Νέα μοντέλα

Εχει κάνει…όνομα

Στο δρόμο της Honda κινείται και η Toyota. Στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου που διεξάγεται στο Ντιτρόιτ, η Honda παρουσίασε την τελική μορφή του coupe υβριδικού CR-Z, το οποίο θα πλαισιώσει το 5θυρο Insight και το 4θυρο Civic Hybrid.

Μετά το Prius η Toyota ετοιμάζεται για πιο σπορ υβριδική έκδοση.

Στο δρόμο της Honda κινείται και η Toyota. Στη Διεθνή Εκθεση Αυτοκινήτου που διεξάγεται στο Ντιτρόιτ, η Honda παρουσίασε την τελική μορφή του coupe υβριδικού CR-Z, το οποίο θα πλαισιώσει το 5θυρο Insight και το 4θυρο Civic Hybrid.

Από την άλλη πλευρά, η Toyota που έχει κάνει εξαιρετική πορεία πωλήσεων με τις τρεις γενιές Prius, εμφάνισε ένα πρωτότυπο υβριδικό, το FT-CH κι όπως ανακοίνωσε, θα λανσάρει σύντομα υβριδικά μοντέλα που φορτίζονται από πρίζα (Prius), θα ακολουθήσουν το 2012 ηλεκτρικά οχήματα με μπαταρία και το 2015 υδρογονοκίνητα οχήματα κυψελών καυσίμου. Συνολικά, η Toyota θα λανσάρει οκτώ εντελώς νέα υβριδικά μοντέλα τα επόμενα χρόνια, είτε νέες υβριδικές εκδόσεις των σημερινών βενζινοκίνητων μοντέλων.

Το CH (compact hybrid) είναι ένα μικρομεσαίο πρωτότυπο, σχεδιασμένο στο ευρωπαϊκό κέντρο της Toyota στη Νίκαια της Γαλλίας. Ελαφρύτερο και πιο οικονομικό σε κατανάλωση από το Prius, θα κοστίζει φθηνότερα ώστε να προσελκύσει μεγαλύτερη μάζα και κυρίως πιο νέους σε ηλικία, αγοραστές. Ισως το μοντέλο παραγωγής χρησιμοποιήσει και το όνομα Prius, με κάποιο πρόσθετο προσδιορισμό, διότι το Prius έχει κάνει…όνομα.

Πάντως, επειδή η καρδιά της υβριδικής τεχνολογίας είναι η μπαταρία αποθήκευσης ενέργειας, η Toyota εξελίσσει από μόνη της μπαταρίες νικελίου υδριδίου μετάλλου. Ωστόσο, συνεργαζόμενη με την Panasonic, έχει μειώσει συστηματικά το μέγεθος, το βάρος και το κόστος, βελτιώνοντας παράλληλα την πυκνότητα ενέργειας, την ποιότητα και την αξιοπιστία της μπαταρίας του Prius. Εξάλλου, κάνοντας ένα ακόμα βήμα προς την ηλεκτροκίνηση, η Toyota ξεκίνησε ήδη ένα παγκόσμιο πρόγραμμα δοκιμών, με 600 υβριδικά – ηλεκτρικά Prius PHV, εφοδιασμένα με την πρώτη γενιά μπαταρίας ιόντων λιθίου της Toyota.

Με πλήρη φόρτιση, το όχημα στοχεύει σε μέγιστη ηλεκτρική μόνο αυτονομία περίπου 21 χλμ., ενώ για μεγαλύτερες αποστάσεις, επεμβαίνει και ο κινητήρας βενζίνης. Επίσης, μπορεί να αναπτύξει ηλεκτροκίνητα, ταχύτητες πάνω από 96 χλμ./ώρα. Όλα τα οχήματα του προγράμματος θα εφοδιάζονται με συσκευές ανάκτησης δεδομένων/επικοινωνίας, παρακολουθώντας το πόσο συχνά φορτίζεται το αυτοκίνητο, κατά πόσον οι μπαταρίες είναι άδειες ή πλήρως φορτισμένες, τη διάρκεια του ταξιδιού, την αυτονομία μόνο με ηλεκτρισμό, τη συνδυασμένη αυτονομία κ.α. Τα δεδομένα θα καταχωρούνται σε ένα ειδικό Web site και θα είναι άμεσα διαθέσιμα στους χρήστες του οχήματος.

Εν συντομία…

Για τα οχήματα υδρογόνου, που εκπέμπουν μόνο υδρατμούς, η Toyota με το FCHV-advanced ξεκίνησε τριετές διεθνές πρόγραμμα δοκιμών με πάνω από 100 αυτοκίνητα σε καθημερινή χρήση. Δοκιμές στη Νότια Καλιφόρνια έδωσαν αυτονομία περίπου 693 χλμ. με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου! Για τα ηλεκτρικά οχήματα (BEV), από το 1997, η Toyota παρουσίασε το RAV4 EV στην Καλιφόρνια με αυτονομία 161 χλμ.

Σχεδόν τα μισά κυκλοφορούν ακόμα. Λίγο αργότερα, ακολούθησε ένα μικρό πρόγραμμα δοκιμών με το e-com, ένα ηλεκτρικό αστικό όχημα μικρής μπαταρίας. Τα δύο μοντέλα είχαν μικρή ζήτηση, διότι τότε, οι καταναλωτές είχαν περιορισμένη περιβαλλοντική συνείδηση.

Τώρα, όμως, η αυξημένη συνειδητοποίηση σε θέματα περιβάλλοντος και η προηγμένη τεχνολογία, αναβάθμισαν το ενδιαφέρον για ηλεκτροκίνητα μοντέλα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι το κόστος παραγωγής μπαταριών ιόντων λιθίου παραμένει ακόμα υψηλό κι αν μειωθεί συνεπώς θα γίνουν πιο προσιτά στην αγορά τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα.

Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής

Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Σχετικά βίντεο

close menu
x