Πραγματικότητα η νέα McLaren MP4 12C για κάποιους - εφιάλτης για άλλους!
Είχα επισκεφθεί την περασμένη εβδομάδα το τεχνολογικό κέντρο ερευνών Idiada, στο πλαίσιο της παρουσίασης του Pirelli Scorpion Verde, του νέου «πράσινου» ελαστικού της ιταλικής μάρκας για οχήματα SUV (θα αναφερθώ τις επόμενες ημέρες).
Το Idiada, βρίσκεται στην περιοχή της Ταραγκόνα, μία ώρα απόσταση από τη Βαρκελώνη κι θυμίζει Αλκατράζ με τα συστήματα ασφάλειας! Κι εκεί που ετοιμαζόμασταν, αρκετοί δημοσιογράφοι, να περάσουμε την έξοδο, για να οδηγήσουμε στους δρόμους της περιοχής διάφορα μοντέλα με το νέο ελαστικό της Pirelli, βλέπουμε μπροστά μας ένα υπεραυτοκίνητο σε άσπρο χρώμα.
Δεν το αναγνωρίσαμε αμέσως. Πλησιάζοντας, όμως, διαπιστώσαμε ότι επρόκειτο για τη McLaren MP4-12C, το νέο εκπληκτικό μοντέλο της βρετανικής μάρκας που λειτουργεί αυτόνομα. Δυστυχώς, ήταν τέτοια η αυστηρότητα, λόγω των πολλών μυστικών δοκιμών στο κέντρο της Idiada, που μας είχαν πάρει κινητά τηλέφωνα και φωτογραφικές μηχανές ώστε να μην αποθανατίσουμε κάτι που δεν έπρεπε. Όπως για παράδειγμα τη νέα McLaren.
Όμως, η μάρκα, την ίδια μέρα στην Αγγλία, αποκάλυψε μέσω του αφεντικού Ρον Ντένις το πρώτο από τα όνειρά της, που προορίζονται για το εμπόριο. Η McLaren, έχοντας 20 χρόνια παράδοσης στη σχεδίαση σπορ αυτοκινήτων, με ανεπανάληπτες επιτυχίες στη Φόρμουλα 1, αλλά και δύσκολες στιγμές (υποκλοπές, τιμωρίες, ψέματα κ.α.), προχωρά στην παραγωγή ξεχωριστών supercars, εφάμιλλων της McLaren F1 (1993-1998) και της Mercedes-Benz SLR McLaren (2003-2009).
Τώρα, όμως, έρχεται η νέα γενιά σπορ αυτοκινήτων, με την MP4-12C να ξεκινά την παγκόσμια εμπορική της σταδιοδρομία στις αρχές του 2011. Τιμές δεν έχουν καθοριστεί, αλλά θα κυμαίνονται στην Αγγλία μεταξύ 140.000 και 195.000 ευρώ, προκειμένου να τοποθετηθεί καλά στο… σκληρό ανταγωνισμό της χαμηλότερης τιμής (Ferrari F458, Lamborghini Gallardo, Porsche 911 Turbo, Bentley Continental GT και Aston Martin DB9), αλλά και της υψηλότερης (Ferrari 599GT, Ferrari 612 – κινητήρες μπροστά και Lamborghini Murcielago - κινητήρας στο κέντρο).
Όμως η νέα McLaren ευελπιστεί να πάρει μερίδιο και από την ανώτερη κατηγορία μοντέλων, όπου απευθυνόταν η McLaren F1 (Mercedes-Benz SLR McLaren, Bugatti Veyron, Pagani Zonda, Koenigsegg, Porsche Carrera GT και Ferrari Enzo). Η McLaren, παρά τη διεθνή οικονομική ύφεση, θεωρεί ότι θα πουληθούν περίπου 28.000 υπεραυτοκίνητα το 2011, ώστε να πάρει κι αυτή ένα ιδανικό μερίδιο με 1.000 αυτοκίνητα παραγωγή τον πρώτο χρόνο.
Εν συντομία…
Το συνθετικό MP4, προέρχεται από το όνομα των μονοθεσίων της McLaren στην F1, από το 1981. Το 12 αντιπροσωπεύει όλα τα κριτήρια επιδόσεων της μάρκας (κινητήρας, βάρος, εκπομπές ρύπων, αεροδυναμική), ενώ το C (από το Carbon) προσδιορίζει το υλικό κατασκευής του κλωβού. Ζυγίζει μόλις 80 κιλά και είναι από ανθρακονήματα, σαν τα μονοθέσια, εξασφαλίζοντας ακαμψία και αντοχή στις συγκρούσεις.
Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια, ενώ διαθέτει ρυθμιζόμενο σύστημα για τις κλίσεις, αντί μηχανικής αντιστρεπτικής δοκού. Κινητήρας με διπλό turbo, 3.8 lt V8 στις 90 μοίρες, με ισχύ 600 hp στις 8.500 σ.α.λ. και ροπή 600 Nm, το 80% της οποίας διαθέσιμο από τις 2.000 σ.α.λ. Τελική ταχύτητα 320 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 5 δευτ.
Ελαφρύ μοτέρ, καταναλώνει λίγο καύσιμο και συνδυάζεται με υβριδική τεχνολογία, που ανακτά τη θερμική ενέργεια της πέδησης και τη μετατρέπει σε ηλεκτρική.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.