Γενικά

Πάντρεμα…

Ένα ακόμη οχυρό ανεξάρτητης εταιρείας, έπεσε. Ο όμιλος της Volkswagen που διαθέτει τις μάρκες: VW, Audi, Seat, Skoda, Lamborghini και Porsche, απέκτησε το 90,1% των μετοχών της εταιρείας Italdesign Giugiaro, η οποία μέχρι τώρα φιλοτεχνούσε σχέδια μοντέλων για πολλές εταιρείες.

Η VW απέκτησε τον έλεγχο της Italdesign για να φροντίσει το μέλλον της.

Ένα ακόμη οχυρό ανεξάρτητης εταιρείας, έπεσε. Ο όμιλος της Volkswagen που διαθέτει τις μάρκες: VW, Audi, Seat, Skoda, Lamborghini και Porsche, απέκτησε το 90,1% των μετοχών της εταιρείας Italdesign Giugiaro, η οποία μέχρι τώρα φιλοτεχνούσε σχέδια μοντέλων για πολλές εταιρείες.

Η IDG (συντομογραφία) ιδρύθηκε στο Τορίνο από τον Τζιορτζέτο Τζιουτζιάρο και τον Αλντο Μαντοβάνι το 1968. Και οι δύο θεωρούνται πρωτεργάτες της σύγχρονης ιταλικής σχεδίασης αυτοκινήτων. Σήμερα, η Italdesign αποτελεί ένα διεθνές κέντρο εξέλιξης με πωλήσεις άνω των 100 εκατ. ευρώ και εργατικό δυναμικό περίπου 800 άτομα.

Η συμφωνία με τη VW, περιλαμβάνει την εξαγορά του ονόματος της εταιρείας, τα δικαιώματα και τις πατέντες της, τις ευρεσιτεχνίες της δηλαδή. Το ποσοστό τυπικά θα κατέχει η ιταλική Audi -Lamborghini Holding, ενώ το υπόλοιπο θα παραμείνει στην οικογένεια Τζιουτζιάρο. Η σχέση της Italdesign με τον όμιλο της VW δεν είναι τωρινή υπόθεση.

Υπάρχει μακρόχρονη συνεργασία με θαυμαστά αποτελέσματα. Μάλιστα ο πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου της VW, καθηγητής Μάρτιν Βίντερκορν, ανέφερε ότι «με αυτή την εξαγορά, συμμετέχουμε σε μια από τις πιο ανεγνωρισμένες εταιρίες σχεδίασης και εξέλιξης αυτοκινήτων, με μια από τις πιο πλούσιες παραδόσεις στη βιομηχανία αυτοκινήτου.

Η Italdesign είναι σημαία της ιταλικής αυτοκινητικής σχεδίασης, η οποία εξαπλώθηκε παγκοσμίως. Ως σχεδιαστής του Golf πρώτη γενιάς, ο Τζιορτζέτο Τζιουτζιάρο τέθηκε επικεφαλής μιάς νέας σχεδιαστικής εποχής για τη Volkswagen από τη δεκαετία του 1970». Όμως δεν ήταν μόνο το Golf I, δια χειρός Τζιουτζιάρο που εδραίωσε τη σχέση.

Ο ιταλικός οίκος σχεδίασε τα πρωτότυπα μοντέλα πάνω στα οποία βασίστηκαν οι πρώτες εκδόσεις των Passat και Scirocco, όπως και το περίφημο Audi 80. Στις μέρες μας, από το 2008 έχει υπογραφεί μια συμφωνία εξέλιξης νέων μοντέλων, όπως το μικρό αυτοκίνητο πόλης Up! Η VW επενδύει πολλά στη συνεργασία αυτή για την παγκόσμια στρατηγική ανάπτυξή της έως το 2018.

Εν συντομία…

Η συνένωση δυνάμεων στο χώρο της βιομηχανίας αυτοκινήτου για πρώτη φορά αποκτά νέα διάσταση. Το πάντρεμα ενός κατασκευαστικού κολοσσού με ένα επιτυχημένο σχεδιαστικό κέντρο, είναι βέβαιο ότι θα αποφέρει οφέλη και στις δύο εταιρίες.

Η VW θα έχει ως αποκλειστική υπηρεσία την ιταλική σχεδιαστική ιδιοφυία, ενώ η Italdesign θα έχει οικονομική ευμάρεια. Το θέμα είναι να μην αποστειρωθεί σχεδιαστικά, να μην μπει στις στερεότυπες γερμανικές, μονόχνοτες φόρμες. Ο Τζιουτζιάρο στα συντάξιμα χρόνια μάλλον σκέφτηκε την επόμενη μέρα της εταιρίας που ίδρυσε.

Επίσημα δήλωσε ότι:

«Κάθε σταγόνα γίνεται θάλασσα στον ωκεανό. Τις προηγούμενες ημέρες «ταξίδεψα» σε αυτό το συναίσθημα, όταν διάβαζα τον « Sophie’s World» (νουβέλα) από το Νορβηγό Νομπελίστα Γιοστάιν Γκάρντνερ. Είμαστε η σταγόνα. Όντας μέλη του ομίλου της Volkswagen, σημαίνει ότι επανεκτιμούμε τον εαυτό μας και τη δυναμική μας. Σημαίνει ότι ανοίγουμε μία πολλά υποσχόμενη προοπτική για την εταιρία»

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x