hyundai στη βιομηχανία αυτοκινήτου. Ταυτόχρονα σε Αμερική και Ευρώπη, διευρύνει το χαρτοφυλάκιο των μοντέλων της, προκειμένου να αυξήσει το πελατολόγιό της εκτός Κορέας.

Το 2009 οι συνολικές της πωλήσεις σε 193 χώρες ανήλθαν στα 3,1 εκατ. αυτοκίνητα που αντιστοιχούν σε 41,8 δις δολάρια έσοδα. Πάντως, ιδιαίτερη βαρύτητα έχει δώσει στη γηραιά ήπειρο, έχοντας θυγατρική εταιρεία με έδρα τη Φρανκφούρτη, διατηρώντας ξεχωριστό σχεδιαστικό κέντρο, έρευνας και εξέλιξης.

Στην Ευρώπη κατέχει το 2,6% του μεριδίου αγοράς, αυξάνοντας τον όγκο πωλήσεων κατά 5,6% φέτος σε σχέση με το 2009. Τώρα, με το νέο ix20, καθαρά ευρωπαϊκής δημιουργίας που κατασκευάζεται στο νέο εργοστάσιο της μάρκας στο Νοσόβιτσε της Τσεχίας, ελπίζει να αυξήσει περαιτέρω τις πωλήσεις της, τονώνοντας το ενδιαφέρον αγοράς των συμπαγών πολυμορφικών μοντέλων.

Παράστημα

Ξεχνάμε εντελώς το Matrix. Το νέο ix20 που χρησιμοποιεί ίδιο πάτωμα και μηχανικά μέρη με το «αδελφάκι» Kia Venga (του ιδίου ομίλου και για λόγους οικονομίας κλίμακας εξόδων), είναι ένα φρέσκο, πεντάθυρο αμάξωμα με δυνατότητες να ικανοποιήσει τόσο εκείνους που θέλουν ένα πολυμορφικό όχημα, σε λίγο μικρότερες διαστάσεις αλλά με χώρους και εύκολη διαρρύθμιση, όσο και εκείνους που αρέσκονται στα λεγόμενα μικρομεσαία μεγέθη αυτοκινήτου (τύπου Hyundai i30).

Έχοντας μήκος 4,1 μήκος και πλάτος 1,765 μ., ξεχωρίζει κυρίως για το ύψος του με 1,6 μ. ενώ το μεγάλο μεταξόνιο των 2,615 μ. εγγυάται άνεση για πέντε ενήλικες επιβάτες.

Στα ενδότερα

Ποιότητα σημαίνει καλύτερα υλικά και για το λόγο αυτό η Hyundai επέλεξε πιο μαλακά πλαστικά για το πάνω μέρος τους ταμπλό. Πιο μοδάτες οι ταπετσαρίες με δέρμα κατά παραγγελία. Βολικά τοποθετημένος ο λεβιές κοντά στο ταμπλό, εύχρηστο το τιμόνι με τα χειριστήρια και αρκετά αναπαυτικές οι θέσεις μπροστά (ημιμπάκετ καθίσματα) και πίσω, εκεί που οι επιβάτες δεν θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα με τα γόνατα.

Το πορτμπαγκάζ κρίνεται ικανοποιητικό με 440 λίτρα χώρου (έχοντας πάτωμα με κρυφό χώρο από κάτω και κιτ επισκευής ελαστικού – ρεζέρβα προαιρετκή), ενώ με την ασύμμετρη (60:40) αναδίπλωση της πλάτης των πίσω καθισμάτων, ο διαθέσιμος χώρος μπορεί να αγγίξει τα 1.486 λίτρα.

Ευκολία σημαίνει και μικροί αποθηκευτικοί χώροι. Σε αυτό το τομέα το ix20 διαθέτει αρκετούς για μπουκαλάκια και μικροαντικείμενα.

Πως πατάει

Κλασικά γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω, επιλέχθηκαν για το στήσιμο της ανάρτησης. Το τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση είναι ευέλικτο στην πόλη και σκληρό όσο πρέπει στην ευθεία με τις μεγάλες ταχύτητες. Η ποιότητα κύλισης στους δρόμους των δαλματικών ακτών φάνηκε καλή, με ελάχιστους θορύβους να περνούν στη καμπίνα, κυρίως οδηγώντας την έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης 1.6 lt.

Μολονότι δεν χρειάστηκε να φρενάρω στο όριο, παρά τη βροχή της πρώτης ημέρας δοκιμής, τα φρένα μου φάνηκαν αποτελεσματικά (αεριζόμενοι δίσκοι μπροστά, απλοί δίσκοι πίσω), με το ABS να έχει σύστημα κατανομής πέδησης και υποβοήθηση πέδησης (πιο δυνατό φρενάρισμα).

Όσο για το σύστημα ευστάθειας – ESP, (στάνταρ από τη βασική έκδοση) επεμβαίνει όταν πρέπει και όχι με το παραμικρό. Και επειδή πρόκειται (και) για οικογενειακό αυτοκίνητο, στάνταρ είναι και το σύστημα υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, που εξυπηρετεί περισσότερο σε ολισθηρές επιφάνειες.

Εν συντομία…

Όταν θα εισαχθεί, στις αρχές του 2011, θα διατίθεται με δύο κινητήρες πετρελαίου, πλέον Euro 5 σε ρύπους. Ο 1.4 lt – 90 hp στις 6.000 σ.α.λ., έχει 137 Nm ροπής στις 4.000 σ.α.λ. και συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Δεν είναι εκρηκτικός με 12,8 δευτ. επιτάχυνση (τελική ταχύτητα 168 χλμ./ώρα), αλλά η μέση κατανάλωση καυσίμου περιορίζεται στα 6 λίτρα ανά 100 χλμ. με εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 140 γρ./χλμ. Ο 1.6 lt – 125 hp στις 6.300 σ.α.λ., με ροπή 156 Nm στις 4.200 σ.α.λ., συνδυάζεται με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, έχοντας μέση κατανάλωση 6,4 λίτρα με 148 γρ./χλμ. εκπομπές ρύπων.

Έχει καλύτερο ρεπρίζ με 10,9 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 184 χλμ./ώρα. Πάντως θα υπάρχει διαθέσιμη και έκδοση με πετρελαιοκινητήρα 1.4 lt – 90 hp με φοβερή ροπή 220 Nm από τις 1.750 σ.α.λ., που έχει μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα και 119 γρ./χλμ. εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Συνδυάζεται μόνο με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.

Πάντως, για κάθε κινητήρα θα υπάρχουν και ειδικές εκδόσεις Blue Drive, οι οποίες περιλαμβάνουν σύστημα start/stop (σβήνει σε στάση και ανάβει αυτόματα τον κινητήρα), ελαστικά χαμηλής αντίστασης κύλισης και σύστημα διαχείρισης δυναμό. Αυτές οι εκδόσεις έχουν μικρότερη μέση κατανάλωση (5,6 λίτρα ο 1.4 lt – 5,9 λίτρα ο 1.6 lt – 4,3 λίτρα ο πετρελαιοκινητήρας) και ακόμα πιο μειωμένες εκπομπές ρύπων.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x