Η VW περνά σε νέα διάσταση με μοντέλα υβριδικής τεχνολογίας.
Η VW είναι από τις πιο υγιείς οικονομικά βιομηχανίες αυτοκινήτου, δεχόμενη βέβαια και την υποστήριξη της Porsche, η οποία αγόρασε το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών, παρουσιάζοντας εξαιρετικά μεγάλη κερδοφορία τα τελευταία χρόνια. Η VW μάλιστα ήταν ο πρώτος όμιλος που τόλμησε να βάλει στην παραγωγή χαμηλού κυβισμού κινητήρες με turbo, όπως και κιβώτια DSG 6 και 7 σχέσεων.
Οι νέες τεχνολογίες προσφέρουν πολύ καλύτερες επιδόσεις σε επιτάχυνση, αρκετά χαμηλότερη κατανάλωση με συνέπεια πολύ περιορισμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και βέβαια αμεσότερες αλλαγές σχέσεων. Το αποτέλεσμα ήταν όχι μόνο το αγοραστικό κοινό να ανταποκριθεί στην πρόκληση, αλλά και οι λοιπές βιομηχανίες αυτοκινήτου. Ετσι παρατηρούμε ο όμιλος Peugeot – Citroen να έχει ακολουθήσει την ίδια κατεύθυνση, ο όμιλος Renault, ο όμιλος Fiat (με Lancia και Alfa Romeo) και ο όμιλος της General Motors με την Opel, ενώ ετοιμάζεται ο όμιλος της Ford να προσφέρει φέτος τέτοιους κινητήρες με το ολοκαίνουργιο Focus.
Επισημαίνω, επίσης, ότι η VW έχει δώσει την ίδια τεχνολογία κινητήρων και κιβωτίων ταχυτήτων στη Seat και τη Skoda, τις οποίες έχει υπό τη σκέπη του. Ζούμε λοιπόν μια νέα εποχή προκλήσεων, αναφορικά με την προστασία του περιβάλλοντος. Σε αυτό τον τομέα η βιομηχανία αυτοκινήτου πρωτοστατεί στην προσπάθεια περιορισμού των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που προκαλεί το φαινόμενο του θερμοκηπίου. Παρουσιάζονται πλέον όχι μόνο τεχνολογικές λύσεις με κινητήρες που λειτουργούν με ορυκτά καύσιμα, αλλά και με συνδυασμό ηλεκτροκίνησης μέσω γεννητριών στο αυτοκίνητο, είτε και μέσω απευθείας φόρτισης από απλή πρίζα, είτε αμοιγώς ηλεκτρικά. Το βέβαιο είναι ότι το μέλλον θα είναι πολύ διαφορετικό στις μετακινήσεις με αυτοκίνητο.
Σε αυτό το πλαίσιο λοιπόν, η VW ξεκίνησε μια ιδιαίτερα πλούσια χρονιά, κατά τη διάρκεια της οποίας θα παρουσιάσει τα περισσότερα νέα μοντέλα όσο ποτέ άλλοτε στην ιστορία της. Το πρώτο από όλα, είναι ένα coupe με υβριδική τεχνολογία και σπορ χαρακτηριστικά, ώστε να πλαισιώσει τα επιτυχημένα Scirocco και Passat CC. Και το νέο μοντέλο χρησιμοποιεί τον όρο CC όπως και το Passat όχι για να υποδηλώσει coupe cabriolet έκδοση, αλλά σε αυτή τη περίπτωση Compact Coupe αμάξωμα 4 θέσεων, σαν του Passat CC.
Εν συντομία…
Είναι ένα μοντέλο με συμπαγείς διαστάσεις που έχει μέση κατανάλωση 4,2 λίτρα/100 χλμ. και εκπέμπει 98 γρ./χλμ. διοξείδιο του άνθρακα. Επιταχύνει σε 8,6 δευτ. και αναπτύσσει τελική ταχύτητα 227 χλμ./ώρα, χάρη στον γνωστό κινητήρα turbo 1.4 lt TSI ισχύος 150 hp που συνεργάζεται με ηλεκτρικό μοτέρ 27 hp και συνδυάζεται με 7άρι κιβώτιο DSG που έχει είτε χειροκίνητες αλλαγές, είτε αυτόματες, είτε με διακόπτες στο τιμόνι.
Το πρωτότυπο μοντέλο που δείχνει ότι δεν θα απέχει από το μοντέλο παραγωγής, παρουσιάζεται αυτές τις ημέρες στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου του Ντιτρόιτ, δείχνοντας τη μεταστροφή των Η.Π.Α. σε μικρότερου μεγέθους μοντέλα και πιο φιλικά προς το περιβάλλον. Το μοντέλο αυτό μάλλον θα το δούμε στις αρχές Μαρτίου και στην Εκθεση της Γενεύης.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.