Νέα μοντέλα

Peugeot 508

Η Peugeot, έχοντας μια από τις πιο πλήρεις γκάμες μοντέλων στη βιομηχανία αυτοκίνητου, δεν θα μπορούσε να απέχει από τη λεγόμενη κατηγορία «μεγάλων αυτοκινήτων τουρισμού». Για το λόγο δημιούργησε το 508, ένα μοντέλο που κι αυτό έχει αριθμητικό όνομα, το οποίο θα κάνει επίσημο ντεμπούτο στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Το νέο, μεγάλο οικογενειακό Peugeot 508 προορίζεται για διεθνή καριέρα.

Η Peugeot, έχοντας μια από τις πιο πλήρεις γκάμες μοντέλων στη βιομηχανία αυτοκίνητου, δεν θα μπορούσε να απέχει από τη λεγόμενη κατηγορία «μεγάλων αυτοκινήτων τουρισμού». Για το λόγο δημιούργησε το 508, ένα μοντέλο που κι αυτό έχει αριθμητικό όνομα, το οποίο θα κάνει επίσημο ντεμπούτο στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού, τον προσεχή Σεπτέμβριο.

Λογικό ήταν να θέλει να εντυπωσιάσει «εντός έδρας» η γαλλική φίρμα, η οποία προορίζει το 508 για διεθνή καριέρα, όχι μόνο για την Ευρώπη, όπου θα το κατασκευάζει στο γαλλικό εργοστάσιο στη Rennes-La-Janais, αλλά και για την Κίνα όπου από το 2011 θα το κατασκευάζει και στο Wuhan.

Όπως γίνεται αντιληπτό, όλοι οι «μεγάλοι παίκτες» στην αγορά αυτοκίνητου βλέπουν την ανερχόμενη σε βιοτικό επίπεδο και πωλήσεις αυτοκινήτων, Κίνα, ως ιδανικό τόπο αύξησης όγκου πωλήσεων. Βέβαια δεν παραγνωρίζεται το κύρος της Ευρώπης, που εδώ καταξιώνεται μια μάρκα στη συνείδηση του καταναλωτικού κοινού, αλλά κι εδώ –στη γηραιά ήπειρο- θεσπίζονται τα αυστηρότερα μέτρα ασφάλειας και αντιμετώπισης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης.

Όσον αφορά τις εκδόσεις, θα παράγεται σε 4θυρο αμάξωμα με κάπως coupe σχεδίαση, μήκους 4,79 μ. και σε station wagon με μόλις 2 εκ. μεγαλύτερο μήκος, κι αυτό διότι στις βορειοευρωπαϊκές χώρες τέτοια αμαξώματα έχουν ιδιαίτερη απήχηση. Προς το παρόν έχουμε διαθέσιμο μόνο το 4θυρο αμάξωμα σε φωτογραφίες. Όσον αφορά την τεχνολογία, η Peugeot αναφέρει ότι το 508 θα εφοδιάζεται με ό,τι πιο σύγχρονο έχει να επιδείξει η μάρκα.

Λογικό είναι τα υπερτροφοδοτούμενα μοτέρ 1.6 lt με 120 hp και 156 hp να αποτελέσουν τη βάση, ωστόσο είναι βέβαιο ότι θα υπάρξει και ακόμα πιο ισχυρή έκδοση του ίδιου κυβισμού κινητήρα με 200 hp. Αυτό το μοτέρ θα εφοδιάζει και την τετρακίνητη, υβριδική έκδοση (με ηλεκτρικό κινητήρα στον πίσω άξονα ισχύος 37 ίππων), η οποία θα λανσαριστεί λίγο καιρό μετά την έναρξη των πωλήσεων του μοντέλου (αρχές του 2011).

Αυτή η έκδοση, η υβριδική, μολονότι πανίσχυρη και τετρακίνητη, θα καταναλώνει λιγότερο από 4 λίτρα στα 100 χλμ. και θα εκπέμπει μόλις 99 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα (!). Ωστόσο δεν θα εκπέμπει καθόλου ρύπους όταν θα κινείται ηλεκτρικά.

Εν συντομία...

Οι κινητήρες του 508 θα εξοπλίζονται με το νέο σύστημα e-HDi (νέας γενιάς Stop & Start) που σβήνει τον κινητήρα σε στάση και τον επανεκκινεί άμεσα, με την πρώτη ταχύτητα στο κιβώτιο.

Έτσι περιορίζεται ακόμα πιο πολύ η κατανάλωση καυσίμου και συνεπώς οι ρύποι. Η Peugeot, υπόσχεται ότι η ποιότητα του αυτοκινήτου θα κυμαίνεται σε πολύ υψηλά επίπεδα και δεν έχουμε λόγο να αμφισβητήσουμε τις προθέσεις της, βλέποντας και τις φωτογραφίες της καμπίνας.

Εκεί δεσπόζει η μεγάλη κονσόλα με τον πολυλειτουργικό περιστροφικό διακόπτη, η οθόνη στο ταμπλό και το επίσης πολυλειτουργικό τιμόνι. Η άνεση είναι δεδομένη για πέντε ενήλικες με πλούσιο χώρο αποσκευών, όπως και η hi-tech τεχνολογία. Σε επίπεδο ανάρτησης, είναι λογικό το στήσιμο του αυτοκινήτου να είναι διαφορετικό στην Ευρώπη, με πιο σφικτές ρυθμίσεις από την Κίνα.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x