Το πόσο σημαντικό είναι το έργο των ΚΤΕΟ είναι περιττό να αναφέρουμε, καθώς εκεί ελέγχεται η κατάσταση ενός αυτοκινήτου, το οποίο κυκολοφορεί στους δρόμους και μεταφέρει εμάς και τις οικογένειές μας. Η σωστή λειτουργία των φρένων ή των αναρτήσεων, παίζουν σημαντικό ρόλο στη σωστή συμπεριφορά του αυτοκινήτου και στην οδική ασφάλεια.
Πέρα από τον τομέα της ασφάλειας που είναι υψίστης σημασίας, ο σωστός έλεγχος ΚΤΕΟ προσφέρει και στο περιβάλλον, περιορίζοντας τους ρύπους, καθώς ελέγχει τα καυσαέρια. Μετρήσεις φέρνουν την Ελλάδα στις πρώτες θέσεις σε τιμές συγκέντρωσης όζοντος, με τραγικό αποτέλεσμα αυτής της νοσηρής κατάστασης να είναι περίπου 13.000 νεκροί κάθε χρόνο. Τα παραπάνω δεδομένα σαφώς δηλώνουν ότι κάτι δεν γίνεται σωστά σε αυτόν τον τομέα.
Συνεπώς, λαμβάνοντας υπ’ όψιν όλα τα παραπάνω η εργασία στο ΚΤΕΟ είναι συνώνυμη της λέξης λειτούργημα. Σε μια ιδανική κοινωνία αυτό θα ίσχυε, στην Ελλάδα τα πράγματα είναι λίγο διφορούμενα. Σε στοιχεία που το διοικητικό συμβούλιο των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ παρουσίασε, πέρυσι έλέγχθηκε μόνο 1 εκατ. αυτοκινήτων απο τα 2,5 εκατ. που κυκλοφορούν, ενώ η Τροχαία διαπίστωσε μόνο 28.500 παραβάσεις, την ώρα που ο αριθμός των θυμάτων είναι περίπου στις 20.000.
Ο πρόεδρος των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ Κωνσταντίνος Βήκας, παραχώρησε συνέντευξη Τύπου, στην οποία παρουσίασε τι θα πρέπει να γίνει, ώστε να αποφευχθούν οι τραγικές συνέπειες μη ελέγχου από τα ΚΤΕΟ. Αρχικά τόνισε οτι η λειτουργία των Δημόσιων ΚΤΕΟ είναι παράνομη, καθώς δεν πληρούν τις προϋποθέσεις ούτε σε ανθρώπινο δυναμικό, ούτε σε εξοπλισμό. Μάλιστα, το ποσοστό που χαρακτηρίζει τις σοβαρές ελλείψεις στα ΚΤΕΟ φτάνει το 30%.
Επίσης, πρόσθεσε οτι οι διαδικασίες στα Δημόσια ΚΤΕΟ απλοποιούνται μέσω της... γνωστής «μίζας», που αρχίζει απο τα 10 ευρώ και φτάνει τα 300 για τα ΙΧ, ενώ το βαλάντιο αυξάνεται δραματικά, περίπου στα 5.000 ευρώ, για τα φόρτηγα. Δεν παρέλειψε να αναφέρει οτι όλα αυτά πηγάζουν απο τον τρόπο που το κράτος αντιμετωπίζει τα Δημόσια ΚΤΕΟ.
Επιπλέον, άλλο ένα φλέγον θέμα που απασχολεί τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ είναι ο έλεγχος των φορτηγών, ο οποίος μπορεί να γίνει μόνο από τα Δημόσια ΚΤΕΟ, για τους προφανείς λόγους… Ο μέσος όρος ηλικίας των φορτηγών στην Ελλάδα είναι περίπου 17 χρόνια, όταν στην Δυτική Ευρώπη είναι περίπου 11. Συνεπώς, ένας πλήρης και αυστηρός έλεγχος θα μπορούσε να στείλει το φορτηγό σε κάποιο συνεργείο τουλάχιστον για μια ημέρα. Ωστόσο, το κόστος που θα είχε για μια ημέρα ο κάτοχος του φορτηγού είναι πολύ μεγαλύτερο από το… «φακελάκι» που παραβλέπει οποιαδήποτε βλάβη…
Ωστόσο, η έλλειψη ελέγχων των υποδομών και της ποιότητας εργασίας, προκαλεί έναν αθέμυτο ανταγωνισμό, που μειώνει τη ζήτηση στον κλάδο των Ιδιωτικών ΚΤΕΟ, τα οποία, από την άλλη, είναι εξοπλισμένα με υπερσύγχρονα μηχανήματα. Την άρρωστη κατάσταση που επικρατεί στα Δημόσια ΚΤΕΟ, κατέδειξε όταν εμφάνισε ένα δελτίο τεχνικού ελέγχου που έχει δωθεί απο Δημόσιο ΚΤΕΟ, σε αυτοκίνητο, το οποίο δεν πληρούσε τις προδιαγραφές και είχε «κοπεί» λίγες ώρες πριν απο ένα Ιδιωτικό ΚΤΕΟ.
Στο ελληνικό κράτος οι περισσότερες ενέργειες κινούνται γύρω απο το κέρδος. Έτσι και ο έλεγχος ΚΤΕΟ, δεν θα μπορούσε να αντισταθεί στο μαύρο χρήμα. Η αναγκαιότητα για τον έλεγχο των αυτοκινήτων είναι τεράστια και είναι ευθύνη όλων μας. Ωστόσο, ας μην ξεχνάμε οτι και τα Ιδιωτικά ΚΤΕΟ είναι επιχειρήσεις που στόχο έχουν την αύξηση του κέρδους τους.
Αυτός είναι και ο σκοπός που κατηγορούν τα δημόσια ΚΤΕΟ, 57 σε αριθμό, για τον τρόπο που λειτουργούν, αλλά και την πολιτεία και το κράτος που επιτρέπει αυτές τις ενέργειες. Βέβαια, τα στοιχεία για την κατάσταση λειτουργίας των Δημόσιων ΚΤΕΟ δεν είναι άγνωστα και είναι ευθύνη του κράτους να παρέμβει και να θεσπίσει όρους και πρότυπα λειτουργίας, ώστε ο πολίτης να έχει την ευκαιρία να μπορεί να διαλέξει που θα πάει το αυτοκίνητό του.
Επιμέλεια: Σταυρούλα Σάββα
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.