Το νέο VW Jetta από το 2011 αναμένεται να αυξήσει τις πωλήσεις της μάρκας.
Πολλές παρουσιάσεις γίνονται τον τελευταίο καιρό στην Αμερική. Η τελευταία αφορά το ολοκαίνουργιο VW Jetta, το οποίο έκανε πρεμιέρα στην Times Square της Νέας Υόρκης κι αυτό διότι πρόκειται για ένα παγκόσμιο μοντέλο, του οποίου η τωρινή γενιά είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στις ΗΠΑ και παγκοσμίως έχει πουλήσει 9,6 εκατ. μονάδες.
Το νέο Jetta φιλοδοξεί να αποκτήσει ακόμα περισσότερους ιδιοκτήτες, διότι έχει πιο σπορτίφ χαρακτηριστικά και κουπέ σχεδίαση, παρ' ότι διαθέτει τετράθυρο αμάξωμα. Βασίζεται στο πάτωμα του Golf έχοντας κοινά χαρακτηριστικά, όμως αποτελεί ξεχωριστό μοντέλο στην γκάμα, όπως για παράδειγμα τα CC και Tiguan. Σχετικά με το πρωτότυπο μοντέλο που είχε παρουσιάσει η γερμανική μάρκα στην Έκθεση του Ντιτρόιτ, έχει μεγαλύτερο μήκος κατά 9 εκ. (4,64 μ.) και μεγαλύτερο μεταξόνιο κατά 7 εκ., (ύψος 1,45 μ. - πλάτος 1,78 μ.), κάτι που υπόσχεται περισσότερο χώρο στην καμπίνα των επιβατών.
Βέβαια με αυτές τις διαστάσεις πλησιάζει το Passat, όμως όλα τα νέα μοντέλα πια γίνονται λίγο μεγαλύτερα από τον προκάτοχό τους. Η ευρύχωρη καμπίνα διαθέτει πέντε θέσεις για ενήλικες. Οι μηχανικοί έκαναν αρκετές αλλαγές σε σχέση με το τωρινό μοντέλο. Το νέο Jetta, σύμφωνα με τις ανακοινώσεις της VW, θα προσφέρεται με διαφορετικούς κινητήρες σε ΗΠΑ και Ευρώπη. Στη γηραιά ήπειρο, που μας ενδιαφέρει περισσότερο, το μοντέλο θα εφοδιάζεται με ένα κινητήρα turbo πετρελαίου 105 hp που με την τεχνολογία BlueMotion έχει μέση κατανάλωση 4,1 λίτρα στα 100 χλμ. Η ίδια έκδοση στην Αμερική θα αποδίδει 140 hp. Σχεδιαστικά διακατέχεται από «Golf-ίτιδα» με τις γρίλιες στη μάσκα, τα σκουρόχρωμα μακρόστενα φωτιστικά και τη λεπτή εισαγωγή αέρα.
Στο πλάι η κυρτή γραμμή αναδεικνύει το στυλ κουπέ σχήμα και πίσω τα φωτιστικά χωρίζονται από την πόρτα του χώρου αποσκευών. Ξεχωρίζουμε επίσης τις 18άρες ζάντες που δίνουν ένα πιο σπορτίφ ύφος στο οικογενειακό αυτοκίνητο. Στην καμπίνα οι Γερμανοί δεν αποχωρίστηκαν την κλασική κονσόλα, η οποία ωστόσο διαθέτει μεγάλη οθόνη για σύστημα πλοήγησης και όλες τις πληροφορίες του αυτοκίνητου, με περιστροφικά χειριστήρια για τον κλιματισμό από κάτω.
Δίχρωμο ταμπλό και τριάχτινο τιμόνι με χειριστήρια, ελαφρώς μπάκετ καθίσματα και διάσπαρτες θήκες συνθέτουν ένα γενικά απλό εσωτερικό με διαιρούμενα κατά 40/60 πίσω καθίσματα και αναδιπλούμενα ώστε να αυξηθεί ο διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος.
Εν συντομία…
Έξι διαθέσιμοι κινητήρες θα υπάρχουν για την ευρωπαϊκή αγορά. Μικρού κυβισμού με υπερτροφοδότηση για μεγάλη ισχύ, χαμηλή κατανάλωση και μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα.
Οι 4 από τους 6 κινητήρες είναι νέοι για το Jetta, το οποίο θα βρίσκεται στην αγορά το πρώτο τρίμηνο του 2011, δύο βενζίνης: 1.2 TSI - 105 hp, 1.4 TSI - 160 hp και δύο common rail turbo πετρελαίου: 1.6 TDI - 105 hp και 2.0 TDI - 140 hp. Και βέβαια δεν γινόταν να μην εφοδιάζεται με το κλασικό μοτέρ βενζίνης: 1.4 TSI - 122 hp και με τον ισχυρό κινητήρα 2.0 TSI - 200 hp.
Εκτός από τον 1.2 TSI, όλοι οι κινητήρες θα διατίθενται με το 6-άρι κιβώτιο DSG (οι δύο πετρελαίου 105 και 140 hp και ο ένας βενζίνης 200 hp) ή με το 7-άρι DSG (κινητήρες βενζίνης 122 και 160 hp). Φυσικά όλοι οι κινητήρες θα είναι Euro 5 για τους ρύπους. Πάντως, το νέο Jetta θα διαθέτει και τεχνολογία BlueMotion και στον 1.2 TSI κινητήρα βενζίνης έχοντας μέση κατανάλωση 5,3 λίτρα/100 χλμ. και εκπομπές 123 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.