Ο Λεμπ κατέκτησε νωρίτερα τον 7ο τίτλο του με 60 νίκες καριέρας!
Ήταν αναμενόμενο. Ο Σεμπαστιάν Λεμπ μπροστά στο κοινό της ιδιαίτερης πατρίδας του στην Αλσατία, δεν θα άφηνε την ευκαιρία να πήγαινε χαμένη. Η μεταφορά του ράλι Γαλλίας από την Κορσική όπου γινόταν από το 1973, του έφερε γούρι και ο Γάλλος το εκμεταλλεύτηκε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.
Κατέκτησε την 6η φετινή του νίκη και 60ή καριέρας και ταυτόχρονα με μαθηματικό τρόπο τον 7ο -που είναι και συνεχόμενος - τίτλο του. Τόσο οι προσωπικές νίκες όσο και οι τίτλοι διευρύνουν ακόμα περισσότερο τα ασύλληπτα ρεκόρ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι, που ο ίδιος έχει δημιουργήσει.
Την ίδια στιγμή και η Citroen έφθασε τις 6 κατακτήσεις τίτλων κατασκευαστών, κάτι που σημαίνει ότι το βαρύτιμο τρόπαιο θα παραμείνει στο Παρίσι.
Παλιά του τέχνη…
Ο Λεμπ, έχει ξανακερδίσει τίτλους πριν ολοκληρωθεί το πρωτάθλημα, πάντα με τη Citroen. Το 2005 είχε επικρατήσει του Πέτερ Σόλμπεργκ (τότε με Subaru) από το ράλι Μ. Βρετανίας, 4 αγώνες πριν το τέλος, ενώ και το 2008 είχε επιβληθεί του Μίκο Χιρβόνεν που έτρεχε και τότε με Ford Focus.
Αξίζει επίσης να σημειώσουμε ότι το 2006 του έστειλαν με… κούριερ τον τίτλο στο σπίτι. Δεν αγωνίστηκε στους τελευταίους 4 αγώνες επειδή είχε πάθει κάταγμα στο χέρι και είχε εγχειριστεί, με τον Γκρόνχολμ της Ford να μην μπορεί να κάνει το 4 στα 4 με νίκες (είχε μείνει 5ος στο ράλι Αυστραλίας από λάθος).
Από το ξεκίνημα φαβορί
Όταν μιλούν για προγνωστικά πριν αρχίσει ένα πρωτάθλημα, αναφέρουν λακωνικά ότι φαβορί για να το κατακτήσει είναι αυτός που πήρε και το προηγούμενο. Βέβαια στην περίπτωση του Λεμπ δεν χωρούν τέτοιες απόψεις, διότι κάθε χρόνο, όσο δεν αναδεικνύονται ικανοί οδηγοί να τον κοντράρουν, τόσο πιο «απόλυτο» φαβορί θεωρείται για το τίτλο.
Είναι αλήθεια ότι με την απουσία αρκετών εργοστασιακών ομάδων τα τελευταία χρόνια (Toyota, Seat, Skoda, Hyundai, Peugeot, Suzuki, Subaru), οι θέσεις σε οδηγούς περιορίστηκαν κι έτσι έμειναν μόνο η Citroen και η Ford να δίνουν μάχη για το ποια θα επικρατήσει. Η γαλλική ομάδα ευτύχησε στο πρόσωπο του Λεμπ να βρεί τον πρωταγωνιστή.
Έναν άνθρωπο που πάλεψε όταν υπήρχαν τα μεγάλα ονόματα οδηγών στο θεσμό και που έδειξε ποιο θα είναι το αφεντικό στη συνέχεια. Αντιθέτως η Ford, με τον Γκρόνχολμ αρχικά και τον Χιρβόνεν μετέπειτα, παρουσίασε μεν το αντίπαλο δέος, αλλά απλά για να φοβίσει κάπως τον Λεμπ.
Το θέμα είναι τι γίνεται του χρόνου. Ο Λεμπ θα συνεχίσει και το 2011 και μετά σταματά την καριέρα του. Θα έχει δίπλα του το νέο αστέρι των ράλι, τον συνονόματο Οζιέ και είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει εσωτερική μάχη. Η Ford θα διατηρήσει το ίδιο δίδυμο, Χιρβόνεν – Λάτβαλα, με τον δεύτερο να εμφανίζεται σαφώς βελτιωμένος φέτος. Η Mini θα μπει κι αυτή στο θεσμό για 6 αγώνες πιλοτικά και το 2012 με πλήρη εμπλοκή.
Οι νέοι κανονισμοί, δηλαδή νέα αυτοκίνητα (Citroen DS3, Ford Fiesta) με κινητήρες turbo 1.6 lt αποτέλεσαν θετική εξέλιξη και αυτό είναι που θα δώσει χρώμα στο πρωτάθλημα. Αν ο Λεμπ πάρει και του χρόνου τον τίτλο, ίσως μιλάμε για το πρόσωπο του αιώνα στο μηχανοκίνητο αθλητισμό.
Εύκολη επικράτηση
Το ράλι Γαλλίας δεν χρήζει σχολιασμού. Ο Λεμπ τέθηκε από νωρίς επικεφαλής και παρά τη βροχή κέρδισε άνετα. Ο ομόσταβλός του Σόρντο ήρθε επίσης εύκολα δεύτερος χωρίς να απειλήσει για τη νίκη, ενώ το βάθρο συμπλήρωσε ο Πέτερ Σόλμπεργκ με το ιδιωτικό του C4. Λάτβαλα, Χιρβόνεν έμειναν πίσω με τα Focus, ενώ ο εξαιρετικός Χένιγκ Σόλμπεργκ πήγε γρήγορα το νέο Fiesta S2000.
Ο Οζιέ ήταν άτυχος το Σάββατο (έσπασε ανάρτηση) και έχασε το βάθρο, ενώ ο Ραϊκόνεν που σκέφτεται την επιστροφή του στη Φόρμουλα 1 εγκατέλειψε το Σάββατο από διπλή έξοδο. Το επόμενο ράλι, διαδικαστικού πλέον χαρακτήρα όπως και το τελευταίο στη Μ. Βρετανία, θα γίνει στην Ισπανία, 22-24 Οκτωβρίου.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.