Η Mitsubishi με το ASX δίνει τη δική της απάντηση στα συμπαγή SUV.
Δεν μπόρεσε να αντισταθεί στον πειρασμό η Mitsubishi, βλέποντας την κατηγορία των συμπαγών SUV, με κίνηση στους δύο ή και τους τέσσερις τροχούς, να έχει από 2 μοντέλα το 2005, τουλάχιστον 10 φέτος (Hyundai ix-35, Ford Kuga, VW Tiguan, νέο Kia Sportage κα.). Την αρχή βέβαια έκανε το Nissan Qashqai, απέναντι στο οποίο η Mitsubishi αντιπαραθέτει το νέο ASX.
Ένα μοντέλο που εμφανίστηκε σε πρωτότυπη έκδοση στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης τον Οκτώβριο του 2007 και φέτος είδαμε την τελική του μορφή στην αντίστοιχη Εκθεση της Γενεύης, τον Μάρτιο. Πρόκειται για ένα μικρομεσαίο SUV, που κατατάσσεται μεταξύ των οικογενειακών τετράθυρων της μάρκας και του μεγάλου Outlander, από το οποίο έχει δανειστεί το σασί και γενικά το 70% των εξαρτημάτων κατασκευής.
Ο λόγος ήταν προφανής: να μειωθεί το κόστος παραγωγής, ειδικά στους χαλεπούς καιρούς που βρισκόμαστε. Ετσι παρατηρούμε πολλές ίδια μέρη στο κοκπιτ (τιμόνι με χειριστήρια, πίνακας οργάνων, καθίσματα, περιστροφικοί διακόπτες κ.α.), ενώ ουσιαστικά η κονσόλα στο ταμπλό κάνει τη διαφορά. Μολονότι θα προτιμούσα λίγο χρώμα στην καμπίνα και όχι τόσο μουντή ατμόσφαιρα με τα σκούρα πλαστικά και τις ταπετσαρίες, εντούτοις αυτό το ύφος θα αρέσει στους κλασικούς.
Σχεδιαστικά, δεσπόζει η μεγάλη τραπεζοειδής μάσκα, που συνεισφέρει στην ομοιογένεια της γκάμας Mitsubishi, την οποία εμπνεύστηκε από μαχητικά αεροσκάφη. Τα νεύρα στο καπό και η ανασηκωμένη γραμμή παραθύρων στο πίσω μέρος, προσδίδουν κάπως σπορτίφ χαρακτήρα. Οσον αφορά στις διαστάσεις, μπορεί να είναι κατά 34,5 εκ. πιο μικρό σε μήκος (4,29 μ.) από το Outlander, εντούτοις έχει ακριβώς το ίδιο μεταξόνιο (2,67 μ.), στοιχείο που εγγυάται άνεση για πέντε ενήλικες επιβάτες.
Ουσιαστικά η διαφορά από το μεγαλύτερο μοντέλο, έγκειται στο μικρότερο πορτμπαγκάζ των 416 λίτρων που ικανοποιεί πάντως τις ανάγκες της οικογένειας, ενώ η ασύμμετρη (60/40) αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων εξυπηρετεί στη μεταφορά μεγαλύτερων ή περισσότερων αντικειμένων. Το μοντέλο εισήχθη στην ελληνική αγορά σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση.
Η δεύτερη διαθέτει τρία προγράμματα λειτουργίας: 2WD, όπου η ροπή πηγαίνει μόνο στους μπροστινούς τροχούς (ευελιξία και μείωση κατανάλωσης), 4WD AUTO που μοιράζει τη ροπή από 98% / 2% σε μέχρι 50% - 50% σε εμπρός και πίσω άξονα και 4WD Lock που δίνει περίπου 1,5 φορά τη ροπή του 4WD AUTO στους πίσω τροχούς για καλύτερη πρόσφυση σε λάσπη ή χιόνι.
Εν συντομία...
Το ASX διατίθεται τώρα μόνο με τον ολοκαίνουργιο κινητήρα πετρελαίου 1.8 lt – 150 hp (ο μόνος παγκοσμίως με μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων). Συνδυάζεται με 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και χαρίζει 300 Nm ροπής.
Έχει χαμηλή κατανάλωση και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 145 γρ./χλμ. (2WD) και 150 γρ./χλμ. (4WD). Για μείωση της κατανάλωσης, διαθέτει σύστημα stop & go που τον σβήνει σε στάση (νεκρά) και τον επανεκκινεί με το πάτημα του συμπλέκτη, σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα (την προσφέρει για να μην φθείρεται η μπαταρία και ο κινητήρας από τις τριβές), όπως και ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης.
Τον Σεπτέμβριο θα εισαχθεί και η δικίνητη έκδοση με κινητήρα 1.6 lt – 117 hp (μέση κατανάλωση 5,9 λίτρα στα 100 χλμ., εκπομπές 135 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα), με σύστημα stop & go και 5άρι μηχανικό κιβώτιο. Με εξοπλισμό: 9 αερόσακους, κλιματισμό, σύστημα ευστάθειας και εκκίνησης σε ανηφόρα κ.α. οι εκδόσεις ντίζελ ξεκινούν από 22.760 ευρώ και οι βενζίνης από 19.690 ευρώ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.