WRC

One…Loeb show…

Ασταμάτητος. Ο Σεμπαστιάν Λεμπ διαλύει συνεχώς τα ρεκόρ και ουδείς γνωρίζει αν οι νέοι κανονισμοί που θα ισχύσουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι το 2011 (καινούργια αυτοκίνητα, μικρότερου κυβισμού turbo κινητήρες 1.6 lt, νέες εταιρείες) θα μπορέσουν να αποτρέψουν ένα μονοπώλιο τίτλων, έτσι όπως το έχει αναδείξει κατ’ αρχήν ο Λεμπ και κατ’ επέκταση η ομάδα του, Citroen.

Απόλυτος κυρίαρχος ο Γάλλος και στη Βουλγαρία – θέλει να ανακάμψει η Ford.

Ασταμάτητος. Ο Σεμπαστιάν Λεμπ διαλύει συνεχώς τα ρεκόρ και ουδείς γνωρίζει αν οι νέοι κανονισμοί που θα ισχύσουν στο παγκόσμιο πρωτάθλημα ράλι το 2011 (καινούργια αυτοκίνητα, μικρότερου κυβισμού turbo κινητήρες 1.6 lt, νέες εταιρείες) θα μπορέσουν να αποτρέψουν ένα μονοπώλιο τίτλων, έτσι όπως το έχει αναδείξει κατ’ αρχήν ο Λεμπ και κατ’ επέκταση η ομάδα του, Citroen.

Ο Γάλλος κερδίζοντας στη Βουλγαρία έφθασε τις 58 νίκες στο θεσμό και 4 φέτος σε 7 αγώνες. Παράλληλα, νίκησε για 16η σερί αγώνα σε άσφαλτο από το 2004 και για 19η φορά σε 23 ασφάλτινους αγώνες από το 2002. Πλέον, με μια διαφορά 51 βαθμών από τον δεύτερο Οζιέ, κι ενώ απομένουν 6 αγώνες για το φινάλε του πρωταθλήματος, προβάλλει ως το απόλυτο φαβορί για την κατάκτηση και του φετινού τίτλου, κάτι που αν συμβεί θα σημάνει τον 7ο σερί τίτλο του Λεμπ που θα αποτελέσει επίσης νέο ρεκόρ στο θεσμό.

Προβάδισμα από την αρχή

Στην άσφαλτο δεν είναι όπως στο χώμα που όποιος μπαίνει πρώτος στις ειδικές διαδρομές έχει μειονέκτημα καθαρίζοντας το δρόμο για τους άλλους. Στην άσφαλτο τι να καθαρίσεις; Τα φύλλα από τα δέντρα ή τη σκόνη; Ακόμα και το νερό από τη βροχή δεν επηρεάζει τόσο την κατάσταση.

Έτσι ο Λεμπ, μπαίνοντας πρώτος στις άγνωστες ειδικές διαδρομές της Βουλγαρίας, η οποία φέτος εντάχθηκε στο παγκόσμιο καλεντάρι και έχοντας κάνει μόνο αναγνωρίσεις τις προηγούμενες ημέρες (όπως όλοι), ήθελε να πάρει από την αρχή τα ηνία του αγώνα ώστε να μεταφέρει το άγχος στους αντιπάλους του.

Την Παρασκευή λοιπόν, πρώτη μέρα του αγώνα, ήταν ταχύτερος με το Citroen C4 και στις 4 ε.δ., αποκτώντας μισό λεπτό διαφορά από τον ομόσταβλό του, Ντάνι Σόρντο. Το Σάββατο, πάλι κέρδισε την πρώτη ε.δ., ο Σόρντο πήρε την επόμενη, η έβδομη ακυρώθηκε λόγω μη υπακοής των θεατών στις εντολές των κριτών (θέμα ασφάλειας) και εν συνεχεία ο Πέτερ Σόλμπεργκ με ένα σερί τριών κερδισμένων ε.δ., προσπάθησε να επιτεθεί, αλλά ήταν μακριά.

Χθες, ο Λεμπ σήκωσε το πόδι από το γκάζι και χωρίς να είναι ταχύτερος σε καμία από τις 4 ε.δ. πήρε εύκολα τον αγώνα με μισό λεπτό διαφορά από τον Σόρντο.

«Όλα κυλούν σαν όνειρο. Ξεκινήσαμε θετικά την πρώτη ημέρα, έπειτα κοντρολάραμε το ρυθμό μας και σήμερα (χθες) χαλαρώσαμε λίγο», ανέφερε ο νικητής του αγώνα. «Μου άρεσε το πρώτο ράλι στη Βουλγαρία. Είχε καλές ειδικές διαδρομές για αυτοκίνητα και οδηγούς», κατέληξε.

Τα ρέστα τους για το βάθρο

Ο Σόρντο που τερμάτισε δεύτερος πιέστηκε πολύ από τον Π. Σόλμπεργκ που είχε κάνει επίθεση του Σάββατο και στην πρώτη ε.δ. χθες.

«Τα έδωσα όλα σε αυτό το ράλι. Ο Σεμπ (Λεμπ) ξεκίνησε πολύ καλά και ήταν ο ταχύτερος στον αγώνα. Ο ρόλος μου ήταν να φέρω όσους περισσότερους βαθμούς για τη Citroen στο πρωτάθλημα κατασκευαστών. Ηθελα επίσης να κερδίσω και την κόντρα με τον Πέτερ (Σόλμπεργκ). Ο δεύτερος συνεχής τερματισμός μου στο βάθρο (3ος στην Πορτογαλία), ανέβασε την αισιοδοξία μου για τη συνέχεια του πρωταθλήματος»,

ανέφερε ο Ισπανός. Από την πλευρά του ο Π. Σόλμπεργκ, ο οποίος τρέχει φέτος με ένα πολύ καλό Citroen C4, απένειμε τα εύσημα στο νέο του συνοδηγό, Κρις Πάτερσον.

«Όταν ξεκινήσαμε τον αγώνα ήμασταν λίγο νευρικοί. Εκείνο που έχω να πω είναι ότι έκανε εξαιρετική δουλειά», τόνισε ο Νορβηγός πρωταθλητής του 2003 (τότε με Subaru Impreza).

Συμπλήρωσαν τη δεκάδα

Η 4η θέση του Σεμπαστιάν Οζιέ είναι επιτυχία για τον ίδιο. Την Παρασκευή κι ενώ ήταν δεύτερος έκανε λάθος στο δρόμο και έπεσε έκτος. Προσπάθησε πολύ συνεπώς για τη θέση που κατέλαβε, η οποία έδωσε την ευκαιρία στη Citroen να πετύχει για πρώτη φορά στην ιστορία της το 1-2-3-4 σε τερματισμό, ο καλύτερος τερματισμός για κατασκευαστή μετά τον ίδιο που είχε η Toyota στο ράλι Σαφάρι του 1993.

Για τη Ford αγώνας δεν εξελίχθηκε όπως ήθελαν οι οδηγοί. Παρά τις εντατικές δοκιμές στην άσφαλτο, με περίπου 1.000 διαδρομών, ο Χιρβόνεν περιορίστηκε στην 5η θέση και ο Λάτβαλα στην 6η. Πάντως οι οδηγοί έκαναν και κακή επιλογή γόμας της Pirelli (έβαλαν σκληρή αντί για μαλακή το Σάββατο), χάνοντας περισσότερο έδαφος.

«Πρέπει να συνεχίσουμε την εξέλιξη. Σήμερα (χθες) δοκιμάσαμε κάποια πράγματα για τα επόμενα ράλι. Νομίζω ότι κάτι μάθαμε που θα μας βοηθήσει στα επόμενα ασφάλτινα ράλι», επισήμανε ο Χιρβόνεν.

Τη δεκάδα συμπλήρωσαν ο νέος οδηγός της Stobart-Ford, Περ-Γκίναρ Αντερσον, ο ιδιώτης Τουράν, ο ημιεργοστασιακός οδηγός Γουίλσον της Stobart-Ford και ο Χ. Σόλμπεργκ που έτρεξε με το νέο Foesta S2000. Οσο για τον Κίμι Ραϊκόνεν, ξεκίνησε καλά (6ος) αλλά βγήκε εκτός δρόμου, μπήκε πάλι στον αγώνα το Σάββατο και χθες παραλίγο να μπει στη δεκάδα, όμως κόλλησε σε μια έξοδο. Επόμενο ράλι στη Φινλανδία 29-31 Ιουλίου.

Τελική κατάταξη

1. Λεμπ - Citroen C4, 3ώρες:02.39.2
2. Σόρντο – Citroen C4, + 00.29.5
3. Π. Σόλμπεργκ – Citroen C4, + 00.36.3
4. Οζιέ – Citroen C4, + 01.55.0
5. Χιρβόνεν – Ford Focus, + 03.17.8
6. Λάτβαλα – Ford Focus, + 04.28.5
7. Αντερσον – Ford Focus, + 05.25.2
8. Τουράν – Peugeot 307, + 07.04.0
9. Γουίλσον – Ford Focus, + 09.28.6
10. Χ. Σόλμπεργκ – Ford Fiesta S2000 , + 13.06.0

Βαθμολογία οδηγών

1. Λεμπ, 151
2. Οζιέ, 100
3. Χιρβόνεν, 86
4. Λάτβαλα, 80
5. Π. Σόλμπεργκ, 78
6. Σόρντο, 67

Βαθμολογία ομάδων

1. Citroen, 232
2. Ford, 185
3. Citroen Junior, 125
4. Stobart – Ford, 98
5. Munchin’s – Ford, 40

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x