Η Seat κάνει τα μαγικά της και ετοιμάζεται να φανερώσει το νέο Alhambra.
Στη σύγχρονη βιομηχανία αυτοκινήτου, ουδείς υποψήφιος αγοραστής μένει ανικανοποίητος, αρκεί να ψάξει. Στην Ελλάδα, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι έχει καλλιεργηθεί μια κουλτούρα αγοράς, με τους καταναλωτές να επιλέγουν βάσει της εξυπηρέτησης και λιγότερο της τιμής (προσφορές).
Στον τομέα των πολυμορφικών ή πολυχρηστικών αυτοκινήτων, οι εταιρείες δημιουργούν όχι μόνο λειτουργικά και αλλά και καλόγουστα μοντέλα, δυναμικά στην οδήγηση, με χαρακτηριστικά ενός μικρομεσαίου και όχι «ενός όγκου» αμαξώματος. Ετσι, κάνουν τον οδηγό να έχει κι αυτός …ψυχή εργένη, ως οικογενειάρχης πιά. Η Seat με το νέο Alhambra επιχειρεί να προελκύσει τέτοιο κοινό.
Το μοντέλο που πρόκειται να παρουσιάσει στην Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου του Παρισιού τον προσεχή Οκτώβριο, διαθέτει στοιχεία που δικαιολογούν την παραπάνω άποψη και δεν έχουν καμία σχέση με το τωρινό, συντηρητικό μοντέλο. Το νέο Alhambra λοιπόν, κάνει όχι ένα αλλά δύο βήματα μπροστά.
Βασισμένο στο νέο VW Sharan, έχοντας κοινό πάτωμα και μηχανικά μέρη, συνδυάζει σπορτίφ σχεδιαστικές πινελιές, δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης, άνεση, λειτουργικότητα και ασφάλεια, η οποία ειδικά για τα οικογενειακά αυτοκίνητα είναι σημείο αναφοράς.
Όπως όλα τα νέα μοντέλα, έτσι κι αυτό μεγάλωσε σε διαστάσεις κατά 22 εκ. από το τωρινό, φθάνοντας στα 4,85 μ. μήκος, ενώ φάρδυνε κατά 9 εκ. Θα εφοδιάζεται με υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες άμεσου ψεκασμού: βενζίνης TSI 1.4 lt - 150 hp και 2.0 lt - 200 hp, και πετρελαίου (με καταλύτη) 2.0 lt TDI 140 hp και 170 hp.
Για περιορισμένη κατανάλωση διαθέτουν σύστημα stop/start που σβήνει και ανάβει τον κινητήρα αυτόματα σε στάση (π.χ. φανάρι), όπως και σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά το φρενάρισμα. Η μέση τιμή κατανάλωσης θα είναι 5,5 λίτρα, με μέσο όρο εκπομπών ρύπων 143 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα.
Προαιρετικά όλοι οι κινητήρες θα συνδυάζονται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG. Στάνταρ εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, ABS με ηλεκτρονική κατανομή πέδησης, ESP για τον έλεγχο της ευστάθειας, σύστημα ευθυγράμμισης τρέιλερ, ανιχνευτή πίεσης ελαστικών και ηλεκτρικό κλείδωμα πίσω θυρών (για τα παιδιά).
Προαιρετικά, διατίθενται: φωτισμός bi-xenon με φωτιστικά που στρέφονται κατά τη γωνία του τιμονιού (χαμηλώνουν μόλις ο αισθητήρας διαπιστώσει φώτα από όχημα στην αντίθετη πορεία), σύστημα υποβοήθησης παρκαρίσματος, κάμερα οπισθοπορείας, πανοραμική ανοιγόμενη οροφή, κλιματισμός τριών ζωνών και ηλεκτρικές πίσω πόρτες. Τα υπόλοιπα εν καιρώ.
Εν συντομία…
Κι αυτό διαθέσιμο με 3η σειρά καθισμάτων για 7θέσια διάταξη, χαρίζει εύκολη πρόσβαση στους πίσω επιβάτες, με τις δύο πλευρικές συρόμενες πόρτες, ενώ για τους δύο που κάθονται στην 3η σειρά, χρειάζεται να αναδιπλώσουν τα πλαϊνά καθίσματα της 2ης σειράς.
Η αύξηση του μήκους και του πλάτους, συνεισφέρει όχι μόνο στην αύξηση του χώρου για τους επιβάτες, αλλά και του χώρου αποσκευών. Με τα δύο καθίσματα της 3ης σειράς διπλωμένα, χωρούν 885 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση της πλάτης και της 2ης σειράς καθισμάτων, φθάνει ο όγκος τα 2.297 λίτρα.
Ένα ακόμα χαρακτηριστικό είναι ότι η 2η σειρά διαθέτει τρία ανεξάρτητα καθίσματα τα οποία διπλώνουν ξεχωριστά. Στο μεσαίο, αντί του κλασικού καθίσματος, μπορεί να τοποθετηθεί παιδικό κάθισμα. Επίσης, οι θέσεις οδηγού – συνοδηγού ρυθμίζονται εργονομικά για μεγαλύτερη άνεση.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.