Μοτοσικλέτα

Φαραώ αναβάτες…

Σόου με μοτοσικλέτες μπροστά στη Σφήκα και τις Πυραμίδες του Χέοπα; Κι όμως ναι. Διότι όταν κάποιες διοργανώσεις σέβονται την ιστορία και τον πολιτισμό ενός τόπου, μπορούν να αναδείξουν και να προβάλλουν διεθνώς τα αρχαιολογικά μνημεία, με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο.

Το Red Bull X-Fighters ξεσήκωσε ακόμα και τις μούμιες στις Πυραμίδες.

Αποστολή στη Γκίζα Δημήτρης Μπαλής


Σόου με μοτοσικλέτες μπροστά στη Σφήκα και τις Πυραμίδες του Χέοπα; Κι όμως ναι. Διότι όταν κάποιες διοργανώσεις σέβονται την ιστορία και τον πολιτισμό ενός τόπου, μπορούν να αναδείξουν και να προβάλλουν διεθνώς τα αρχαιολογικά μνημεία, με τον δικό τους ξεχωριστό τρόπο.

Και ο θεσμός του Red Bull X-Fighters, αυτό ακριβώς συνδυάζει. Θέαμα και ιστορία, στα πιο σημαντικά σημεία του κόσμου. Κι όταν δεν υπάρχει προκατάληψη περί της έννοιας «προστατεύω τους αρχαιολογικούς χώρους», τότε ακόμα κι εκεί, 30 μέτρα απόσταση από τη Σφήκα, με φόντο τις Πυραμίδες (κατασκευάστηκαν μεταξύ 2.600 και 2.700 π.Χ), μπορούν οι αναβάτες να κάνουν τα ακροβατικά τους.

Στο Κάιρο των 25 εκατ. κατοίκων δεν ξέρω πόσοι έμαθαν ότι θα γινόταν την περασμένη Παρασκευή, ο δεύτερος αγώνας του Red Bull X-Fighters. Ισως να το ήξεραν πολλοί αλλά οι περισσότεροι από αυτούς μάλλον αδυνατούσαν να πληρώσουν το αντίτιμο του εισιτηρίου (10 ευρώ οι όρθιοι, 21 οι καθήμενοι). Οι 10.000 όμως τυχεροί, διότι παραπάνω δεν χωρούσαν οι εξέδρες και τα σημεία των ορθίων, απόλαυσαν ένα μοναδικό σόου, με παράτολμα ακροβατικά, πυροτεχνήματα, θαυμάσια ξένη και αιγυπτιακή μουσική.

Κι η Παρασκευή δεν επιλέχθηκε τυχαία, διότι η ημέρα αυτή είναι για τους Μουσουλμάνους όπως η Κυριακή για τους Χριστιανούς: αργία. Μέχρι και οι δρόμοι ήταν άδειοι κι ευτυχώς διότι με τα εκατομμύρια οχήματα στους δρόμους του Καϊρου και την έλλειψη οδηγικής παιδείας (10% κυκλοφορούν χωρίς διπλώματα), μπορέσαμε να κινηθούμε άνετα πηγαίνοντας από το κέντρο της πόλης, μπροστά από το Νείλο, στη Γκίζα, μισή ώρα απόσταση.

Διαφορετικά δύο ώρες θα θέλαμε σίγουρα. Η διοργάνωση είχε ετοιμάσει τα πάντα άψογα. Το πιο δύσκολο εγχείρημα ήταν το στήσιμο της διαδρομής μήκους 150 μ. με τις ράμπες. Οι αναβάτες, λόγω της στενότητας του χώρου είχαν λίγα μέτρα για να πάρουν φόρα αλλά και για να προσγειωθούν με ασφάλεια. Μόνο ένας από τους 12 αναβάτες έχασε την ισορροπία του στο πέσιμο. Σχίστηκε η φανέλα του αλλά δεν τραυματίστηκε.

Όλοι τους πάντως είναι έμπειροι, έχοντας προηγουμένως επισκεφθεί αρκετές φορές τα νοσοκομεία. Ο αγώνας ξεκίνησε λίγο μετά τις 8 το βράδυ. Με καλή θερμοκρασία αλλά ξηρή ατμόσφαιρα, οι προβολείς στόχευαν τις ράμπες, ώστε να βλέπουν οι αναβάτες τέλεια.

Εν συντομία…

Στο αγωνιστικό μέρος, οι 12 αναβάτες έκοψαν πολλές φορές την ανάσα όλων μας. Το μενού των ακροβατικών περιλάμβανε κινήσεις με ή χωρίς χέρια, τούμπες, το σώμα του αναβάτη από πάνω ή από κάτω από τη μοτοσικλέτα, κατακόρυφα ή οριζόντια πάνω σε αυτή, με τα πόδια μπροστά ή στο πλάι, εναέριες πλαγιολισθήσεις και τόσα άλλα που ανέβαζαν το βαθμό δυσκολίας.

Νικητής αναδείχθηκε για πρώτη φορά στην καριέρα του ο Αμερικανός Ανταμ Τζόουνς, με δεύτερο τον Νορβηγό Αντρε Βίλα και τρίτο τον Αμερικανό Νέιτ Ανταμς, περσινό πρωταθλητή. Τέταρτος ήταν ο Ρόμπι Μάντισον, ο Αυστραλός που ένα μήνα νωρίτερα είχε κάνει το εκπληκτικό άλμα διασχίζοντας τον Ισθμό της Κορίνθου. Το επόμενο σόου του θεσμού θα δοθεί στην Κόκκινη Πλατεία της Μόσχας, στις 26 Ιουνίου.

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x