Την εποχή ακολουθεί η Mitsubishi με το νέο δικίνητο και τετρακίνητο ASX.
Ένα από τα κλου της φετινής Διεθνούς Εκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης, η οποία κλείνει τις πύλες της στις 14 Μαρτίου, είναι το Mitsubishi ASX. Το νέο συμπαγές SUV της ιαπωνικής μάρκας, σε γαλάζιο χρώμα, ομολογουμένως τράβηξε τα βλέμματα των εκπροσώπων του Τύπου και των επισκεπτών.
Ολοι θέλαμε να δούμε τι κατάφερε να πετύχει η Mitsubishi, θέλοντας να συνδυάζει τις αρετές εντός κατά βάση οικογενειακού μοντέλου, όπως το Lancer, με τις δυνατότητες που προσφέρει ένα υπερυψωμένο SUV. Βέβαια, όταν έχεις στο μυαλό σου το θρύλο Pajero Pinin, δύσκολα φθάνεις σε συγκρίσεις. Ομως οι εποχές αλλάζουν. Κάποτε η Mitsubishi μονοπωλούσε σχεδόν το ενδιαφέρον στα τετρακίνητα «εντός και εκτός δρόμου», τα οποία στις μέρες μας χωρίστηκαν σε καθαρά τετρακίνητα «εκτός δρόμου», σε μικτής χρήσης SUV ή σε πιο σπορτίφ Crossover.
Τώρα, σχεδόν όλες οι μάρκες, είτε μόνες τους είτε σε συνεργασία, μπήκαν για τα καλά στο χορό και έρχεται η Mitsubishi με το νέο ASX, να μπει κι αυτή στο παιχνίδι. Αν και δεν βαδίζει στα χνάρια του Pinin, παρόλο που με τις διαστάσεις του σε αυτή τη κατηγορία τοποθετείται, είναι το μοντέλο που έλειπε από τη γκάμα της μάρκας. Το μεγαλύτερο Outlander που αποτέλεσε τη βάση για τα Peugeot 4007 και Citroen C-Crosser (μόνο λίγες σχεδιαστικές αλλαγές υπάρχουν), δάνεισε το σασί του και στο ASX με αποτέλεσμα να έχουν ίδια ανάρτηση (γόνατα McPherson μπροστά – πολλαπλούς συνδέσμους πίσω) και ίδιο, μακρύ μεταξόνιο 2,67 μ.
Όμως σε διαστάσεις, το ASX με 4,295 μ. είναι μικρότερο κατά 34,5 εκ. από το Outlander, αλλά φαρδύ (1,77 μ.), ψηλό (1,61 μ.) και άνετο για 5 ενήλικες επιβάτες με αρκετά καλό χώρο αποσκευών (416 λίτρα). Σχεδιαστικά, μπροστά, ξεχωρίζει η ευμεγέθης μάσκα που θυμίζει μαχητικό αεροσκάφους και είναι όμοια με των Lancer και Outlander. Φωτιστικά σαν γατίσια μάτια και δίχρωμο τελείωμα στους προφυλακτήρες ολοκληρώνουν ένα καλόγουστο, χωρίς υπερβολές σύνολο.
Στην καμπίνα δεν αποφεύχθηκαν οι ομοιότητες με το Outlander (τριάχτινο πολυλειτουργικό τιμόνι, πίνακας οργάνων, τρία περιστροφικά χειριστήρια στην κονσόλα), ούτε –δυστυχώς- τα σκούρα χρώματα στις ταπετσαρίες. Πάντως, τα πλαστικά είναι καλύτερης υφής (πιο μαλακά), τα καθίσματα παρέχουν καλύτερη πλευρική στήριξη, ενώ η πλάτη των πίσω καθισμάτων διαιρείται κατά 60:40 και αναδιπλώνεται, αυξάνοντας το χώρο φόρτωσης.
Εν συντομία
Προσθιοκίνητη έκδοση (έρχεται τον Σεπτέμβριο στην Ελλάδα) μόνο με κινητήρα βενζίνης 1.6 lt – 117 hp (154 Nm ροπή). Συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων. Επιτάχυνση 11,4 δευτ. και τελική ταχύτητα 183 χλμ./ώρα. Δεν ανακοινώθηκε μέση κατανάλωση παρά μόνο εκπομπές 135 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Τον Ιούλιο θα εισαχθεί ο κινητήρας πετρελαίου, σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση.
Euro 5 σε ρύπους, 1.8 lt – 150 hp (300 Nm ροπή). Επιτάχυνση 9,7 δευτ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα (δικίνητη). Το ASX διαθέτει νέο σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση και τιμόνι που για πρώτη φορά ρυθμίζεται σε ύψος και βάθος. Στάνταρ εξοπλισμός: 7 αερόσακοι, ABS με ηλεκτρονική κατανομή και υποβοήθηση φρεναρίσματος πανικού, σύστημα ευστάθειας, πρόσφυσης και υποβοήθησης εκκίνησης σε ανηφόρα, ραδιο-CD κ.α. Προσεχώς περισσότερα.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.