Νέα μοντέλα

Tώρα ναι...

Ηταν κάτι που το χρειαζόταν ανεπιφύλακτα. Μολονότι άργησε να ενταχθεί στη γκάμα του Citroen C5 η έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.6 λίτρων, έστω και τώρα μπορεί να αποτελέσει μια ιδανική επιλογή αγοράς, ιδιαίτερα στις μέρες μας με τους επιπλέον φόρους σε ΙΧ και καύσιμα.

Το Citroen C5 στην έκδοση turbo και με πλούσιο εξοπλισμό, αλλάζει τα δεδομένα.

Ηταν κάτι που το χρειαζόταν ανεπιφύλακτα. Μολονότι άργησε να ενταχθεί στη γκάμα του Citroen C5 η έκδοση με τον υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα των 1.6 λίτρων, έστω και τώρα μπορεί να αποτελέσει μια ιδανική επιλογή αγοράς, ιδιαίτερα στις μέρες μας με τους επιπλέον φόρους σε ΙΧ και καύσιμα.

Κι ενώ ο κινητήρας αυτός στα άλλα μοντέλα αποδίδει 150 ίππους, στο C5 φθάνει τους 155 hp, αντικαθιστώντας ουσιαστικά το δίλιτρο ατμοσφαιρικό μοτέρ των 143 ίππων. Διατηρείται πάντως η ατμοσφαιρική έκδοση βενζίνης 1.8 lt - 127 hp, για όσους θέλουν πιο ήπιες επιδόσεις.

Οδήγησα πρόσφατα την έκδοση με το νέο κινητήρα turbo 1.6 lt, και με τις δύο αναρτήσεις που προσφέρεται: με την κλασική μεταλλική ανάρτηση (διπλά ψαλίδια μπροστά - πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω), αλλά και με την υδροενεργητική ανάρτηση τρίτης γενιάς. Μπορώ να πω ότι με την πρώτη κινήθηκα στα γνωστά επίπεδα άνεσης, ενώ με τη δεύτερη είχα τη δυνατότητα να «παίξω» με το στήσιμο.

Για παράδειγμα στην πόλη με τις λακκούβες και τις κακοτεχνίες στους δρόμους κράτησα την ανάρτηση στο ψηλότερο σημείο της, μέσω του διακόπτη. Στον αυτοκινητόδρομο όμως, τη χαμήλωσα στο κατώτερο σημείο και ειδικά στις στροφές το αυτοκίνητο απέφευγε τις κλίσεις. Αυτή η ανάρτηση έχει το επιπλέον προτέρημα να διατηρεί ανεξαρτήτως φορτίου, σταθερό το επιλεγμένο ύψος του αυτοκινήτου από το δρόμο. Υπάρχει λοιπόν δυνατότητα επιλογής, ανάλογα τον τρόπο οδήγησης του καθενός. Σε κάθε περίπτωση η συνεργασία με το νέο κινητήρα που διαθέτει στροβυλοσυμπιεστή καυσαερίων με σύστημα που ψεκάζει το μίγμα απευθείας στον θάλαμο ανάφλεξης, είναι ενδεδειγμένη.

Με το καλό σε κλιμάκωση 6άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, βγάζει γρήγορα τη ροπή των 240 Nm και τους 155 hp στις 6.000 σ.α.λ. Κι αν ορισμένοι σκεφτούν περισσότερη δύναμη, άρα περισσότερο καύσιμο, το αντίθετο συμβαίνει διότι με τη νέα τεχνολογία η μέση κατανάλωση βενζίνης είναι 7,1 λίτρα στα 100 χλμ. και οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 161 γρ./χλμ. Αυτά τα στοιχεία τον καθιστούν προδιαγραφών ρύπων Euro 5, εν αντιθέσει με τον 1.8 lt που είναι Euro4. Συνεπώς, μια ακόμα σημαντική παράμετρος: κατανάλωση – ρύποι, που και για τα τέλη κυκλοφορίας που αναμένονται, γίνεται ακόμα πιο σημαντική.

Εν συντομία…

Μακρύ (4,78 μ.), φαρδύ (1,86 μ.) και χαμηλό (1,45 μ.), είναι ελκυστικό και άνετο για 5 ενήλικες επιβάτες (μεταξόνιο 2,82 μ.), με πλούσιο χώρο αποσκευών για οικογένειες (467 λίτρα, χωρίς ρεζέρβα, αλλά με κιτ αλλαγής ελαστικού). Η ασύμμετρη (60/40) αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (με υποβραχιόνιο στη μέση) βοηθά επιπλέον στη διαρρύθμιση του χώρου. Στην καμπίνα, ξεχωρίζουν τα μαλακά πλαστικά, ο θαυμάσιος πίνακας οργάνων, το τιμόνι με σταθερό ομφαλό και χειριστήρια και τα ημιμπάκετ καθίσματα.

Ο βασικός εξοπλισμός της έκδοσης Ambiance περιλαμβάνει: 9 αερόσακους, ABS με κατανομή πέδησης, ESP για την ευστάθεια, υπολογιστή ταξιδιού, ρυθμιστή ταχύτητας, όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες, διζωνικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό κ.α. με τιμή 23.850 ευρώ (350 ευρώ παραπάνω με την αύξηση του ΦΠΑ. Η εισαγωγική εταιρεία με το πρόγραμμα «Green Bonus ανταλλαγής Citroen», δίνει για την αντικατάσταση παλαιού μοντέλου για την αγορά του νέου C5, έως 2.500 ευρώ πέραν της αξίας του μεταχειρισμένου.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x