Γενικά

Καλή αρχή…

Παραδοσιακά στο Μόντε Κάρλο γινόταν η εκκίνηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC), αλλά το μικρό πριγκιπάτο βγήκε από το καλεντάρι. Άλλο που δεν ήθελαν οι διοργανωτές του Intercontinental Rally Challenge (IRC), ώστε να το εντάξουν στο δικό τους θεσμό που όπως όλα δείχνουν φέτος θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

Ποδαρικό στα ράλι το 2010 από το Μόντε Κάρλο με το θεσμό IRC.

Παραδοσιακά στο Μόντε Κάρλο γινόταν η εκκίνηση του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (WRC), αλλά το μικρό πριγκιπάτο βγήκε από το καλεντάρι. Άλλο που δεν ήθελαν οι διοργανωτές του Intercontinental Rally Challenge (IRC), ώστε να το εντάξουν στο δικό τους θεσμό που όπως όλα δείχνουν φέτος θα έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον.

Κατ’ αρχήν είναι αναβαθμισμένο πρωτάθλημα με 12 αγώνες, συμπεριλαμβανομένης και της Κύπρου, που κλείνει το πρωτάθλημα στις 6 Νοεμβρίου. Κατά δεύτερο λόγο, διότι συμμετέχουν σε αυτό το θεσμό 8 ομάδες με εργοστασιακή υποστήριξη: Fiat - Abarth, VW, Honda, Peugeot, Ralliart - Mitsubishi, Skoda, Subaru και M-Sport - Ford. Το τρίτο γεγονός είναι ότι εμφανίζεται για πρώτη φορά το Ford Fiesta S2000, ένα αυτοκίνητο με προδιαγραφές που θα έχουν όλα τα αυτοκίνητα του χρόνου στο WRC.

Μάλιστα στο μπάκετ κάθεται ειδικά για αυτό το ράλι, ο Μίκο Χιρβόνεν, ο οποίος κάνει γερή πρόβα, έστω και ασφάλτινη ενόψει της πρεμιέρας του WRC στη Σουηδία, τον άλλο μήνα. Το αυτοκίνητο προετοιμάζει η βρετανική M-Sport, όπως και τα αγωνιστικά Focus της Ford στο WRC. Στο πρωτάθλημα του IRC, συμμετέχουν πολλά ονόματα γνωστά από το WRC αλλά και τη Φόρμουλα 1, όπως ο Τόνι Γκαρντεμάιστερ πρώην εργοστασιακός οδηγός της Seat και της Ford στο WRC. Τώρα με ένα Abarth Grande Punto S2000 ήταν ο ταχύτερος χθες, στην πρώτη ειδική διαδρομή του Μόντε Κάρλο, με τη μάχη να συνεχίζεται σήμερα και να ολοκληρώνεται μεθαύριο.

Γνωστό όνομα είναι και ο Τσέχος Βουιλόζ που με Skoda Fabia S2000 ήταν δεύτερος ταχύτερος χθες, όπως και ο συμπατριώτης του Γιαν Κοπέτσκι, με ίδιο αυτοκίνητο που ήταν τρίτος. Κι αυτός είχε τρέξει σε αγώνες του WRC. Ο Κρις Μίκε, πρώην οδηγός της Suzuki με Super 1600, τώρα με ένα Peugeot 207 S2000 έκανε τον 4ο χρόνο, ενώ ο Χιρβόνεν ήταν λίγο πιο αργός. Κατά τα λοιπά, ο Στεφάν Σαραζίν, πρώην πιλότος της F1, τώρα με Peugeot 207 S2000 ήταν δέκατος, ενώ ο Σεμπαστιάν Οζιέ με ίδιο αυτοκίνητο, που είναι και εργοστασιακός οδηγός της δεύτερης ομάδας της Citroen Junior στο WRC, έκανε τον ενδέκατο χρόνο. Στον αγώνα δεν πήρε μέρος ο πιλότος της Renault στην F1, Ρόμπερτ Κούμπιτσα, καθώς αντιμετώπισε μηχανικό πρόβλημα στο Renault Clio R3.

Σήμερα το πρόγραμμα περιλαμβάνει 4 ειδικές διαδρομές, μήκους 144,88 χλμ. στο πάντα παγωμένο Μόντε Κάρλο και με πολλά περάσματα γεμάτα χιόνι, γι’ αυτό και οι ομάδες έχουν εναλλακτικά ελαστικά με καρφιά.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x