Η Renault ξεκίνησε προκρατήσεις για τα ηλεκτρικά μοντέλα που θα πουλά το 2011.
Το μέλλον διαγράφεται ηλεκτρικό. Μολονότι το ρεύμα, όταν παράγεται από μη ανανεώσιμες πηγές ενέργειας είναι δώρον – άδωρον για την αυτοκίνηση, εντούτοις στο εξωτερικό το ρεύμα προέρχεται από πολλές εναλλακτικές πηγές και όχι από το λιγνίτη όπως στην Ελλάδα. Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα στη χρήση τους και όχι στην παραγωγή τους, είναι απόλυτα οικολογικά επειδή δεν εκπέμπουν καθόλου καυσαέρια.
Η Renault θα γίνει η πρώτη μάρκα που το 2011 θα προχωρήσει στη μαζική παραγωγή πολλών ηλεκτρικών μοντέλων, πόλης, μικρομεσαίων αλλά και πολυχρηστικών. Για να τονώσει το ενδιαφέρον του κοινού, η γαλλική μάρκα ανακοίνωσε ότι μπορούν από τώρα να γίνουν προπαραγγελίες μοντέλων, διότι η ζήτηση αναμένεται να είναι αυξημένη, ενώ η παραγωγή –αρχικά- κάπως περιορισμένη.
Ετσι στο www.renault-ze.com όσοι θέλουν μπορούν από τώρα να εγγραφούν προκειμένου να μπούν στη λίστα αναμονής για την απόκτηση ενός Fluence Z.E. ή Kangoo Express Z.E. τα οποία εντάσσονται στο πρόγραμμα Renault eco2, αναφορικά με την προστασία του περιβάλλοντος. Πέραν των ηλεκτρικών οχημάτων, για τα οποία η Renault πιστεύει ότι μέχρι το 2020 θα αφορούν το 20% των πωλήσεων, θα κατασκευάσει νέους ακόμα πιο αποδοτικούς κινητήρες με μειωμένη κατανάλωση καυσίμου καθώς και νέα κιβώτια ταχυτήτων.
Για αυτό το σημαντικό πρόγραμμα, η συνεργασία Renault – Nissan επένδυσε 4 δις ευρώ, ενώ 1.000 άτομα από κάθε μάρκα εργάζονται σκληρά για την παραγωγή των ηλεκτρικών οχημάτων. Τώρα, σχετικά με το Fluence Z.E. του οποίου η πρωτότυπη έκδοση παρουσιάστηκε στην Εκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2009, χθες αποκαλύφθηκε η οριστική του μορφή, έτσι όπως θα μπει στη γραμμή παραγωγής.
Οι πωλήσεις θα αρχίσουν από το Ισραήλ, τη Δανία και θα ακολουθήσουν οι λοιπές χώρες της Ευρώπης το 2011. Βασίζεται βέβαια στο τετράθυρο αμάξωμα του απλού Fluence που ήδη πωλείται και στη χώρα μας, έχοντας ωστόσο 4,75 μ. μήκος, δηλαδή 13 εκ. παραπάνω από το απλό μοντέλο. Η αύξηση του μεγέθους έγινε προκειμένου να χωρέσει πίσω από τα πίσω καθίσματα η μεγάλη μπαταρία, χωρίς να μειωθεί ο χώρος του πορτμπαγκάζ (300 λίτρα). Σχεδιαστικά, η μάσκα είναι διαφορετική από το απλό Fluence, ενώ ξεχωρίζουν οι προβολείς ομίχλης και ο γαλάζιος φωτισμός που υποδηλώνει καθαρό περιβάλλον, όπως ο γαλάζιος ουρανός.
Εν συντομία…
Το Fluence Z.E. εφοδιάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 70 kW (95,2 hp) στις 11.000 σ.α.λ. προσφέροντας ροπή 226 Nm. Το μοτέρ είναι σχετικά ελαφρύ με 160 κιλά βάρος, η μπαταρία ζυγίζει 250 κιλά και η χωρητικότητά της είναι 22kW την ώρα. Η φόρτιση γίνεται από απλή πρίζα 220V με την αυτονομία να φθάνει τα 160 χλμ. και τη τελική ταχύτητα τα 135 χλμ./ώρα.
Όσον αφορά την ανάρτηση μπροστά είναι πιο μαλακή επειδή το ηλεκτρικό μοτέρ είναι το ελαφρύ, ενώ πίσω επειδή η μπαταρία είναι πιο βαριά, τροποποιήθηκε ανάλογα και το βάρος της ανάρτησης. Χαμηλής αντίστασης κύλισης είναι και τα ελαστικά που φορά, τα οποία είναι Gooyear EffientGrip, διάστασης 205/55 σε 16άρα ζάντα. ABS και ESP είναι στάνταρ και ελαφρώς επαναρυθμισμένα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.