Νέα μοντέλα

Citroen DS3

Νέα δεδομένα, με νέα αυτοκίνητα θα έχουμε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2011. Μολονότι δεν έχει τελειώσει ακόμα το φετινό πρωτάθλημα (απομένουν δύο αγώνες), η Citroen κατέκτησε το νταμπλ σε οδηγούς και κατασκευαστές την περασμένη Κυριακή στο ράλι Γαλλίας, βάζοντας πιο υψηλούς στόχους. Στο Παρίσι, στη Διεθνή Εκθεση, παρουσίασε το νέο DS3 WRC, το αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιήσει του χρόνου.

Το νέο DS3 WRC έτοιμο να βαδίσει στα χνάρια του των C4 και Xsara WRC.

Νέα δεδομένα, με νέα αυτοκίνητα θα έχουμε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι του 2011. Μολονότι δεν έχει τελειώσει ακόμα το φετινό πρωτάθλημα (απομένουν δύο αγώνες), η Citroen κατέκτησε το νταμπλ σε οδηγούς και κατασκευαστές την περασμένη Κυριακή στο ράλι Γαλλίας, βάζοντας πιο υψηλούς στόχους. Στο Παρίσι, στη Διεθνή Εκθεση, παρουσίασε το νέο DS3 WRC, το αυτοκίνητο που θα χρησιμοποιήσει του χρόνου.

Βαριά κληρονομιά

Για να πετύχει τους στόχους της, η γαλλική ομάδα θα πρέπει το νέο της «όπλο», το DS3 WRC να είναι το ίδιο ανταγωνιστικό με το αυτοκίνητο που αντικαθιστά. Το C4 WRC, το οποίο έκανε ντεμπούτο το 2007 στο πρωτάθλημα, έδωσε μέχρι φέτος 3 τίτλους κατασκευαστών (2008-2009-2010) και τέσσερις τίτλους οδηγών στον Λεμπ (2007- 2008-2009-2010).

Βέβαια, το C4 WRC με τη σειρά του, είχε πάρει τη θέση ενός εξίσου επιτυχημένου αγωνιστικού, του Xsara WRC που είχε χαρίσει στη Citroen δύο τίτλους κατασκευαστών (2004-2005) και στον Λεμπ τρεις τίτλους οδηγών (2004-2005-2006). Βαριά κληρονομιά λοιπόν, γι’ αυτό και η Citroen ξεκίνησε από πολύ νωρίς την προετοιμασία της, πάντα με τον Σεμπαστιάν Λεμπ (και) σε ρόλο δοκιμαστή.

Νέοι κανονισμοί

Η Διεθνής Ομοσπονδία Αυτοκινήτου προκειμένου να μειώσει τα κόστη, να κάνει πιο ελκυστική τη συμμετοχή κι άλλων εταιρειών στο πρωτάθλημα και συνεπώς να αυξήσει τον ανταγωνισμό, άλλαξε τους κανονισμούς. Θέσπισε αγωνιστικά αυτοκίνητα σε μικρότερα αμαξώματα, χωρίς τη χρήση ακριβών υλικών (όπως το τιτάνιο), τετρακίνητα που αντί για δίλιτρους turbo, θα έχουν επίσης υπερτροφοδοτούμενους, αλλά 1.6 lt κινητήρες.

Θα έχουν δύο μηχανικά διαφορικά, εμπρός και πίσω, ενώ απαγορεύτηκε το κεντρικό. Η Ford, για την οποία έγραψα χθες, χρησιμοποιεί ως βάση το Fiesta για την RS WRC έκδοση, ενώ η Citroen το εξαιρετικό και πολύ σπορτίφ DS3 για την αντίστοιχη έκδοση WRC. Πιο συμπαγές από το C4 WRC, το DS3 WRC ακολουθεί τις δυναμικές γραμμές του μοντέλου παραγωγής, ενισχυμένο από τα αεροδυναμικά βοηθήματα.

Στο νέο αγωνιστικό έχουν αλλάξει οι προφυλακτήρες και τα φτερά για να φθάσει σε πλάτος τα 1,82 μ., αλλά και για να χωρέσουν οι 18άρες ζάντες (στη χωμάτινη έκδοση). Αξίζει να σημειωθεί ότι σε επίπεδο ενίσχυσης, η Citroen χρησιμοποίησε 40 μέτρα ατσαλιού για τον κλωβό ασφαλείας.

Εν συντομία…

Το DS3 WRC εφοδιάζεται με turbo κινητήρα άμεσου ψεκασμού 1.6 lt - 300 hp που σχεδιάστηκε και κατασκευάστηκε εξ’ ολοκλήρου από την Citroen Racing. Για τη μετάδοση και στους τέσσερις τροχούς, συνεργάζεται με ένα εν σειρά 6άρι κιβώτιο ταχυτήτων, ενώ ιδιαίτερη προσοχή δόθηκε στον τομέα της κατανάλωσης και των εκπομπών ρύπων για πιο «πράσινα» αγωνιστικά αυτοκίνητα.

Περαιτέρω τεχνικά χαρακτηριστικά δεν είναι διαθέσιμα προς το παρόν, διότι οι δοκιμές βρίσκονται σε εξέλιξη. Ο Σεμπαστιάν Λεμπ, του οποίου η επόμενη χρονιά είναι και η τελευταία επαγγελματική στα ράλι (αποσύρεται δοξασμένος), θα έχει παρτενέρ τον πολλά υποσχόμενο, συμπατριώτη και συνονόματο, Οζιέ. Το DS3 WRC θα κάνει ντεμπούτο στο ράλι Σουηδία στις 10 Φεβρουαρίου, στον πρώτο αγώνα του πρωταθλήματος.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x