Η Mini αποκάλυψε τελικά το νέο crossover, σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση.
Η εταιρεία μέλος του ομίλου της BMW, κάνει άλμα στην ιστορία της, με ένα Crossover, σε δικίνητη και τετρακίνητη έκδοση, κάτι που έκανε η Nissan με το Qashqai, η Skoda με το Yeti και η Kia με το Sportage. Κι ενώ θα το αποκάλυπτε στην έκθεση της Γενεύης στις αρχές του ερχόμενου Μαρτίου, η Mini δεν κρατήθηκε και φανέρωσε το Countryman, το τέταρτο μοντέλο στη γκάμα της Mini, και το πρώτο τετράθυρο της μάρκας, με την πίσω πόρτα να ανοίγει προς τα πάνω.
Μέχρι τώρα γνωρίζαμε το κλασικό 3θυρο Mini, την cabrio έκδοση και την clubman, με δύο πόρτες στην πλευρά του συνοδηγού, μία στην πλευρά του οδηγού και δύο πίσω που ανοίγουν σε στυλ ντουλάπας. Τώρα μαθαίνουμε την Countryman, και αναμένουμε την coupe. Το νέο Mini, όπως κι αν λέγεται όταν λανσαριστεί στην αγορά, διατηρεί τα γνώριμα χαρακτηριστικά καρτ οδήγησης της μάρκας. Μακρύ, με πάνω από 4 μ. μήκος, και κάπως ψηλό αμάξωμα, διαθέτει αρκετά μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, συμπαγές πίσω τμήμα και με περίπου 2,6 μ. μεταξόνιο, παρουσιάζει άνεση στη καμπίνα.
Το κοκπιτ είναι γνωστό Mini: μεγάλο ταχύμετρο κεντρικά στο ταμπλό, μικρό στροφόμετρο μπροστά από τον οδηγό, μικρή κονσόλα με διακόπτες – χειριστήρια και πολυλειτουργικό τιμόνι. Ωστόσο, τοποθετήθηκαν πιο ψηλά οι κεντρικοί αεραγωγοί και ανασχεδιάστηκε το ταμπλό. Καινοτομία, η κεντρική κονσόλα ανάμεσα στα καθίσματα. Προεκτείνεται πίσω, έχοντας μετακινούμενες ποτηροθήκες και αποθηκευτικούς χώρους (κινητά τηλέφωνα, CD, εξωτερικές συσκευές ήχου κ.α.). Στη βασική έκδοση, τα δύο πίσω καθίσματα είναι ανεξάρτητα και μετακινούνται κατά 13 εκ., μεταβάλλοντας το διαθέσιμο αποθηκευτικό χώρο από 350 στα 1.170 λίτρα, με την αναδίπλωση της πλάτης.
Χωρίς κόστος, προσφέρεται και ενιαίος πίσω τριθέσιος πάγκος (η πλάτη διαιρείται κατά 60:40 ή κατά 40:20:40). Θα πωλείται προσθιοκίνητο σε όλες τις εκδόσεις και με σύστημα τετρακίνησης μόνο στις Cooper S και Cooper D. Με ηλεκτροϋδραυλικό διαφορικό κατανέμεται η ροπή σε κανονικές συνθήκες, έως 50% στον πίσω άξονα, και σε ακραίες συνθήκες έως 100%. Ιδια ανάρτηση σε όλες τις εκδόσεις: γόνατα McPherson μπροστά - άξονας πολλαπλών συνδέσμων πίσω. Στάνταρ: τιμόνι με ηλεκτρικό σύστημα υποβοήθησης, σύστημα ευστάθειας και πρόσφυσης, αερόσακοι οδηγού, συνοδηγού, πλευρικοί και τύπου κουρτίνας εμπρός και πίσω, ζώνες ασφαλείας τριών σημείων σε όλα τα καθίσματα, Isofix για τη στήριξη παιδικών καθισμάτων και ένδειξη πίεσης ελαστικού.
Εν συντομία…
Στην απλή έκδοση One ο ατμοσφαιρικός κινητήρας βενζίνης 1.6 lt έχει ισχύ 98 hp με 5,9 λίτρα κατανάλωση στα 100 χλμ. και εκπομπές 137 γρ./χλμ. διοξειδίου του άνθρακα. Ο ίδιος κινητήρας με άλλη χαρτογράφηση στην έκδοση Cooper αποδίδει 122 hp (κατανάλωση 6,1 λίτρα, εκπομπές 142 γρ./χλμ.), ενώ στην έκδοση S με turbo, άμεσου ψεκασμού, έχει ισχύ 184 hp (κατανάλωση 6,3 λίτρα, εκπομπές 146 γρ./χλμ.). Οι ιδίου κυβισμού κινητήρες πετρελαίου, turbo άμεσου ψεκασμού, αποδίδουν 90 hp (One D) και 112 hp (Cooper D).
Για μειωμένη κατανάλωση, το Mini Countryman εφοδιάζεται με στάνταρ σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας στο φρενάρισμα, με σύστημα Auto Start Stop που σταματά τον κινητήρα και στάση και τον επανεκκινεί αυτόματα με το πάτημα του συμπλέκτη, με ένδειξη αλλαγής ταχυτήτων και με 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Προαιρετικά προσφέρεται και 6άρι αυτόματο και με χειροκίνητες αλλαγές.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.