Νέα μοντέλα

Πράσινα γκάζια...

Η Porsche ρίχνει στην πίστα την πανίσχυρη και οικολογική 911 GT3 R. Προ ημερών έγραψα για ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με απόλυτα περιβαλλοντικό χαρακτήρα, διότι διαθέτει υβριδική τεχνολογία, καταναλώνοντας μόλις 3 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ. με εκπομπές 70 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα

Η Porsche ρίχνει στην πίστα την πανίσχυρη και οικολογική 911 GT3 R.

Προ ημερών έγραψα για ένα πρωτότυπο αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων με απόλυτα περιβαλλοντικό χαρακτήρα, διότι διαθέτει υβριδική τεχνολογία, καταναλώνοντας μόλις 3 λίτρα βενζίνης στα 100 χλμ. με εκπομπές 70 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα.

Πρόκειται για την Porsche 918 Spyder High Performance των 500 ίππων από μοτέρ βενζίνης 3.4 lt V8, προσθέτοντας ακόμα 218 ίππους από ένα ηλεκτροκινητήρα στο πίσω μέρος. Το διθέσιο κάμπριο μοντέλο είναι πρωτότυπο κι αποτελεί μοντέλο ερευνών για τεχνολογίες που θα εφαρμοστούν σε μοντέλα παραγωγής.
Άλλωστε, η Porsche με την παρουσίαση της νέας Cayenne (τον άλλο μήνα – η πανευρωπαϊκή παρουσίαση για την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη θα γίνει στην Χαλκιδική), αλλάζει τα δεδομένα στο χώρο των σπορ αυτοκινήτων, «παντρεύοντας» επιδόσεις και περιβάλλον.

Το αυτοκίνητο αυτό παρουσιάστηκε τον περασμένο μήνα στην Διεθνή Εκθεση της Γενεύης, παρέα με ένα άλλο μοντέλο, την Porsche 911 GT3 R που διαθέτει κι αυτή υβριδικό σύστημα κίνησης. Η γερμανική μάρκα δείχνει ότι επενδύει σοβαρά στο όραμα που ιδρυτή της, Φέρντινατ Πόρσε, ο οποίος ακριβώς 100 χρόνια πριν είχε δημιούργησε το πρώτο αυτοκίνητο του κόσμου με υβριδικό σύστημα κίνησης, την Lohner Porsche Semper Vivus.

Τώρα, για την 911 GT3 R, η ιστορία έχει ενδιαφέρον επειδή έχει να κάνει με αγώνες, γι’ αυτό και η πρωτοποριακή υβριδική τεχνολογία που διαθέτει αυτό το αυτοκίνητο εξελίχθηκε ειδικά για την πίστα, διαφέροντας από τα συμβατικά υβριδικά συστήματα σε σημαντικούς τομείς.

Το συγκεκριμένο μοντέλο φέρει δύο ηλεκτροκινητήρες, ισχύος 60 kW (81,6 hp) ο καθένας, τοποθετημένους στον μπροστινό άξονα, οι οποίοι συμπληρώνουν τον 4.0 lt εξακύλινδρο κινητήρα μπόξερ των 480 ίππων που βρίσκεται στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου. Επίσης, αντί για τις συνηθισμένες μπαταρίες των υβριδικών αυτοκινήτων δρόμου, αυτό διαθέτει μια ηλεκτρική γεννήτρια με σφόνδυλο.

Βρίσκεται στο εσωτερικό, δίπλα στον οδηγό και τροφοδοτεί με ενέργεια τους ηλεκτροκινητήρες. Η γεννήτρια ουσιαστικά είναι η ίδια ένας ηλεκτροκινητήρας, του οποίου το στροφείο περιστρέφεται με ταχύτητα έως 40.000 σ.α.λ. και αποθηκεύει ενέργεια μηχανικά, ως ενέργεια περιστροφής.

Η γεννήτρια φορτίζεται καθώς ο οδηγός πατάει το πεντάλ του φρένου (όπως το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας – KERS που χρησιμοποιήθηκε πέρυσι στη Φόρμουλα 1), ενώ οι δύο ηλεκτροκινητήρες αρχίζουν να λειτουργούν αντίστροφα στον μπροστινό άξονα, παίζοντας οι ίδιοι το ρόλο της γεννήτριας.

Στη συνέχεια, όποτε χρειάζεται, δηλαδή κατά την επιτάχυνση στην έξοδο μιας στροφής ή κατά το προσπέρασμα, ο οδηγός μπορεί να αξιοποιεί πρόσθετη ενέργεια από την ήδη φορτισμένη γεννήτρια, ενώ ο σφόνδυλος επιβραδύνεται ηλεκτρομαγνητικά όταν λειτουργεί η γεννήτρια.

Εν συντομία…

Ο σφόνδυλος από την κινητική του ενέργεια παρέχει έως και 120 kW στους δύο μπροστινούς ηλεκτροκινητήρες. Ετσι, η ενέργεια, η οποία έως τώρα μετατρεπόταν σε θερμότητα με κάθε πάτημα των φρένων (και έμενε αναξιοποίητη), μετατρέπεται πλέον με πολύ αποδοτικό τρόπο σε πρόσθετη ισχύ κίνησης.

Ο οδηγός λοιπόν έχει στη διάθεσή του αυτήν την πρόσθετη ισχύ μετά από κάθε φόρτιση, για περίπου 6-8 δευτερόλεπτα, ακριβώς όσο χρονικό διάστημα είχε κι ένας οδηγός της Φόρμουλα 1 στο περσινό πρωτάθλημα. Δυστυχώς, για οικονομικούς κυρίως λόγους (ακριβό κόστος), το ίδιο σύστημα εγκαταλείφθηκε από την F1.

Με την υβριδική τεχνολογία πέρα από την πρόσθετη ισχύ, εξοικονομείται καύσιμο, το ρεζερβουάρ έχει μικρότερο βάρος και οι αναγκαίες στάσεις στα πιτς είναι λιγότερες. Στην πραγματικότητα, η υβριδική 911 GT3 R θα δοκιμαστεί στο Νίρμπουργκριν στον αγώνας των 24 Ωρών, 15 και 16 Μαΐου.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x