Η Nissan παρουσίασε ένα νέο μικρό μοντέλο - αντίδοτο στο πήξιμο της πόλης.
Ποδαρικό στη νέα χρονιά κάνει η Nissan με ένα νέο μικρό μοντέλο πόλης, μικρότερο του Micra. Το νέο Pixo αποτελεί ένα νέο κεφάλαιο για τη μάρκα, διότι με αυτό εισέρχεται στην κατηγορία των μικρών μοντέλων, όπου ήταν απούσα.
Το αυξημένο κυκλοφοριακό, η άνοδος των τιμών των καυσίμων και η προστασία του περιβάλλοντος, αποτέλεσαν ιδανική ευκαιρία για τη Nissan, ώστε να συνάψει συνεργασία με τη Suzuki που ήδη είχε δρομολογήσει την παραγωγή του Alto, το οποίο πωλείται από πέρυσι το καλοκαίρι και στην Ελλάδα. Ετσι, δεν είναι καθόλου τυχαίες οι ομοιότητες των δύο μοντέλων, διότι απλά πρόκειται για…δίδυμα αυτοκίνητα.
Χρησιμοποιούν δηλαδή κοινό πάτωμα, κινητήρα, κιβώτιο ταχυτήτων και εσωτερική σχεδίαση, ξεχωρίζοντας πολύ στην εμφάνιση του μπροστινού μέρους. Επίσης, η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα McPherson εμπρός και από άκαμπτο άξονα τριών συνδέσμων πίσω. Μπροστά, σε σχέση με το Alto, η ανάρτηση έχει ενισχυθεί στις βάσης στήριξης της, ενώ η πίσω έχει δεχτεί επιπλέον βελτιώσεις στα σημεία στήριξης. Διαχωρίζοντας τους τρεις τομείς που προανέφερα, αναφορικά με το κυκλοφοριακό, το Pixo με 3,56 μ. μήκος χαρακτηρίζεται αρκετά βολικό για τις μετακινήσεις στην πόλη.
Είναι εύκολο στο παρκάρισμα, ευέλικτο με 4,5 μ. κύκλο στροφής έχοντας ηλεκτρική υποβοήθηση στο τιμόνι και ελαφρύ, κοντά στα 855 κιλά. Είναι στενό όσο χρειάζεται, με 1,6 μ. αλλά με άνετους χώρους στο πλάι, μπροστά για οδηγό συνοδηγό και πίσω για τους δύο συνεπιβάτες, μια και το μεταξόνιο των 2,36 μ. είναι μεγάλο για την κατηγορία του. Το 5θυρο Pixo διευκολύνει με τις δύο πίσω πόρτες την είσοδο των επιβατών, ενώ είναι αξιοπρόσεκτο το γεγονός ότι το μεγαλύτερο ποσοστό (περίπου 85%) προτιμά 5θυρα αμαξώματα σε αυτή τη κατηγορία, παρά 3θυρα, ακριβώς λόγω της ευκολίας στην πρόσβαση.
Καλό το πορτμπαγκάζ των 129 λίτρων που με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων φθάνει στα 367 λίτρα, αλλά θα ήθελα να σηκώνεται με το πορτμπαγκάζ και η εταζέρα κι όχι να γίνεται με το χέρι. Μου αρέσει όμως η καμπίνα που χαρίζει άπλα και αφθονία λύσεων αποθήκευσης μικροαντικειμένων. Το κοκπιτ είναι ολόιδιο με του Alto και το μόνο που τα ξεχωρίζει είναι το σήμα στο τριάχτινο τιμόνι.
Εν συντομία…
Στάνταρ είναι το ABS με δισκόφρενα μπροστά και ταμπούρα πίσω. Διαθέσιμος είναι μόνος ένας κινητήρας τρικύλινδρος 1.0 lt – 68 hp στις 6.000 σ.α.λ. με 90 Nm ροπής στις 3.400 σ.α.λ. Είναι Euro 5 σε προδιαγραφές ρύπων, συνδυάζεται στάνταρ με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο (διατίθεται και με 4άρι αυτόματο), έχοντας μέση κατανάλωση 4,4 λίτρα στα 100 χλμ. και εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα 103 γρ./χλμ.
Με στάνταρ 2 αερόσακους, 4 προσκέφαλα, βάση παιδικού καθίσματος ISOFIX, πίσω υαλοκαθαριστήρα και κλιματισμό, η τιμή εκκίνησης είναι 9.320 ευρώ. Χωρίς κλιματισμό κοστίζει 8.690 ευρώ. Η ανώτερη έκδοση με δύο πλευρικούς αερόσακους τιμάται προς 9.840 ευρώ και στο πακέτο με 6 αερόσακους και ESP η τιμή φθάνει στα 10.640. Οι εκδόσεις με αυτόματο κιβώτιο είναι λίγο ακριβότερες. Τριετής εγγύηση καλύπτει το μοντέλο, ενώ το σέρβις είναι κάθε 30.000 χλμ. (στα 15.000 η αλλαγή λαδιών).
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.