WRC

Ανατροπή…

Ο Λάτβαλα με το Focus πήρε μια απίστευτη νίκη στο φινάλε – τελικά όλα γίνονται. Όταν δεν υπάρχουν εντολές και το «παιχνίδι» παίζεται ελεύθερα, όλα μπορούν να συμβούν στα ράλι. Αυτό που έγινε στη Νέα Ζηλανδία από την Παρασκευή μέχρι και χθες, ήταν αυτό που χρειάζεται το WRC για να διατηρήσει τον τίτλο του κορυφαίου στα ράλι.

Ο Λάτβαλα με το Focus πήρε μια απίστευτη νίκη στο φινάλε – τελικά όλα γίνονται.

Όταν δεν υπάρχουν εντολές και το «παιχνίδι» παίζεται ελεύθερα, όλα μπορούν να συμβούν στα ράλι. Αυτό που έγινε στη Νέα Ζηλανδία από την Παρασκευή μέχρι και χθες, ήταν αυτό που χρειάζεται το WRC για να διατηρήσει τον τίτλο του κορυφαίου στα ράλι.

Μάχη σπιθαμή προς σπιθαμή στο χώμα ή την άσφαλτο, διότι ο αγώνας στη μακρινή για εμάς χώρα περιελάμβανε διαδρομές και στις δύο επιφάνειες. Και βέβαια όταν η μάχη φουντώνει, τόσο τα λάθη παραμονεύουν για να διαλύσουν την κάθε φιλότιμη προσπάθεια.

Έτσι και χθες, πολλοί οδηγοί δεν απέφυγαν εξόδους και «στούκες», στερώντας τους τη διάκριση. Μοναδικός αλώβητος αποδείχθηκε ο Γιάρι – Μάτι Λάτβαλα. Ισως για πρώτη φορά στην καριέρα του δεν έκανε ούτε ένα λάθος, οδηγώντας το Focus σε μια εκπληκτική νίκη.

Θρίαμβος

Την Παρασκευή είχα γράψει με αφορμή μία επίσκεψη του Λάτβαλα και του Χιρβόνεν, των δύο οδηγών της Ford στο καζίνο του Οκλαντ, ότι αναζητούν την τύχη τους και στον αγώνα, μετά το black-jack. Όπως στα τυχερά παιχνίδια έτσι και στους αγώνες δεν χρειάζεται μόνο η τύχη να έρθει από μόνη της, αλλά πρέπει να την προκαλέσεις κιόλας.

Κι ο Λάτβαλα την επιδίωξε με την θαυμαστή και αλάνθαστη οδήγηση, μένοντας από την αρχή του αγώνα στην πρώτη τριάδα. Κι όταν χρειάστηκε η τύχη του χαμογέλασε. Χθες, μπαίνοντας στην τελευταία ειδική διαδρομή του αγώνα, βρισκόταν 6,2 δευτ. πίσω από τον Σεμπαστιάν Οζιέ με το Citroen C4.

Όταν ο Γάλλος γλίστρισε, τότε πέρασε μπροστά για να ανέβει στην κορυφή του βάθρου με μια τελική διαφορά 2,4 δευτ. η οποία είναι η τρίτη μικρότερη σε τερματισμό στην ιστορία του σπορ. Αυτή ήταν η πρώτη νίκη του Λάτβαλα, από τη Σαρδηνία, σχεδόν 12 μήνες μετά και 3η καριέρας. «Είναι απίστευτο. Μίλησα με το αφεντικό (Μάλκολμ Γουίλσον) πριν ξεκινήσω την τελευταία ε.δ. και μου είπε απλά να πάω όπως πήγαινα μέχρι τότε.

Προσπάθησα να μην πιέσω στην αρχή, μήπως κάνω κάποιο λάθος. Στο τέλος γνώριζα ότι ήμουν πίσω μόνο 2,7 δευτ. (από τους ενδιάμεσους χρόνους που παίρνουν με ενδοσυννενόηση οι οδηγοί) και τότε πίεσα περισσότερο. Όμως και πάλι στο τέλος δεν πίστευα ότι τα κατάφερα», ανέφερε ο 25χρονος Φινλανδός.

Ατυχία

Αυτή τη φορά ο Οζιέ δεν πήρε εντολή από την ομάδα του, ώστε να κόψει ρυθμό για να περάσει μπροστά ο Λεμπ. Όμως ο 26χρονος Γάλλος κι ενώ ηγούταν του αγώνα, στην πρώτη από τις 4 χθεσινές ε.δ. γλίστρισε με το C4 έχοντας 2η ή 3η ταχύτητα σε μια στροφή, βγήκε εκτός δρόμου κι έχασε την πρωτοπορία του αγώνα από τον Λεμπ.

Αλλά και ο 6 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής ήταν άτυχος. Μετά το χτύπημα του C4 σε γέφυρα, την Παρασκευή που τον έριξε στην 7η θέση, το Σάββατο οδήγησε εκπληκτικά και με 6 κερδισμένες ε.δ. ανέβηκε δεύτερος. Χθες, μόλις πήρε το προβάδισμα από το λάθος του Οζιέ, χτύπησε σε ένα δέντρο χάνοντας 50 δευτ. με αποτέλεσμα να πέσει τρίτος, πίσω από τον Λάτβαλα. Αργότερα δήλωσε ότι χρησιμοποίησε το ίδιο σασί που είχε πέρυσι στο ράλι Ακρόπολις όταν εγκατέλειψε από μια πολύ άσχημη έξοδο με τουμπαρίσματα.

Οι μηχανικοί έφτιαξαν το σασί, αλλά μάλλον ο Λεμπ θεώρησε ότι αυτό έφταιξε για τις εξόδους του και τα χτυπήματα στη Νέα Ζηλανδία. Στον αγώνα μας, τώρα, ο Οζιέ πέρασε ξανά μπροστά αλλά 3 στροφές πριν το φινάλε βγήκε πάλι εκτός δρόμου. Έσβησε ο κινητήρας και για λίγα μέτρα έχασε την πρώτη νίκη στην καριέρα του στο WRC. «Δεν μπορούμε να είμαστε απογοητευμένοι, όταν δεις τι καταφέραμε. Ήταν πολύ καλός αγώνας, φανταστικό μέρος και απίστευτες ειδικές διαδρομές», επισήμανε ο Γάλλος που είναι θέμα χρόνου να φθάσει στην κορυφή.

Ο Λεμπ παρά την 3η θέση εξακολουθεί να παραμένει το πρώτο φαβορί για τον τίτλο που αν έρθει θα είναι ο 7ος σερί. Η ατυχία δεν αποχωρίστηκε ούτε τον Πέτερ Σόλμπεργκ. Ο Νορβηγός, παγκόσμιος πρωταθλητής του 2003, την Παρασκευή ήταν μπροστά στον αγώνα, το Σάββατο έπεσε 5ος και ενώ χθες είχε ανέβει 3ος βγήκε εκτός δρόμου με το ιδιωτικό Citroen C4 στην τελευταία, δραματική όπως αποδείχθηκε ειδική. Χτύπησε σε κολόνα ηλεκτρισμού διέλυσε το αυτοκίνητο, αλλά ευτυχώς αυτός και ο συνοδηγός του Φιλ Μιλς δεν έπαθαν τίποτα.

Εκτός βάθρου

Ο Μίκο Χιρβόνεν δεν μπόρεσε να απειλήσει για το βάθρο, μολονότι κοντά στο τέλος. Είχε λάθος ρύθμιση στην ανάρτηση την Παρασκευή κι έχασε πολύτιμο έδαφος. Πέμπτος τερμάτισε ο Σόρντο με το δεύτερο εργοστασιακό C4, ακολούθησε ο Γουίλσον με το ημιεργοστασιακό Focus της Stobart, ενώ τη δεκάδα έκλεισαν δύο καινούργια Ford Fiesta S2000 κι ο Αργεντινός Βιγιάγκρα με ιδιωτικό Focus της Munchin’s. Επόμενο ραντεβού στην Πορτογαλία, 28-30 Μαϊου.

Τελική κατάταξη

Λάτβαλα – Ford Focus 4ώρες04. 09. 8
Οζιέ – Citroen C4 + 00. 02. 4
Λεμπ – Citroen C4 + 00. 15. 2
Μ. Χιρβόνεν – Ford Focus + 00. 21. 3
Σόρντο – Citroen C4 + 00. 25. 8
Γουίλσον – Ford Focus + 03. 26. 0
Χ. Σόλμπεργκ – Ford Focus + 06. 15. 3
Κετομάα – Ford Fiesta S2000 + 10. 19. 3
Βιγιάγκρα – Ford Focus + 10. 49. 8
Πονς – Ford Fiesta S2000 + 11. 13. 4

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x