Με διάθεση ανεξαρτησίας…
Το πιο δυνατό χαρτί, τράβηξε η Citroen στο πόκερ του ανταγωνισμού. Το νέο της προϊόν με την κωδική ονομασία C4, συμπληρώνει με τον καλύτερο τρόπο την… κέντα της γαλλικής φίρμας, στην προσπάθειά της να κερδίσει τη μερίδα του λέοντος στην μεσαία κατηγορία. Για να το πετύχει αυτό μάλιστα, τόλμησε να παρουσιάσει δύο διαφορετικά αμαξώματα, επενδύοντας συνολικά 720 εκατομμύρια Ευρώ. Το 3-θυρο coupe και το 5-θυρο hatchback έχουν τόσες ομοιότητες και διαφορές, όσες και οι Βάσκοι. Κοινό πάτωμα και μηχανικά μέρη, ίδιοι εσωτερικοί χώροι και ίδια εμφάνιση μέχρι και τη μεσαία κολόνα για το C4, ίδια γλώσσα και κουλτούρα, ίδιες συνήθειες και απασχόληση για τους Βάσκους. Το μόνο που τους χωρίζει είναι τα τυπικά πλέον σύνορα Γαλλίας και Ισπανίας ή Μπίαριτς και Σαν Σεμπαστιάν αν προτιμάτε, ενώ το C4 διαφέρει στο πίσω μέρος και λίγο σε διαστάσεις. Citroen C4 και Βάσκοι, έχουν όμως κι άλλο κοινό στοιχείο που τους χαρακτηρίζει. Τη διάθεση για ανεξαρτησία…
Coupe και hatchback…
Ο αντικαταστάτης του Xsara έπρεπε να ήταν διαφορετικός, αν ήθελε να πρωταγωνιστήσει. Σχεδιαστικά τόσο το 3-θυρο όσο και το 5-θυρο φέρουν την ταυτότητα της νέας εποχής για τη φίρμα, που την είδαμε ωστόσο στο ανανεωμένο εν μέρει C5 τον προηγούμενο μήνα. Χρωμιωμένη μάσκα με δύο οριζόντιες γρίλιες και το σήμα του λοχία στη μέση, φώτα σε στυλ μπούμερανγκ, ενσωματωμένος προφυλακτήρας με μεγάλη εισαγωγή του αέρα και κεκλιμένο παρμπρίζ, δημιουργούν αισθητικά μια προηγμένη εικόνα για το μοντέλο. Ταυτόχρονα, οι ελαφρώς τονισμένοι θόλοι των τροχών, τα πλαϊνά προστατευτικά που έχουν το χαρακτήρα του μαρσπιέ καθώς και οι καθρέπτες σε σχήμα σημαίας, επιδρούν ευεργετικά στην αεροδυναμική του αυτοκινήτου, που στο coupe έχει συντελεστή 0,28 και στο hatchback 0,29. Η αλλαγή ανάμεσα στα δύο αμαξώματα παρατηρείται από τη μεσαία κολόνα και προς τα πίσω, όπου το 3-θυρο έχει μεγαλύτερη πλαϊνή πόρτα. Επίσης, στο πίσω μέρος του 3-θυρου, η γυάλινη επιφάνεια που χωρίζει σε δύο τμήματα (θυμίζει το παλιό Honda CR-X), επιτρέπει στον οδηγό να βλέπει χαμηλά, ενώ εξίσου καλή ορατότητα έχει και το 5-θυρο. Ακόμη, διαφορετικά είναι και τα πίσω φωτιστικά, που καταλήγουν ωστόσο ψηλά στην οροφή.
Άνεση και πολυτέλεια
Οι μεταβολές αξιών διακρίνουν και το εσωτερικό μέρος, με σύγχρονες ελλειψοειδείς γραμμές που τονίζουν την αφαιρετική του εικόνα. Ο πίνακας οργάνων με τα ψηφιακά στοιχεία, βρίσκεται κεντρικά τοποθετημένος στο ενιαίο ταμπλό. Μόνο το ψηφιακό στροφόμετρο είναι πίσω από το τιμόνι, που χαρακτηρίζεται από καινοτομία λειτουργιών. Κι αυτό γιατί, ενώ το κέντρο του με τον ενσωματωμένο αερόσακο και τα χειριστήρια (ηχοσύστημα, υπολογιστής ταξιδιού, ρυθμιστής ταχύτητας, σύστημα πλοήγησης) παραμένει σταθερό, το στεφάνι περιστρέφεται ελέγχοντας πλήρως το υδραυλικό σύστημα διεύθυνσης. Στο ταμπλό περιλαμβάνεται και η οθόνη πολλαπλών ενδείξεων (στις πλούσιες εκδόσεις), ενώ στην κεντρική κονσόλα υπάρχουν τα χειριστήρια για το κλιματιστικό. Αποθηκευτικούς χώρους θα βρούμε στο ταμπλό, στο ντουλαπάκι, στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, στο υποβραχιόνιο ανάμεσα στα καθίσματα, στις πόρτες και στη θήκη κάτω από το κάθισμα του συνοδηγού. Στο πορτμπαγκάζ ένα ειδικό πλαστικό διαχωριστικό, μοιράζει το χώρο σε τέσσερα τμήματα, ενώ για μεγαλύτερα αντικείμενα ο πίσω πάγκος αναδιπλώνεται πλήρως και διαιρείται κατά 60:40.
Ισχυροί κινητήρες, ακριβής ανάρτησηΑ
κόμη και από τα 1.4 lt η διαθέσιμη ισχύς φθάνει τους 90 hp, αντί τους παραδοσιακά 75 που ξέραμε μέχρι τώρα. Ο 1.6 lt αποδίδει 110 hp και ο 2-λιτρος αγγίζει τους 138 hp, οι οποίοι συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων ή αυτόματο τεσσάρων. Αυτά όσον αφορά τους βενζινοκινητήρες γιατί υπάρχουν και οι turbo πετρελαίου (1.6 HDi – 92 hp, 1.6 HDi – 110 hp, 2.0 HDi – 138 hp), οι οποίοι προς το παρόν δεν θα εισαχθούν στη χώρα μας λόγω των μέτρων της απαγόρευσης. Οι κινητήρες βενζίνης έχουν σχετικά αθόρυβη λειτουργία, έχοντας ευκολία έλξης του μέτριου σε βάρος αμαξώματος. Γόνατα McPherson μπροστά και ημιάκαμπτος άξονας πίσω, αποτελούν μια ανάρτηση που δεν παρουσιάζει κλίσεις, είναι ακριβής στην τοποθέτησή της αλλά θα την προτιμούσαμε λίγο πιο σφικτή ώστε να δικαιολογεί το νεανικό χαρακτήρα τουλάχιστον του coupe.
Υψηλό αίσθημα ασφάλειας
Οι 4 αερόσακοι (6 στις πλούσιες εκδόσεις), τα δισκόφρενα εμπρός (αεριζόμενα) και πίσω και το ABS με EBD για την κατανομή της πέδησης (το ESP για την ευστάθεια προσφέρεται με τους μεγαλύτερους κινητήρες), είναι στάνταρ, όπως και όλες οι ηλεκτρικές ευκολίες. Επίσης, ειδική μέριμνα έχει γίνει και στην ενίσχυση του αμαξώματος, με επιπλέον δοκούς στις πόρτες και στους προφυλακτήρες, ενώ για την ασφάλεια των πεζών, το καπό είναι από αλουμίνιο έχοντας παράλληλα ελαστική επένδυση. Το νέο Citroen C4, διαθέτει στις μεγαλύτερες εκδόσεις ποικίλα στοιχεία εξοπλισμού. Σύστημα παρκαρίσματος με αισθητήρες μπροστά και πίσω, σύστημα μέτρησης πίεσης ελαστικών, σύστημα προειδοποίησης αλλαγής κατεύθυνσης χωρίς φλας (βομβητές στο κάθισμα του οδηγού) και φώτα Xenon κατευθυνόμενα ανάλογα τη φορά του τιμονιού. Το μοντέλο είναι το πρώτο που θα κατασκευάζεται εξ’ ολοκλήρου στη Γαλλία (Μιλούζ) με 1.500 αυτοκίνητα την ημέρα. Αναμένεται στις εκθέσεις της χώρας μας στο τέλος Νοεμβρίου, με ενδεικτική τιμή για το 3-θυρο 1.4 lt τα 14.800 Ευρώ…
Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.