Η Skoda παρουσίασε την πιο ισχυρή έκδοση της Fabia από καταβολής.
Μας έχει συνηθίσει η Skoda σε εκπλήξεις. Ετσι δεν αιφνιδιαστήκαμε όταν επισκεφθήκαμε το περίπτερο της τσέχικης μάρκας, μέλος του ομίλου της VW από το 1991, στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης, την περασμένη εβδομάδα. Δίπλα λοιπόν στην αγωνιστική Fabia S2000, η οποία τρέχει με αξιώσεις στο Intercontinental Rally Callenge, βρισκόταν μια πολύ σπορ έκδοση παραγωγής του ίδιου μοντέλου.
Εχοντας το βαρύ λογότυπο RS να κοσμεί τη μάσκα, κατ’ αρχήν, γινόταν εύκολα αντιληπτό ότι κάτω από το καπό θα κρυβόταν ένα θηρίο. Σχεδιαστικά, ο μπροστινός προφυλακτήρας έχει ενσωματωμένους προβολείς ομίχλης που συνδυάζονται με σύστημα γωνιακής κλίσης. Η διαφορετικότητα της Fabia RS σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις τονίζεται περισσότερο χάρη στις ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, ειδικά για την RS, τις κόκκινες δαγκάνες των φρένων, τα φιμέ τζάμια, το νέο πίσω προφυλακτήρα με ενσωματωμένο διαχύτη αέρα και τη διπλή εξάτμιση.
Ανάλογα με το χρώμα του αμαξώματος, η οροφή, η πίσω αεροτομή και οι ζάντες αλουμινίου θα διατίθενται σε τρεις διαφορετικούς χρωματισμούς: μαύρο, άσπρο και ασημί. Το πλαίσιο για να αντέξει τον ισχυρό κινητήρα έχει ενισχυθεί επιμέρους, ενώ στον τομέα της ενεργητικής ασφάλειας στάνταρ είναι το ABS με υποβοήθηση πέδησης, όπως και στο ESP για την ευστάθεια και το ASR για την ολίσθηση.
Παράλληλα, κατά τη γρήγορη οδήγηση σε δρόμους με στροφές, το νέο σύστημα ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού στον μπροστινό άξονα, αναγνωρίζει την τάση του εσωτερικού τροχού να σπινάρει και ενεργοποιεί ηλεκτρονικά τα φρένα στο συγκεκριμένο τροχό, αυξάνοντας ταυτόχρονα τη ροπή που μεταφέρεται στον εξωτερικό τροχό για καλύτερη πρόσφυση.
Στο βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνονται επίσης, το σύστημα παρακολούθησης της πίεσης των ελαστικών και το σύστημα υποβοήθησης της εκκίνησης σε ανηφόρα. Η Fabia RS εφοδιάζεται με σπορ μπάκετ καθίσματα που ρυθμίζονται σε ύψος και φέρουν τα λογότυπα RS. Το σπορ δερμάτινο τριάκτινο τιμόνι, που προαιρετικά μπορεί να διαθέτει και χειριστήρια για τις αλλαγές ταχυτήτων στο θαυμάσιο επτάρι αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων DSG, ρυθμίζεται σε βάθος και ύψος, όπως άλλωστε και στις υπόλοιπες εκδόσεις της Fabia. Ο σπορτίφ χαρακτήρας του εσωτερικού, ολοκληρώνεται με τα αντιολισθητικά πεντάλ αλουμινίου και τον πίνακα οργάνων. Η νέα Fabia RS αναμένεται στην ελληνική αγορά φέτος τον Ιούνιο.
Εν συντομία
Η νέα Fabia RS εφοδιάζεται με τον τετρακύλινδρο κινητήρα τεχνολογίας TSi 1.4 lt με διπλό τούρμπο, που αποδίδει 180 ίππους. Με τον κινητήρα αυτό εξοπλίστηκε αρχικά και το νέο Seat Ibiza Cupra, το οποίο μάλιστα οδήγησα πρόσφατα στην Ελλάδα. Ωστόσο καθένα μοντέλο έχει τις ιδιαιτερότητές του, αναφορικά με τη ρύθμιση της ανάρτησης και εν γένει τη συνεργασία κινητήρα – αμαξώματος.
Οσον αφορά τον κινητήρα, αξίζει να σημειώσουμε ότι ένας μηχανικός υπερσυμπιεστής σε συνδυασμό με ένα υπερσυμπιεστή εξάτμισης, αυξάνουν την ισχύ του σχετικά ομαλά και χωρίς ενοχλητικά ξεσπάσματα, χαρίζοντας στη Fabia RS τελική ταχύτητα που αγγίζει τα 224 χλμ./ώρα, ενώ το μοντέλο επιταχύνει σε μόλις 7,3 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα.
Παρά τη μεγάλη ισχύ από χαμηλό κυβισμό, η κατανάλωση έχει παραμένει σε χαμηλά επίπεδα. Εργοστασιακά αναφέρεται ότι η μέση κατανάλωση καυσίμου είναι 6,4 λίτρα στα 100 χλμ.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.