WRC

Παράδοση!

Περήφανους έκανε τους συμπατριώτες του ο Γιάρι - Μάτι Λάτβαλα. Ο Φινλανδός οδηγός της Ford οδήγησε αλάνθαστα το Focus από την αρχή του αγώνα -την Πέμπτη το βράδυ- μέχρι και χθες το απόγευμα γύρω από τις λίμνες και στα δάση της πατρίδας του, κερδίζοντας για πρώτη φορά το συγκεκριμένο ράλι σε οκτώ συμμετοχές που έχει.

Περήφανους έκανε τους συμπατριώτες του ο Γιάρι - Μάτι Λάτβαλα. Ο Φινλανδός οδηγός της Ford οδήγησε αλάνθαστα το Focus από την αρχή του αγώνα -την Πέμπτη το βράδυ- μέχρι και χθες το απόγευμα γύρω από τις λίμνες και στα δάση της πατρίδας του, κερδίζοντας για πρώτη φορά το συγκεκριμένο ράλι σε οκτώ συμμετοχές που έχει.

Ο νεαρός οδηγός απέδειξε ότι, όταν είναι ήρεμος και δεν υπερβάλλει εαυτόν, μπορεί να τα καταφέρει να πρωταγωνιστήσει. Η Ford τού ανανέωσε το συμβόλαιο και για του χρόνου, δείχνοντάς του εμπιστοσύνη και αυτός πρέπει απλώς να ανταποδώσει με νίκες.

Χόρτασε ύπνο

Ο Λάτβαλα χθες τα κατάφερε ίσως επειδή… κοιμήθηκε αρκετές ώρες πριν από τον αγώνα, διότι την Πέμπτη και την Παρασκευή το βράδυ οι οδηγοί είχαν μόνο έξι ώρες ύπνο.

Έτσι, λοιπόν, δεν τον πήρε ο… ύπνος στο τιμόνι και, όταν ο συνοδηγός του Μίκο Χιρβόνεν εγκατέλειψε στην 4η ε.δ. της Παρασκευής, έχοντας την πρωτοπορία του αγώνα, έκανε την επίθεσή του στον Πέτερ Σόλμπεργκ, που είχε πάρει προς στιγμήν τα ηνία του αγώνα και από την 7η ε.δ. έως και το φινάλε, τη 19η ε.δ., δεν απειλήθηκε σοβαρά από τους διώκτες του. Κερδίζοντας τον αγώνα, ήταν ταχύτερος σε 5 ε.δ. και έσπασε το ρεκόρ του Μάρκου Αλεν, ο οποίος ήταν ο νεότερος νικητής στο πιο γρήγορο ράλι του πρωταθλήματος στη Φινλανδία.

«Είναι όνειρο που δεν μπορώ να το φανταστώ ακόμα. Είναι κάτι που ονειρευόμουν από παιδί. Οι οπαδοί στη Φινλανδία είναι φανταστικοί και μπόρεσα να κερδίσω μπροστά τους. Στο τέλος κινήθηκα με ασφάλεια και η ομάδα μου έκανε εκπληκτική δουλειά», ανέφερε ο Λάτβαλα μετά το τέλος του αγώνα, περνώντας με τη νίκη του στην 3η θέση της βαθμολογίας.

Έδωσε μάχη η Citroen

Μετά την εγκατάλειψη του Χιρβόνεν ο δρόμος είχε ανοίξει για τους οδηγούς της Citroen. Ο Οζιέ, ο οποίος έτρεξε για πρώτη φορά με την πρώτη ομάδα της Citroen (από του χρόνου θα ανήκει σε αυτή και όχι στη δεύτερη Citroen Junior), συμμετέχοντας για 3η μόλις φορά στο Ράλι Φινλανδίας, ήταν χαρούμενος από τη δεύτερη θέση στο βάθρο με 4 ταχύτερους χρόνους σε ε.δ.

«Ηταν φανταστικός αγώνας και η 2η θέση είναι καλύτερη από αυτή που περίμενα. Είναι το τέλειο αποτέλεσμα, διότι ο Γιάρι - Μάτι ήταν απίστευτα γρήγορος», επισήμανε ο Γάλλος, που άφησε τον ομόσταβλό του και μεγάλο όνομα του πρωταθλήματος, Σεμπαστιάν Λεμπ, στην 3η θέση.

Ο έξι φορές παγκόσμιος πρωταθλητής που πηγαίνει φουλ για τον έβδομο τίτλο και μάλιστα σερί (διευρύνει το ρεκόρ του) αντιμετώπισε πρόβλημα την Παρασκευή με σπασμένο προφυλακτήρα, χάνοντας χρόνο.

«Η 3η θέση δεν είναι αυτό που προτιμώ. Ομως, δεν ήρθα εδώ αποκλειστικά για να κερδίσω. Δεν είναι το ράλι μου. Είναι δύσκολο για μένα, αλλά η 3η θέση δεν είναι κακή για το πρωτάθλημα», τόνισε ο Λεμπ, ο οποίος ήταν ταχύτερος σε 5 ε.δ. και έκανε και ρεκόρ στο ράλι με μέση ωριαία ταχύτητα 133 χλμ./ώρα.

Εκτός βάθρου

Ο Πέτερ Σόλμπεργκ, από πρώτος που ήταν κάποια στιγμή, τελικά βρέθηκε εκτός βάθρου. Πρώτα τον ξεπέρασε ο Λάτβαλα, ύστερα ο Οζιέ και μετά ο Λεμπ, μένοντας πίσω του κατά 4,7 δευτ. Δεν πήρε ρίσκο, όπως είχε πει την Παρασκευή το βράδυ, με το ιδιωτικό Citroen C4.

«Πίεσα πολύ σκληρά, αλλά οι εργοστασιακές ομάδες είναι αλλιώς. Ημασταν γρήγοροι, όμως έχουμε μικρή ομάδα και κάναμε το καλύτερο δυνατόν», είπε ο πρωταθλητής του 2003, ο οποίος ήταν ταχύτερος μόνο σε 2 ε.δ.

Ο Ισπανός Ντάνι Σόρντο, που… υποβιβάστηκε στη Citroen Junior, τερμάτισε 5ος με μία κερδισμένη ε.δ. και πίσω του ο Γουίλσον της Stobart M-Sport με το ημιεργοστασιακό Focus. Ο Οστμπεργκ, που είχε χάσει χρόνο με σπασμένο τροχό την Παρασκευή, μπόρεσε τελικά να ανακτήσει τις θέσεις του και να τερματίσει στην 7η θέση.

Τους έβαλε τα γυαλιά

Ο Γιούχα Κάνκουνεν (φωτό πάνω), επιστρέφοντας για έναν και μόνο αγώνα στην πατρίδα του στα 51 του χρόνια και με πανίσχυρο αυτοκίνητο, ένα Ford Focus RS, έκανε πολλούς να αναρωτιούνται αν είναι οδηγοί… αγώνων.

Ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν πολύ γρήγορος, σταθερός στην απόδοσή του και με την εμφάνισή του και την 8η θέση στην κατάταξη ήταν το αλατοπίπερο του αγώνα. Μακάρι κι άλλοι σταρ του παρελθόντος να επανέρχονται στη δράση κατά καιρούς (όπως ο Γκρόνχολμ), ώστε να δίνουν άλλο ενδιαφέρον στους αγώνες. Καταλήγοντας, τη δεκάδα του αγώνα συμπλήρωσαν δύο οδηγοί του πρωταθλήματος Super 2000 με Skoda Fabia. Επόμενο ράλι στη Γερμανία σε άσφαλτο 20-22 Αυγούστου.

Τελική κατάταξη:

1.Λάτβαλα ,Ford Focus, 2ώρες31'29''.6
2. Οζιέ, Citroen C4, +00.10.1
3. Λεμπ, Citroen C4, +00.26.0
4. Π. Σόλμπεργκ, Citroen C4, +00.30.7
5. Σόρντο, Citroen C4,+01.45.0
6. Γουίλσον, Ford Focus, +05.43.7
7. Οστμπεργκ, Subaru Impreza,+05.50.8
8. Κάνκουνεν, Ford Focus, +07.49.0
9. Χάνινεν, Skoda Fabia S2000, +09.05.0
10. Αντερσον, Skoda Fabia S2000, +10.15.7

Βαθμολογία οδηγών

1. Λεμπ, 166
2. Οζιέ, 118
3. Λάτβαλα, 105
4. Π. Σόλμπεργκ, 90
5. Χιρβόνεν, 86
6. Σόρντο, 77

Βαθμολογία ομάδων

1. Citroen, 265
2. Ford, 210
3. Citroen Junior, 145
4. Stobart Ford, 108
5.Munchin's Ford, 40

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x