Μοτοσικλέτα

Σκούτερ για πρίζα…

Η Piaggio έκανε πάλι το θαύμα της -υβριδικό τώρα- με σεβασμό στο περιβάλλον. Είναι η μάρκα που συνεχίζει να εντυπωσιάζει. Η Piaggio που άλλαξε το ρου της ιστορίας στα δίκυκλα με το τρίκυκλο MP3 το 2006, βάζοντας μπροστά δύο τροχούς με ασύμμετρη κλίση, και που το μεγάλωσε λίγο στην έκδοση LT το 2008 για να το οδηγούν όσοι έχουν μόνο δίπλωμα αυτοκινήτου, εκπλήσσει τώρα με την υβριδική του έκδοση HyS.

Η Piaggio έκανε πάλι το θαύμα της -υβριδικό τώρα- με σεβασμό στο περιβάλλον.

Είναι η μάρκα που συνεχίζει να εντυπωσιάζει. Η Piaggio που άλλαξε το ρου της ιστορίας στα δίκυκλα με το τρίκυκλο MP3 το 2006, βάζοντας μπροστά δύο τροχούς με ασύμμετρη κλίση, και που το μεγάλωσε λίγο στην έκδοση LT το 2008 για να το οδηγούν όσοι έχουν μόνο δίπλωμα αυτοκινήτου, εκπλήσσει τώρα με την υβριδική του έκδοση HyS.

Η Piaggio ακολουθώντας τις επιταγές των καιρών, οι οποίες -ειρήσθω εν παρόδω- ελπίζουμε να μην αποδειχθούν …ακάλυπτες, λανσάρει στην αγορά ένα σκούτερ που μειώνει την κατανάλωση και τους ρύπους, κυκλοφορεί σε ιστορικά κέντρα πόλεων όπου δεν επιτρέπεται η χρήση οχημάτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, πετρελαίου ή βενζίνης, ενώ για μεγαλύτερες αποστάσεις χρησιμοποιεί και τον κινητήρα βενζίνης που διαθέτει, 125 κ.εκ.

Το MP3 HyS είναι εύκολο στην οδήγηση, ασφαλές, πρακτικό και οικολογικό, με την παράλληλη λειτουργία των δύο κινητήρων ή μόνο του ηλεκτρικού μοτέρ. Στην πρώτη περίπτωση, όπου συνδυάζονται οι δύο κινητήρες τα οφέλη είναι δύο: η μεγάλη δύναμη του κινητήρα βενζίνης και η ισχυρή εκκίνηση του ηλεκτρικού μοτέρ.

Με αυτή τη λειτουργία, ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ως ένας κανονικός τετράχρονος καταλυτικός, με χαμηλή κατανάλωση και μεγάλη αυτονομία. Επίσης, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, η ηλεκτρική μίζα και η πρωτοποριακή τεχνολογία Ride-By-Wire, εξασφαλίζουν ισχύ και ευχρηστία σε διαδρομές εντός και εκτός της πόλης. Όταν ο κινητήρας βενζίνης λειτουργεί, εκτός από ισχύ φορτίζει και την μπαταρία λιθίου που τροφοδοτεί την «ηλεκτρική ψυχή» του σκούτερ.

Η μπαταρία φορτίζει και κατά το φρενάρισμα, διότι το ηλεκτρικό μοτέρ γίνεται γεννήτρια και μετατρέπει την κινητική ενέργεια σε θερμική. Είναι το γνωστό σύστημα που εφαρμόστηκε πέρυσι στη Φόρμουλα 1 και που το έχουν τα νέα υβριδικά αυτοκίνητα παραγωγής.

Τώρα, όσοι θέλουν να φορτίσουν την μπαταρία από απλή πρίζα σπιτιού, γίνεται με το φις και το καλώδιο που βρίσκονται κάτω από τη σέλα. Για πλήρη φόρτιση απαιτούνται 3 ώρες και για το 85% μόλις 2 ώρες. Κι ακόμη, κάθε φορά που απαιτείται έξτρα επιτάχυνση (π.χ. από στάση), το ηλεκτρικό μοτέρ ενεργοποιείται και υποστηρίζει τον κινητήρα βενζίνης, αυξάνοντας την απόδοση κατά 85% στα πρώτα μέτρα.

Εν συντομία…

Με τη συνεργασία των δύο κινητήρων (κατά 2/3 λειτουργίας), η αυτονομία είναι 60 χλμ. και οι εκπομπές ρύπων μόλις 40 γρ./χλμ. Λογικό είναι ότι με την ηλεκτρική λειτουργία, η στάθμη της βενζίνης στο ρεζερβουάρ δεν χαμηλώνει.

Για να λειτουργήσει μόνο ηλεκτρικά, χωρίς να εκπέμπει καθόλου ρύπους, αρκεί μια απλή περιστροφή του διακόπτη στο τιμόνι για να απενεργοποιηθεί ο κινητήρας βενζίνης.

Κι όταν η ηλεκτρική αυτονομία των 20 χλμ. εκπνέει, τότε γυρίζοντας ξανά το διακόπτη λειτουργεί πάλι υβριδικά. Οσο για την όπισθεν, βοηθά ιδιαίτερα η έλξη του ηλεκτρικού μοτέρ.

Καταλήγοντας, το MP3 HyS μπορεί να είναι ακριβό, με τιμή 9.050 ευρώ, εντούτοις σκεφτείτε ότι έχει κατά 50% μειωμένη κατανάλωση σε σχέση με το απλό. Συνιστάται λοιπόν σε όσους κάνουν μεγάλες διαδρομές καθημερινά.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x