Νέα μοντέλα

Honda CR-Z

Το υβριδικό Honda CR-Z ξεχωρίζει ως λύση με πολλά πλεονεκτήματα. Είναι γνωστό ότι οι Ιάπωνες δείχνουν μεγάλη περιβαλλοντική ευαισθησία. Και δεν είναι τυχαίο ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων από τη «χώρα του ανατέλλοντος Ηλίου» πρωτοπορούν με την παρουσίαση τεχνολογικά προηγμένων μοντέλων.

Το υβριδικό Honda CR-Z ξεχωρίζει ως λύση με πολλά πλεονεκτήματα. Είναι γνωστό ότι οι Ιάπωνες δείχνουν μεγάλη περιβαλλοντική ευαισθησία. Και δεν είναι τυχαίο ότι οι κατασκευαστές αυτοκινήτων από τη «χώρα του ανατέλλοντος Ηλίου» πρωτοπορούν με την παρουσίαση τεχνολογικά προηγμένων μοντέλων.

Για τη Honda είναι πλέον αυτοσκοπός η δημιουργία φιλικών προς το περιβάλλον αυτοκινήτων. Η γιαπωνέζικη μάρκα διαθέτει πλέον στην γκάμα της τρία υβριδικά μοντέλα, τα οποία καλύπτουν όλα τα γούστα των υποψήφιων αγοραστών: Civic Hybrid, ένα τετράθυρο οικογενειακό, Insight ένα πεντάθυρο σπορτίφ και τώρα CR-Z, «πεδίον δόξης λαμπρόν» για τους λάτρεις των σπορ εκδόσεων. Έτσι, και με αυτό το μοντέλο καταρρίπτονται οι μύθοι ότι οι σπορ επιδόσεις δεν μπορούν να συμβαδίσουν με τη μειωμένη κατανάλωση και κατ' επέκταση με τους περιορισμένους ρύπους οι οποίοι συμβάλλουν στην προστασία του περιβάλλοντος.

Το CR-Z, το οποίο πωλείται ήδη στη χώρα μας, είναι πράγματι ένα ιδιαίτερο αυτοκίνητο. Σχεδιαστικά θυμίζει το CR-X της δεκαετίας του 1980, το οποίο μόνο οι φίλοι μου που είχαν μπαμπάδες με βαθιά τσέπη τολμούσαν να το αποκτήσουν. Πέρα όμως από την καλλίγραμμη σιλουέτα που είναι βέβαιο ότι θα προσελκύσει τα βλέμματα, το CR-Z ξεχωρίζει για την υβριδική του τεχνολογία.

Διαθέτει σύστημα που συνδυάζει κινητήρα βενζίνης 1.5 lt – 114 hp στις 6.100 σ.α.λ. με ροπή 145 Nm στις 4.800 σ.α.λ. και ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει ακόμη 14 ίππους με 78 Nm άμεσης ροπής. Η συνολική ισχύς με τα δύο μοτέρ φθάνει τους 124 ίππους στις 6.100 σ.α.λ. και η ροπή τα 174 Nm μεταξύ 1.000 και 1.500 σ.α.λ., δίνοντας το στίγμα της δυναμικής του μοντέλου από τις χαμηλές στροφές.

Η λειτουργία των δύο κινητήρων γίνεται με παράλληλο τρόπο, απενεργοποιώντας τη μία βαλβίδα εισαγωγής σε χαμηλές στροφές, ενώ το ηλεκτρικό μοτέρ λειτουργεί ως έξτρα δύναμη σε υψηλότερες στροφές. Επίσης, για πρώτη φορά, ένα παράλληλο υβριδικό σύστημα συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, χαρίζοντας 9,9 δευτ. επιτάχυνση και τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 200 χλμ./ώρα, τη στιγμή που η μέση κατανάλωση είναι μόλις 5 λίτρα ανά 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα περιορίζονται στα 117 γρ./χλμ.

Το CR-Z κοστίζει από 22.990 ευρώ, έχοντας 6 αερόσακους, ABS με υποβοήθηση πέδησης, συστήματα ευστάθειας, πρόσφυσης και υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, Isofix για παιδικά καθίσματα, ράδιοCD με MP3, 16άρες αλουμινίου, δερμάτινο τιμόνι (με χειριστήρια) και λεβιέ ταχυτήτων, πεντάλ αλουμινίου, αυτόματο κλιματισμό κ.λπ.

Εν συντομία…

Το υβριδικό σύστημα διαθέτει τρία προγράμματα οδήγησης, ανάλογα τα κέφια. Στο SPORT mode, ιδανικό για αυτοκινητόδρομο, γίνεται πιο ζωηρό το γκάζι, βοηθά περισσότερο ο ηλεκτροκινητήρας και μειώνεται η ηλεκτρική υποβοήθηση στο σύστημα διεύθυνσης. Σε αυτό το πρόγραμμα ο πίνακας οργάνων αποκτά κόκκινο χρώμα.

Αντίθετα, στην πόλη με τις μικρές ταχύτητες, με ζητούμενο τον περιορισμό της κατανάλωσης, με το ECON mode, το γκάζι είναι πιο απαλό και αλλάζει η λειτουργία του κλιματιστικού για πολύ χαμηλή κατανάλωση, ενώ ο φωτισμός μεταβάλλεται από μπλε σε πράσινος, όταν εξοικονομείται καύσιμο.

Όσο για το κανονικό πρόγραμμα - NORM mode, προσφέρονται ισορροπημένες επιδόσεις με μπλέ μόνιμο φωτισμό στον πίνακα οργάνων. Το CR-Z είναι ελαφρύτερο από το Insight κατά 57 κιλά, με ψαλίδια αλουμινίου στην μπροστινή ανάρτηση. Ο χώρος αποσκευών είναι 214 λίτρα συν 19 κάτω από το πάτωμα, ενώ ρίχνοντας τα πίσω καθίσματα φθάνει στα 382 + 19 λίτρα.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x