Η Superleague Formula δεν καταλαβαίνει από ύφεση και διπλασιάζει τους αγώνες.
Ο πρωτοποριακός θεσμός της Superleague Formula, του πρωταθλήματος ποδοσφαιρικών ομάδων με μονοθέσια, μπαίνει στην 3η του χρονιά, ελπίζοντας φέτος να αυξηθεί η δημοτικότητά του. Μολονότι είναι δύσκολο να συγκριθεί με την καταξιωμένη Φόρμουλα 1, που έχει αντίχτυπο σε όλο τον κόσμο, έδειξε ότι με καινοτομίες (τρόπος δοκιμαστικών, δύο 45λεπτοι αγώνες κ.α.) και με καλή οργάνωση, μπορεί να σταθεί αξιόλογα στο χώρο του μηχανοκίνητου αθλητισμού, αρκεί να στηρίξουν την προσπάθεια και οι φίλαθλοι των ομάδων που μετέχουν στο πρωτάθλημα αυτό.
Στα δύο πρώτα χρόνια του θεσμού, βρέθηκα στους περισσότερους αγώνες και έφυγα με περισσότερα θετικά συναισθήματα. Κατ’ αρχήν οι άνθρωποι που σκέφθηκαν και οργάνωσαν αυτό το εγχείρημα ήταν και παραμένουν αισιόδοξοι, εγκάρδιοι στις συνομιλίες τους και με όραμα για το μέλλον. Τα στελέχη πάντοτε ήταν πρόθυμα να συνεργαστούν με τους δημοσιογράφους και να επιλύσουν οποιοδήποτε ζήτημα, ενώ και εκτός πίστας, μετά τη δουλειά η αντιμετώπιση ήταν κάτι παραπάνω από φιλική. Στα αγωνιστικά, υπήρχαν καλές και κακές στιγμές.
Οι πρωταθλητές αναδεικνύονταν πιο δύσκολα, λόγω του σχεδιασμού των αγώνων (ο πρώτος του πρώτου αγώνα, εκκινούσε τελευταίος στο δεύτερο αγώνα) κι αυτό ήταν καλό. Αντίθετα δεν ήταν καλό το γεγονός ότι μπήκαν πιτ στοπ για αλλαγές ελαστικών. Ο θεσμός είχε ξεκινήσει χωρίς πιτ στοπ, κάτι που θα έχουμε φέτος στη Φόρμουλα 1, μετά από πάρα πολλά χρόνια, και νομίζω ότι θα ήταν καλό να το επαναφέρει και η Superleague Formula. Μου άρεσαν επίσης τα σόου στο περιθώριο των αγώνων, με μουσικά συγκροτήματα, επιδείξεις μοτοσικλέτας κ.α.
Ο κόσμος όμως σε Αγγλία, Βέλγιο και Γαλλία δεν αγκάλιασε θερμά το γεγονός των αγώνων, παρόλο που γίνονταν κοντά στις πόλεις των ομάδων. Αντίθετα σε Ισπανία και Πορτογαλία είδα γεμάτες κερκίδες. Κάθε πράγμα χρειάζεται το χρόνο του, κι ίσως φέτος, η 3η χρονιά του θεσμού να είναι και η τυχερή. Η αισιοδοξία των οργανωτών δε, είναι τέτοια, που από 6 αγώνες πέρυσι και πρόπερσι τους έκανε 12 φέτος.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει νέες χώρες τέλεσης αγώνων και έξι νέα σιρκουί, ενώ για πρώτη φορά, τρεις χώρες θα υποδεχτούν περισσότερους από έναν αγώνα (Μ. Βρετανία, Ισπανία και Γερμανία).
Το πρόγραμμα του 2010
Απριλίου 3/4 Σίλβερστοουν Αγγλία
Μαΐου 15/16 Ασεν Ολλανδία
Μαΐου 22/23 Μανί - Κουρ Γαλλία
Ιουνίου 19/20 Χαράμα Ισπανία
Ιουνίου 26/27 Νίρμπουργκριν Γερμανία
Ιουλίου 3/4 Οσκερσλέμπεν Γερμανία
Ιουλίου 17/18 Ζόλντερ Βέλγιο
Ιουλ. 31/Αυγ. 1 Μπραντς Χατς Αγγλία
Σεπτεμβρίου 18/19 Εστορίλ Πορτογαλία
Οκτωβρίου 2/3 Μόντσα Ιταλία
Νοεμβρίου 13/14 Χερέθ Ισπανία
Δεν ανακοινώθηκε Δεν ανακοινώθηκε Δεν ανακοινώθηκε
Εν συντομία…
Η ιστορική πίστα του Σίλβερστοουν θα είναι το σημείο εκκίνησης του πρωταθλήματος, ενώ το Ντόνιγκτον Παρκ που έχασε και τον αγώνα της Φόρμουλα 1 αντικαθίσταται από το Μπραντς Χατς. Στο Βέλγιο θα γίνει ο αγώνας ξανά στο Ζόλντερ.
Παραμένει από πέρυσι το γκραν πρι στο Μανί – Κουρ της Γαλλίας, στη Χαράμα της Μαδρίτης, στο Εστορίλ της Πορτογαλίας και στη Μόντσα της Ιταλίας, ενώ επανέρχεται και η Χερέθ της Ισπανίας που πρόπερσι ήταν κατάμεστη. Για πρώτη φορά θα γίνει γκραν πρι στη γερμανική πίστα του Οσκερσλέμπεν της Γερμανίας και στο Ασεν της Ολλανδίας, ενώ το Νίρμπουργκριν θα υποδεχθεί και φέτος αγώνα. Μόνο μία πίστα δεν έχει ανακοινωθεί.
Πάντως εξετάζεται το ενδεχόμενο για έναν ή δυο αγώνες εκτός Ευρώπης στο τέλος της χρονιάς, μια και υπάρχουν προσφορές από Μέση Ανατολή και η Νότιος Αμερική. Οι ποδοσφαιρικές ομάδες έχουν ήδη επιβεβαιώσει την συμμετοχή τους, όμως ο θεσμός είναι ανοικτός στην συμμετοχή νέων συλλόγων.
Επιμέλεια: Δημήτρης Μπαλής
Ακολουθήστε τον bwinΣΠΟΡ FM 94.6 στο Google News για να μαθαίνετε πρώτοι τα τελευταία νέα από την Ελλάδα και τον κόσμο.