Ξεκίνησε η παραγωγή της εκπληκτικής Mercedes SLS AMG .
Κατ’ απαίτηση των συναδέλφων στην εφημερίδα, να μην δημοσιεύω μόνο φθηνά αυτοκίνητα, παρουσιάζω σήμερα την ατραξιόν της Διεθνούς Εκθεσης Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης, πέρυσι τον Οκτώβριο, που εξέπληξε άπαντες προ ημερών, και στην Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ.
Χθες μπήκε στη γραμμή παραγωγής και όσοι πιστοί (και με βαθιά τσέπη) προσέλθετε. Η νέα Mercedes SLS AMG που σχεδιάστηκε με πρότυπο τη Μercedes-Benz Gullwing του 1955, η οποία έγραψε ιστορία για το άνοιγμα των θυρών προς τα πάνω, είναι ένα σύγχρονο υπεραυτοκίνητο. Παράγεται στο Ζιντελφίγκεν, το μεγαλύτερο εργοστάσιο της Mercedes-Benz, που εγγυάται υψηλή κατασκευή και ποιότητα, βραβευμένο από το καλοκαίρι του 2008 ως το πιο ποιοτικό εργοστάσιο του κόσμου. Το πιο σημαντικό χαρακτηριστικό της SLS, είναι η ιδιαίτερη προσοχή που δόθηκε στη χειροποίητη κατασκευή, από το αμάξωμα αλουμινίου, τον κινητήρα και τη συναρμολόγηση.
Το σασί και το αμάξωμα αλουμινίου παράγονται από τη Magna Steyr Fahrzeugtechnik στο Γκρατς της Αυστρίας, μια εταιρεία συνεργάτη του ομίλου Daimler επί πολλά χρόνια. Αξίζει να σημειώσουμε ότι εκεί παράγεται από το 1979 η Mercedes-Benz G-Class. Εν συνεχεία, ο κινητήρας AMG V8 6.3 lt ισχύος 571 ίππων στις 6.800 σ.α.λ., κατασκευάζεται στο Αφάλτερμπαχ, με τη μέθοδο συναρμολόγησης «ένας άνδρας, ένας κινητήρας», που σημαίνει την υπευθυνότητα και την προσοχή που πρέπει να επιδεικνύουν οι εργαζόμενοι.
Η τελική συναρμολόγηση, όλων των τμημάτων, γίνεται στο Ζιντελφίγκεν με τους καλύτερους ειδικούς να ελέγχουν εξονυχιστικά μετά την συναρμολόγηση, όλο το αυτοκίνητο. Η νέα Mercedes-Benz SLS AMG έχει μήκος 4,64 μ. και χάρη στη χρήση αλουμινίου, το συνολικό βάρος περιορίζεται στα 1620 κιλά. Εχοντας μακρύ μπροστινό μέρος (μακρύ μεταξόνιο 2,68 μ.), κοντό πίσω και φαρδύ αμάξωμα (1,94 μ.), δείχνει να γαντζώνεται στο δρόμο (1,26 μ. ύψος) με τα μεγάλα μετατρόχια (1,68 μ. μπροστά, 1,65 μ. πίσω). Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια, εμπρός και πίσω, με αντιστρεπτική δοκό και ο κινητήρας έχει τοποθετηθεί μπροστά αλλά προς τη μέση του αμαξώματος, ώστε η κατανομή του βάρους να είναι 47-53%, εμπρός-πίσω.
Η μετάδοση γίνεται μέσω ενός ξηρού τύπου κιβωτίου 7 ταχυτήτων με διπλό συμπλέκτη, χαρίζοντας αμεσότατες αλλαγές σχέσεων και ροπή 650 Nm στις 4.750 σ.α.λ. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα να επιταχύνει σε μόλις 3,8 δευτ. στα 0-100 χλμ./ώρα, με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 317 χλμ./ώρα.
Εν συντομία
Η γερμανική εταιρεία εργοστασιακά έχει καταγράψει μέση κατανάλωση 13,2 λίτρα στα 100 χλμ. Στα αξιοσημείωτα είναι ότι το μοντέλο εφοδιάζεται με σύστημα διεύθυνσης από ανθρακονήματα, έχει μηχανικό μπλοκέ διαφορικό για καλύτερη πρόσφυση σε κάθε συνθήκη οδοστρώματος, τριών σταδίων σύστημα ευστάθειας (ESP) που ο οδηγός επιλέγει μέσω διακόπτη (on, off και sport λειτουργία), 4 μεγάλα αεριζόμενα δισκόφρενα, φυσικά ABS, προσαρμοζόμενους – δύο σταδίων μπροστινούς αερόσακους, αερόσακο γονάτου οδηγού, Bi-xenon προβολείς, πίσω διαχύτη και το εξαιρετικής αντίληψης: ενδείξεις αλλαγές ταχυτήτων με φωτισμό LED σε επτά διαφορετικά χρώματα για κάθε μία ταχύτητα, όταν ο οδηγός χρησιμοποιεί χειροκίνητα το λεβιέ ταχυτήτων. Το μοντέλο θα είναι διαθέσιμο στην αγορά από τις 27 Μαρτίου με τιμή στη Γερμανία 177.310 ευρώ, μαζί με τους εκεί φόρους. Στην Ελλάδα προσθέστε κάτι τις παραπάνω.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.