Στο βωμό των βαθμών και της νίκης θυσιάζονται όλα. Ναι μεν στον μηχανοκίνητο αθλητισμό και εν γένει στον αθλητισμό από τη στιγμή που υπάρχουν θεσμοθετημένες ποινές μπορεί ο καθένας να κινηθεί στο γράμμα του νόμου, εντούτοις το πνεύμα χάνεται. Κι εξηγούμαι αμέσως. Στο ράλι Ιορδανίας που διεξήχθη από τη Μεγάλη Πέμπτη μέχρι το Μεγάλο Σάββατο (για πρώτη φορά αγώνας τελειώνει Σάββατο εδώ και χρόνια), η Citroen, πιο πολύ και λιγότερο η Ford, έπαιξαν με τους κανονισμούς.
Τεχνάσματα
Κατ’ αρχήν η γαλλική ομάδα, βλέποντας ότι ο οδηγός της, Σεμπαστιάν Λεμπ προηγούταν μετά τη δεύτερη μέρα του αγώνα (Μ. Παρασκευή) με διαφορά 27 δευτερολέπτων έναντι του Γιάρι - Μάτι Λάτβαλα, της Ford, με αποτέλεσμα την τελευταία ημέρα να πρέπει να μπει πρώτος στους δρόμους, το αφεντικό της ομάδας, Ολιβιέ Κεσνέλ, σκέφτηκε ένα τέχνασμα.
Θυσίασε τον Σεμπαστιάν Οζιέ, τον Γάλλο νεαρό πρωταθλητή που είχε κάνει εξαιρετικό αγώνα και βρισκόταν στην 2η θέση της γενικής κατάταξης. Η αρχή είχε γίνει από την Μ. Παρασκευή όταν ο Οζιέ έχασε επίτηδες χρόνο στην τελευταία ειδική της ημέρας, προκειμένου να πέσει πίσω από τον Λάτβαλα στη γενική κατάταξη, ώστε να μπαίνει ο Φινλανδός νωρίτερα από εκείνον στους δρόμους.
Την επόμενη μέρα, το Μ. Σάββατο, ο Κεσνέλ έδωσε εντολή στον Οζιέ να φύγει 5 λεπτά αργότερα από το σέρβις, πριν ξεκινήσουν οι ειδικές διαδρομές. Ο Οζιέ πήρε ποινή 50 δευτερολέπτων γι’ αυτή τη πράξη αλλά η «δουλειά» δεν είχε τελειώσει εκεί.
Στη συνέχεια πήγε πρώτος στην αφετηρία της πρώτης ειδικής διαδρομής (ακόμη 8 λεπτά ποινής), αντί του Λεμπ, ώστε να μπει αυτός και καθαρίζει τις πέτρες από τους σκληροτράχαλους δρόμους και ο «μεγάλος» να βρίσκει καθαρό πεδίο μάχης.
Η τακτική λειτούργησε αλλά ουδείς έδειξε ευχαριστημένος από την επιλογή αυτή. «Κανένα σχόλιο», είπε χαρακτηριστικά ο Οζιέ. Και πώς να σχολιάσει την απόφαση του αφεντικού; Μπορούσε να κάνει διαφορετικά; Αλλωστε η πόρτα της εξόδου είναι ανοικτή σε τέτοιες περιπτώσεις.
Ο «ρόλος» του πρωταθλητή
Από την πλευρά του ο Λεμπ δήλωσε ότι «βρισκόμαστε στα όρια του κανονισμού. Η τακτική είναι μέρος του παιχνιδιού και είναι στην ευχέρεια των ομάδων να κάνουν ό, τι θέλουν. Εγώ απλά είμαι ο οδηγός». Όμως, δεν είναι ακριβώς έτσι η κατάσταση. Όταν έχεις 6 παγκόσμιους τίτλους, είσαι καταπληκτικός οδηγός -ίσως ο καλύτερος του χώρου, τώρα- κι έχεις λεφτά να «φάνε και οι κότες», δεν κάνεις την κότα. Το παίζεις μάγκας και δίνεις τη μάχη σου στο δρόμο, πρώτος.
Άλλωστε, κάλλιστα θα μπορούσε την Παρασκευή να ολιγωρήσει και να αφήσει τον Λάτβαλα πρώτο, όπως έκανε ο Οζιέ. Όχι να ρεζιλέψει το σπορ, και ο Κεσνέλ για να δικαιολογήσει τον παχυλό μισθό του με τα τερτίπια που εφάρμοσε, κορόιδευε με τη δικαιολογία «ότι είχε πρόβλημα στα ηλεκτρικά το αυτοκίνητο του Οζιέ. Γι’ αυτό και έφυγε αργά από το σέρβις». Κρίμα.
Όμως, και η Ford δεν είναι αμέτοχη ευθυνών. Βλέποντας τη Citroen να κάνει κόλπα, είπε να παίξει ανάλογα. Ο Μάλκολμ Γουίλσον, αφεντικό της Ford, έβαλε τον Χιρβόνεν να φύγει νωρίτερα από το σέρβις, με αποτέλεσμα να πάει πιο νωρίς στην αφετηρία της ειδικής για να μπει μπροστά από τον Λάτβαλα στο δρόμο, κάνοντας ό,τι έκανε ο Οζιέ.
Αυτό για τον Χιρβόνεν σήμαινε 15 λεπτά ποινής αλλά χωρίς κόστος. Ο Φινλανδός επίδοξος πρωταθλητής στη μάχη για να πλησιάσει στην κορυφή, έσπασε την μπροστινή ανάρτηση στην πρώτη κιόλας ε.δ. της Μ. Παρασκευής.
Έμεινε με τρεις τροχούς και εκεί τελείωσαν οι φιλοδοξίες του ακόμα και για την βαθμολογούμενη δεκάδα. Το Μ. Σάββατο απλά μπήκε στον αγώνα προκειμένου να προσπαθήσει να βοηθήσει τον Λάτβαλα και την ομάδα του για περισσότερους βαθμούς.
Φυσιολογική κατάληξη
Το φινάλε του αγώνα βρήκε απλά τον 36χρονο Λεμπ με 9 κερδισμένες ε.δ. να σημειώνει την 56η νίκη καριέρας και 2η φετινή, έχοντας σημαντικό πλεονέκτημα στο κυνήγι του τίτλου.
Είναι ακόμη νωρίς για να πούμε οτιδήποτε αλλά οι 25 βαθμοί που έχει διαφορά από τον Λάτβαλα και οι 31 από τον Χιρβόνεν, είναι πολλοί. Ο Λάτβαλα περιορίστηκε στη 2η θέση με 5 κερδισμένες ε.δ. και τα ηνία του αγώνα την Μ. Παρασκευή.
Ηθελε κάτι παραπάνω στα 25α γενέθλιά του αλλά από τη στιγμή που δεν μπορούσε να φθάσει τον Λεμπ, προσπάθησε να κρατηθεί εκεί για να μην χάσει τη θέση από τον Πέτερ Σόλμπεργκ.
Από την πλευρά του, ο Π. Σόλμπεργκ, ο Νορβηγός, πρωταθλητής το 2003, οδήγησε εξαιρετικά το ιδιωτικό αλλά με εργοστασιακή υποστήριξη Citroen C4, ήταν ταχύτερος κι αυτός σε 5 από τις 21 ε.δ. του αγώνα και δίκαια ανέβηκε στο βάθρο.
Κατά τα λοιπά, ο Σόρντο με 1 κερδισμένη ε.δ. και την 4η θέση έδωσε βαθμούς στη Citroen. Στα αξιοσημείωτα καταγράφεται ο πρώτος βαθμός του Κίμι Ραϊκόνεν στα ράλι, μετά από 3 αγώνες. Ο πρωταθλητής της Φόρμουλα 1 το 2007, έχει πάντως μεγαλύτερες φιλοδοξίες.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.